Na heel wat speurwerk ben ik er nog steeds niet uit. Ik denk dat veel meer mensen met een Thaise partner moeite hebben om een duidelijk antwoord te krijgen op de vraag of je zowel de Thaise als Nederlandse nationaliteit mag hebben alvorens naar de gemeente te gaan en daar € 1.000 af te tikken!
Heel simpel: je voldoet aan alle voorwaarden voor naturalisatie en dan wil je een afspraak gaan maken met de gemeente. Wat moet je zeggen als ze met de vraag komen of je vrijwillig afstand wilt doen van je Thaise nationailiteit? Gaan ze dit überhaupt wel vragen (aangezien er volgens mij zat Thaise immigranten met 2 paspoorten zijn) En wat als je zegt: Nee, die wil ik behouden, dubbele nationaliteit mag, want bla bla artikel dit en dat. En stel dat ze dan zeggen dat het dan geen zin heeft...
m.a.w. Mag het? Zo ja, kan je gezeik verwachten bij de gemeente?
Ik weet, er is zat te vinden op zowel dit forum als op buitenlandsepartner.nl, als nog diverse andere sites. Jammergenoeg zijn de draadjes oneindig lang en blijft men smijten met wetsartikelen en vage verhalen. In ieder geval geen duidelijk: ' Nee ' of ' Ja, je hoeft geen problemen te verwachten en binnen enkele weken heeft je vrouw 2 paspoorten '.

Mijn dank is groot!!!