MIJN kijk op Thailand......

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: MIJN kijk op Thailand......

#586 Bericht door Korat » maandag 13 januari 2014, 22:51

RuudThai schreef: Paspoorten zijn nooit direct bij de gemeente aangemaakt.
Paspoorten zijn korte tijd wel degelijk bij gemeentes aangemaakt, die lagen gewoon in een kluis. Dat leverde een stroom van inbraken op, want identiteitsvervalsers zagen dat als een gouden kans. Officiële, blanco paspoorten zijn veel geld waard.
http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... rg-in-trek

zie bij de volgende link de op 3 na laatste paragraaf.
http://www.parool.nl/parool/nl/225/BUIT ... rten.dhtml
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#587 Bericht door driver » dinsdag 14 januari 2014, 06:23

Duncan schreef:
driver schreef: Gert komt hier binnen en het enigste wat je leest is commentaar en kritiek over anderen en dat mag dat vindt ik prima zelfs maar loop dan niet direct weg als er enkele van die anderen tegengas geven .
Een betere samenvatting van Mijnheer Katoen kun je eigenlijk niet geven. Die man had dorpspastoor moeten worden, dan heeft hij en gezag en elke zondag een kansel van waaruit hij de kudde aandachtige toehoorders kan toespreken, compleet met vermanend vingertje. :clap:

Edit: nog 3 a 4 maanden, dan kan ik weer heerlijk vrij mezelf over de weg begeven en als ik dan per ongeluk iets verkeerd doe kostt het me niet meteen een half maandsalaris maar slechts de evenknie van een kilo rundvlees en wat oponthoud ( en ergernis over het feit dat ik zo stom was om ze de gelegenheid te geven mij aan te houden ).
Over een week of 3,5 zal ik eens gaan ervaren hoe is om zonder Suk. in Thailand per motor 2 weken te gaan rijden.
Tot nu toe met een auto geen gedoe gehad onderweg behalve die aanrijding dan en hopelijk blijft dit met de motor ook zo.
Zoniet...gaan we dat gewoon meemaken .

gr driver

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#588 Bericht door Duncan » dinsdag 14 januari 2014, 09:42

driver schreef:Over een week of 3,5 zal ik eens gaan ervaren hoe is om zonder Suk. in Thailand per motor 2 weken te gaan rijden.
Stil denk ik, als ze tenminste net zo'n gezellige leuter is als Mevrouw Duncan :lol: .
Maar mijn ervaring is dat je in Thailand rust wordt gelaten als je geen gekke dingen doet, en bij controleposten ze je vriendelijk lachend vragen waarvandaan en waarnaartoe en soms nog de hand schudden ook.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#589 Bericht door genesis » dinsdag 14 januari 2014, 13:11

.
Laatst gewijzigd door genesis op dinsdag 22 april 2014, 05:07, 1 keer totaal gewijzigd.

RuudThai
Expat
Expat

#590 Bericht door RuudThai » dinsdag 14 januari 2014, 15:30

Korat schreef:
RuudThai schreef: Paspoorten zijn nooit direct bij de gemeente aangemaakt.
Paspoorten zijn korte tijd wel degelijk bij gemeentes aangemaakt, die lagen gewoon in een kluis. Dat leverde een stroom van inbraken op, want identiteitsvervalsers zagen dat als een gouden kans. Officiële, blanco paspoorten zijn veel geld waard.
http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... rg-in-trek

zie bij de volgende link de op 3 na laatste paragraaf.
http://www.parool.nl/parool/nl/225/BUIT ... rten.dhtml
Nog één keertje off-topic.
Je hebt helemaal gelijk Korat, ze zijn inderdaad een tijdje door de gemeente afgegeven. Dat was al helemaal bij me weggezakt, maar gisteravond toen ik al in bed lag (jawel, met het Thailand Forum sta je op en je gaat er mee naar bed! ;) ;) :giggle: ) piekerde ik dat ik het fout had.
En vanmorgen herinnerde ik mij dat we gedurende korte tijd in de tachtiger/negentiger jaren die papieren zelf aanmaakten en afgaven.

In de gemeente waar ik toen werkte hadden we een kluis op de afdeling. Dat was een manshoge kluis waar bijv. de boeken van de burgerlijke stand in stonden. Het was een brandvrije of brandvertragende kluis. Toen we blanco reispapieren moesten gaan opslaan werden we verplicht om er een andere deur met een echt goed slot in te laten zetten. Dat werd er dus eentje van Lips. Kostte wat maar dan had je ook wat, volgens de deskundigen.

Ik mocht nooit paspoorten schrijven. Na de eerste werd mij zeer afgeraden om er mee verder te gaan, volgens mijn collega's had ik een doktershandschrift :crazy: . Of degene met dat door mij geschreven paspoort ooit de grens is overgekomen is mij niet bekend..... :oops:

Maar in ieder geval haalden wij nooit het soort streken uit die Prajak als voorbeeld geeft om corruptie te beschrijven.
Trouwens, Prajak pleegt corruptie als hij iemand wil omkopen om bijzondere werkzaamheden voor hem te verrichten, werkzaamheden die als laakbaar kunnen worden omschreven..... :shock:

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#591 Bericht door Duncan » dinsdag 14 januari 2014, 17:14

RuudThai schreef: Trouwens, Prajak pleegt corruptie als hij iemand wil omkopen om bijzondere werkzaamheden voor hem te verrichten, werkzaamheden die als laakbaar kunnen worden omschreven..... :shock:
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker toch, Ruud? :thumbsup:

printen44
Expat
Expat

#592 Bericht door printen44 » dinsdag 14 januari 2014, 17:14

De tussen-pas, die tussen het "zwarte vod" en de KEP-pas naar de digitale pas was, werd niet met de hand ingeschreven. Bij het gemeentehuis werd het door een printer de personalia en de foto op de personalisatie geprint. Maar je kon er op wachten, bij wijze van spreken.

Het was een tussenoplossing, totdat het "nieuwe" paspoort digitaal door de gemeente werd aangevraagd en dat de personalisatiepagina door lasertechniek in Haarlem werd geproduceerd.

Overigens is het KEP-paspoort nooit in de "handel" geweest. Het KEP-paspoort was de aanleiding van de "paspoortaffaire".

RuudThai
Expat
Expat

#593 Bericht door RuudThai » dinsdag 14 januari 2014, 17:21

Ook die printer herinner ik me maar ik weet zeer zeker dat er ook paspoorten werden geschreven gedurende een korte periode. In mijn gemeente (rond de 8000 inwoners) deed een collega dat die een fraai handschrift had. Ze schreef zich blauw in de vakantieperiode....

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#594 Bericht door v@go » dinsdag 14 januari 2014, 17:42

RuudThai schreef: Ze schreef zich blauw in de vakantieperiode....
een goede pen geven die niet lekte was toentertijd de oplossing.
Afbeelding
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

printen44
Expat
Expat

#595 Bericht door printen44 » dinsdag 14 januari 2014, 18:21

RuudThai schreef:Ook die printer herinner ik me maar ik weet zeer zeker dat er ook paspoorten werden geschreven gedurende een korte periode. In mijn gemeente (rond de 8000 inwoners) deed een collega dat die een fraai handschrift had. Ze schreef zich blauw in de vakantieperiode....
Wij moesten binnen enkele maanden 500.000 van die paspoorten produceren. Het kan zijn dat in die dagen bij sommige gemeenten een tekort aan die paspoorten waren. Zeker in de vakantietijd. Dan werd er met de hand geschreven, maar standaard was eigenlijk het printen van die paspoorten.

Je zou zeggen dat 500.000 van die paspoorten in die maanden wel geproduceerd konden worden, maar we werkten toen met nieuwe apparatuur en een volledig nieuw soort paspoort. Het waren hectische tijden voor ons. [$) [$)

Na die aanloop van die maanden werd het produceren van paspoorten uiteraard voortgezet en werd het routinewerk. Vijf jaar later werd dat digitaal aangevraagd paspoort ingevoerd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#596 Bericht door driver » dinsdag 14 januari 2014, 19:06

genesis schreef:Driver waarom gaat Suk niet met je mee? Gaat ze alleen niet mee op de motor, of komt ze helemaal niet naar Thailand?

Genesis
Duncan/Genesis....Suk is niet echt een praatster dus dat zal ik niet zo missen :mrgreen:
Suk gaat ook mee naar Thailand maar zelf ga ik 2 weken ri CR waar ik met een vriend uit Bandung dus ga motorrijden.
Daarna zoek ik Suk weer op .
We komen 9 Febr in BKK aan blijven daar 1 nacht en gaan dan naar Chon Bury en blijven daar t/m 12 Feb. in de middag dan gaan we weer ri BKK
We gaan in CB ook even aan bij een mede TF genoot en zijn vrouw die vlak achter Suks familie wonen.
Gezellige kerel dus ffe een biertje drinken lijkt me niet verkeerd :thumbsup:
13 Feb vlieg ik naar CR waar ook weer een TF genoot mij opwacht om me dan s,avonds te droppen ;) in een hotel waar mijn vriend ook naartoe komt op zijn off the road motor.

Ben nu al wat keren in Thailand geweest en toch wel vrij veel met een auto op pad geweest en nu wil ik gewoon eens ervaren of ik motorrijden daar ook leuk vindt mede gezien de temperaturen e.d
En voor Suk lijkt het me ook wel lekker om 2 weken tusen haar eigen familie te zijn zonder mij erbij dan kan ze lekker op z,n Thais haar eigen dingen doen .

gr driver

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#597 Bericht door genesis » dinsdag 14 januari 2014, 19:16

.
Laatst gewijzigd door genesis op dinsdag 22 april 2014, 05:04, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#598 Bericht door driver » dinsdag 14 januari 2014, 19:20

Dank je Genesis

Hoe lang ga jij naar Thailand ?
Wij gaan 4 weken lees 29 dagen vlgs mij.

gr driver

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#599 Bericht door genesis » dinsdag 14 januari 2014, 19:48

.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”