Groente- en fruit tuintje?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Groente- en fruit tuintje?

#31 Bericht door nbreeker » vrijdag 17 januari 2014, 07:10

prajak schreef:"...ik ben er wel zelf bij ..." zegt nbreeker.

Juist, dat is het hem nou net.......!
Ja ik ben er zelf bij teneerste vind ik het leuk ten tweede ben ik een techneut dus weet waar ik het over heb,en als je te beroerd ben om er zelf bij te blijven dan kan je achteraf ook niet reclameren,maar ik loop niet als een politieagent rond maar laat me er bij betrekken.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#32 Bericht door nbreeker » vrijdag 17 januari 2014, 07:14

dutch schreef:
foppo schreef:
prajak schreef:
Bouw nou eerst dat huis maar eens en jouw muur en kijk dan of je nog energie hebt na de zenuwinstortingen die bouwen in Thailand met zich brengt. Ik weet uit ervaring dat ik al nerveus moet worden nog voordat die meneer de strijkplank aanziet voor een schroevendraaier. En een hamer gebruikt om schroeven in hardhout te slaan. Jouw gereedschap vernielt nog voordat ie er met zijn handen aan is gekomen.... De bouwtekening opzij gooit en doet wat ie zelf verstandig vindt. Niet weet hoe ie een deurkruk moet plaatsen laat staan een deur netjes afhangen. De waterleiding monteert boven de stroomkabel. De draadjes voor elektriciteit aan elkaar knoopt met een stukje plakband.

Overleef dat eerst maar eens en ga dan in de tuin werken.... :giggle2:
:cheesy: :cheesy: :cheesy:
Ik heb er lang over nagedacht of ik de bouw zelf met mijn dagelijkse aanwezigheid zou begeleiden en heb besloten dat niet te willen.
Precies om datgene te voorkomen wat je hier beschrijft.
Ik wil er niet eens bij zijn.
Ik laat het toch over aan de deskundigen van de maatschappij die graag geld willen beuren als het werk gedaan is.
Ze weten dat de centjes zijn betaald maar die krijgen ze pas als alles is zoals ik het wil hebben.
Niet goed? Geen geld!
Dus ga ik in Augustus wel weer eens kijken hoe de vlag er bij hangt.
En pas als ik m'n accoord geef dan mogen ze de zaak afbouwen.
Dus ik lig nergens wakker van, zij eerder want stel je voor dat die eigewijze farang die denkt alles beter te weten onze bouw afkeurt.

Nee, ik kijk wel hoe het moet met m'n tuintje, vind ik wel een idee om te kijken of een koude kas mogelijk is.
Maar dan zul je dat overdag moeten afdekken voor de zon en met koude led groei-lampen moeten werken.
Wordt wel heel ingewikkeld.
Dat klinkt wat simpel.
Er zijn te veel zaken die achter de wand/onder de grond/onder de fundering/ onder het dak bevinden en achteraf ternauwernood te controleren zijn.Daar heb je dagelijks ,terzake deskundig en BETROUWBAAR toezicht voor nodig.
En nu maar weer terug naar het fruit ;)
Nu als je dreig van ik betaal niet of je maakt teveel lawaai dan lopen ze van het werk,en dat gaat als een lopend vuurtje en probeer dan maar eens anderen te krijgen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door ron » vrijdag 17 januari 2014, 07:22

nbreeker schreef:
Nu als je dreig van ik betaal niet of je maakt teveel lawaai dan lopen ze van het werk,en dat gaat als een lopend vuurtje en probeer dan maar eens anderen te krijgen.
Dan zijn we het er blijkbaar toch over eens dat het een apenland is.............
Hoort dus gewoon thuis in het rijtje van ontwikkelingslanden............

Ron. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#34 Bericht door nbreeker » vrijdag 17 januari 2014, 07:32

ron schreef:
nbreeker schreef:
Dan zijn we het er blijkbaar toch over eens dat het een apenland is.............

Nu als je in Holland er niet bij ben met een verbouwing wordt je ook belazerd daar zijn we niet heiliger,maar ja jij ga nu terug dus klopt er van Thailand weinig.

Mahatma Gandhi.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door ron » vrijdag 17 januari 2014, 07:48

nbreeker schreef:
ron schreef:
nbreeker schreef:

Nu als je in Holland er niet bij ben met een verbouwing wordt je ook belazerd daar zijn we niet heiliger,maar ja jij ga nu terug dus klopt er van Thailand weinig.
Dag Nick.

Je schrijft:" maar ja jij ga nu terug dus klopt er van Thailand weinig"

Denk dat jij als beste weet dat ik al een hele tijd niet zo,n hoge pet op heb van dit land......toch?!
Je hebt mij heel veel geantwoord op mijn stukjes waarin ik altijd wel wat te ze*ken heb......... :clap:
Dat ik terug ga heeft helemaal geen enkele invloed op mijn gedachtengang over Thailand!
Heb al vele keren eerder geschreven de laatste tijd,dat als er geen kinderen in het spel waren de keuze tussen Nederland en Thailand vlug gemaakt zou zijn,Thailand dus.

Met al zijn nadeeltjes prefereer ik het toch boven regeltjesland-uitknijpersland-nietmeermijnland-etc.Nederland!.....zo simpel is dat!
Dat jij altijd als een ware Robin Hood de Thai staat te verdedigen,terwijl je drommels goed wel weet dat als er zaken hier aan de orde worden gesteld dat jij die ook zeker moet ervaren,mag je wat mij betreft blijven doen,heb IK geen enkele last van en weet uit zelf-ervaring hoe het Thaise oplichtersvolkje in elkaar zit.....let wel:de goede mensen daar gelaten,waar er ook wel een paar van rond huppellen.

Een ieder zijn oordeel over de werkzaamheden die verricht worden door die lui,maar ik heb daar echt GEEN hoge pet van op.
Dat er in Nederland ook rommelaars rondlopen,ben ik het volkomen met je eens.....
Laten we zeggen dat het percentage bonafide aannemers/rommelaars in NL 80/20% is..........
In Thailand zal dat 20/80% zijn...........

Ron.
"Zij die dansen
door hen

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door Hua Thale » vrijdag 17 januari 2014, 08:21

Heerlijke Boerenkool met worst

Bereidingswijze

Schil de aardappels en pak een grote pan. Doe de aardappels in de pan en zorg dat ze net aan bedekt zijn met water. Doe de boerenkool bij de aardappels en de worst bovenop de boerenkool. Zet de pan op het vuur. Het duurt ongeveer 20 minuutjes voordat de aardappels en de boerenkool gaar zijn. Na 15 minuten kunnen de spekjes worden gebakken. Zorg dat ze lekker knapperig zijn. Als de aardappels gaar zijn (check even door erin te prikken, zijn ze zacht dan zijn ze gaar), haal je de worst uit de pan en doe je de spekjes erbij. Je kunt de worst het beste in aluminiumfolie bewaren. Smelt een half pakje boter in dezelfde pan als je de spekjes in hebt gebakken. Doe de tenen knoflook (ontvelt) erbij en laat dit een beetje bakken. Zorg dat de boter niet aanbrandt. Stamp de aardappels, boerenkool en de spekjes door elkaar. Als de aardappels te droog zijn, kun je er een klein scheutje melk doorheen doen. Zet de boerenkool nog even terug op een laag vuurtje, jus in een kommetje en de worst op een plankje. Eet smakelijk!

Unox worst daar is nog geen transport lijntje voor gevonden. :roll:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door ron » vrijdag 17 januari 2014, 08:41

Afbeelding
"Zij die dansen
door hen

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door v@go » vrijdag 17 januari 2014, 11:26

Boerenkool kan toch niet in Thailand want er moet eerst de vorst over voor je deze kunt eten.....
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door ron » vrijdag 17 januari 2014, 11:29

Zie Willem Alexander niet zo 1-2-3- de moestuin van Foppo komen bevruchten........... :D
De Vorst van hier trouwens ook niet. [|(
"Zij die dansen
door hen

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door Hua Thale » vrijdag 17 januari 2014, 11:37

Stop je de boerenkool toch even in je vrieskist. :giggle:

Boerenkool

Zie dat Gardensafari daar ook al aandelen heeft. :Whistle:

foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door foppo » vrijdag 17 januari 2014, 11:50

ron schreef:Zie Willem Alexander niet zo 1-2-3- de moestuin van Foppo komen bevruchten........... :D
[|(
Wat weet jij nou van mijn relaties? :giggle3:

foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door foppo » vrijdag 17 januari 2014, 11:55

v@go schreef:Boerenkool kan toch niet in Thailand want er moet eerst de vorst over voor je deze kunt eten.....
Als je boerenkool kunt laten groeien in thailand is deze inderdaad heel goed eetbaar als je de hele plant levend een paar dagen in de vriezer gooit.
De plant zal zich tegen de vorst en dus bevriezingsdood beschermen door suikers aan te maken die de smaak verbeteren.
Hetzelfde geldt voor de oudere rassen spuitjes.
De nieuwere rassen zijn al wat zoeter van smaak waardoor ook kinderen tegenwoordig niet meer hoeven te gruwelen van spuitjes.......

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door ron » vrijdag 17 januari 2014, 11:59

foppo schreef:
ron schreef:Zie Willem Alexander niet zo 1-2-3- de moestuin van Foppo komen bevruchten........... :D
[|(
Tja dat is waar Foppo.
Als ik zo naar de Franse President kijk,is alles mogelijk..... :clap:
"Zij die dansen
door hen

foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door foppo » vrijdag 17 januari 2014, 12:09

ron schreef:
foppo schreef:
[|(
Tja dat is waar Foppo.
Als ik zo naar de Franse President kijk,is alles mogelijk..... :clap:
Oh gut ja, dat is waar ook, die moet ik zo dadelijk nog ff bellen, had ik beloofd, goed dat je me daar nog even aan herinnert....

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door Hua Thale » vrijdag 17 januari 2014, 12:13

Met wortels en al bedoel je met 'levend' of gewoon gelijk na het afsnijden Foppo 8-)
Spruitjes heel mijn leven al gek op geweest.

Sam­balspruit­jes

BEREIDEN
Kook de spruitjes in ca. 8 min. in water met zout beetgaar. Verhit de olie in een wok en fruit de knoflook 1 min. Voeg de sambal en de bosui toe. Giet de spruitjes af en voeg ze toe. Schep de spruitjes op hoog vuur nog 1 min. om. Lekker met gebakken kipfilet en rijst.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”