Hekwerk rondom eigendom
Moderator: Loempia
- brake034
- Expat
Re: Hekwerk rondom eigendom
Foppo, wil je de lezers mededelen wat voor budget je in gedachten hebt?
Marcel
- foppo
- Volwaardig lid
Mwah, eigenlijk doet dat er niet zoveel toe.
Laatst gewijzigd door foppo op donderdag 16 januari 2014, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- serpay
- Volwaardig lid
foppo schreef:De kogel is door de kerk.
Aanvankelijk zou het óf de omgeving van CR worden, óf Ang Sila in de Isaan.
Afgelopen weken toch nog maar eens wezen kijken in Ang Sila, 80 KM ten zuidwesten van Ubon Ratchathani maar de grond die mijn Thaise vrouw daar bezit is weliswaar gigantisch (en wordt door haar familie geëxploiteerd), maar het is echt het eind van de wereld.
Ik hou van lekker rustig maar dit is een beetje té.
Dus hebben we 2 rai in Warin Chamrap gekocht, zeg maar Ubon Ratchathani Zuid.
Heel rustig tussen de rijst maar wel alles lekker dichtbij; Gloednieuwe CentralPlaza, BigC enz. afgelopen April geopend, en met tien minuten zit je in Ubon.
Grond moet opgehoogd worden en zo rond maart/april begint de bouw.
80 km van ubon en binnen 10 minuten daar!
welke auto rijd u ?
Aanvankelijk zou het óf de omgeving van CR worden, óf Ang Sila in de Isaan.
Afgelopen weken toch nog maar eens wezen kijken in Ang Sila, 80 KM ten zuidwesten van Ubon Ratchathani maar de grond die mijn Thaise vrouw daar bezit is weliswaar gigantisch (en wordt door haar familie geëxploiteerd), maar het is echt het eind van de wereld.
Ik hou van lekker rustig maar dit is een beetje té.
Dus hebben we 2 rai in Warin Chamrap gekocht, zeg maar Ubon Ratchathani Zuid.
Heel rustig tussen de rijst maar wel alles lekker dichtbij; Gloednieuwe CentralPlaza, BigC enz. afgelopen April geopend, en met tien minuten zit je in Ubon.
Grond moet opgehoogd worden en zo rond maart/april begint de bouw.
80 km van ubon en binnen 10 minuten daar!
welke auto rijd u ?

Alfisti rebeli
- foppo
- Volwaardig lid
Gewoon ff goed lezen he?
"Dus hebben we 2 rai in Warin Chamrap gekocht, zeg maar Ubon Ratchathani Zuid.
Heel rustig tussen de rijst maar wel alles lekker dichtbij; Gloednieuwe CentralPlaza, BigC enz. afgelopen April geopend, en met tien minuten zit je in Ubon."
Heel rustig tussen de rijst maar wel alles lekker dichtbij; Gloednieuwe CentralPlaza, BigC enz. afgelopen April geopend, en met tien minuten zit je in Ubon."
-
- Expat
- Contacteer:
Ah, een grote muur zodat als de insluipers daaroverheen zijn ze ongezien voor de buitenwereld hun gang kunnen gaan.Duncan schreef:Omdat er altijd figuren zij die alles stelen wat los en vast zit, en er bij de Farang natuurlijk altijd wel wat te halen is. En helmaal strak met Asean, als de kansenknallers uit Lao en ( in uw geval ) Kampoetsja hun geluk hier komen beproeven...foppo schreef:Waarom moet toch overal een hek omheen, zelfs als je een kilometer rijstland als buurman hebt?
Wanneer wij eenmaal iets neerzetten komt er ook een grote muur omheen. Is helaas noodzakelijk.
-
- Standaard Lid
Foppo schreef,Gewoon ff goed lezen he?
Woon zelf al 8 jaar in Warin Chamrap en je heb gelijk foppo...In 10 minuten en het is heerlijk wonen in Ubon Ratchathani.
Woon zelf al 8 jaar in Warin Chamrap en je heb gelijk foppo...In 10 minuten en het is heerlijk wonen in Ubon Ratchathani.
-
- Volwaardig lid
Waarom geen naderinglampen en een bandje met een stem - in het thais - "U heeft de webcam ingeschakeld".stevenl schreef:Duncan schreef:Ah, een grote muur zodat als de insluipers daaroverheen zijn ze ongezien voor de buitenwereld hun gang kunnen gaan.foppo schreef:Waarom moet toch overal een hek omheen, zelfs als je een kilometer rijstland als buurman hebt?

-
- Volwaardig lid
In mijn ogen Foppo
Het geeft als eerste aan dat men zich op andermans eigendom aan het begeven is.
Iets wat je zonder niet altijd kan waarnemen.
Een afscheiding in de vorm van een lage/hoge muur of groene afscheiding met hekwerk kan je terrein behoeden voor zwerfvuil verschillende soorten gedierte (zwerfhonden) maar kan ze natuurlijk ook binnen houden.
Mocht je zoiets als een gecultiveerde tuin waarderen is het ook wel handig om te weten waar je kan stoppen met maaien.
FC geluk stop je er fysiek niet echt mee maar het is men duidelijk dat het geen openbaar terrein meer is en er dus moeilijkheden kunnen ontstaan.
Niet als laatste natuurlijk maar zelfs met de vele rijstvelden om je heen is een gevoel van een beetje privé wel prettig te noemen.
Het geeft als eerste aan dat men zich op andermans eigendom aan het begeven is.
Iets wat je zonder niet altijd kan waarnemen.
Een afscheiding in de vorm van een lage/hoge muur of groene afscheiding met hekwerk kan je terrein behoeden voor zwerfvuil verschillende soorten gedierte (zwerfhonden) maar kan ze natuurlijk ook binnen houden.
Mocht je zoiets als een gecultiveerde tuin waarderen is het ook wel handig om te weten waar je kan stoppen met maaien.
FC geluk stop je er fysiek niet echt mee maar het is men duidelijk dat het geen openbaar terrein meer is en er dus moeilijkheden kunnen ontstaan.
Niet als laatste natuurlijk maar zelfs met de vele rijstvelden om je heen is een gevoel van een beetje privé wel prettig te noemen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Expat
Dit lijkt me een goed onderbouwd antwoord,waarmee de OP veel stof tot nedenken aangereikt krijgt.prajak schreef:Nou, wat kan ik voor je bedenken (ik heb een muurtje met hek en grote poort)
Slangen en andere dieren zoals honden
Inbrekers
Buren voor een kopje rijst
Jouw privacy
Dat rijstveld kan zomaar een bedrijventerrein worden.
Dat alles zich achter hekken afspeelt hoeft niet. Jij bepaalt immers hoe die erfgrens wordt bebouwd.
Dat kan een hoge (2 m en +) dichte muur zijn, daar kunnen ook nog steekdingen op.
Dat kan een hoge muur zijn maar alleen de betonnen palen zijn hoog en er tussenin zit fraai smeedwerk en een 'Heras' hekwerk gespannen. Dat zie je bij ons veel. Soms heeft men er zelfs een lampje aan.
Dat kan een muurtje van 1 m zijn zoals je zo vaak ziet in dit land.
Dat kunnen ijzeren palen zijn in betonnen voet en ertussen Heras hekwerk.
Veiligheid maak je zelf. Ik heb 24/7 vier 5W lampjes branden om het huis heen, heel hoog. Ik heb smeedwerk voor de ramen (zat er al toen ik kocht). Ik heb 6 katten die het huis bewaken tegen inbrekers en als die falen heb ik een alarminstallatie iedere nacht aan want ik woon ook afgelegen met een paar rai rijstveld naast mijn huis.
Buren ? Die gaan met de kippen op stok en hebben alle luiken potdicht want hebben geen glasramen en geen gaas tegen muggen.
Overigens zie ik af en toe toch een cobra of andere slang in de tuin; die komt dan onder de poort door....
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- foppo
- Volwaardig lid
Meer als dit heb ik niet, maar het ophogen is gelukt:dutch schreef: Veel succes met de bouw en laat eens een fotootje zien van de bouw en/of het resultaat.

-
- Volwaardig lid
Gaat dit allemaal niet vreselijk weg spoelen na verloop van tijd foppo ?
Denk dat iets van een damwand geen slecht plan had geweest iets wat natuurlijk nog steeds kan.
Dit gaat op frustratie uitlopen bij de gemiddelde mens.
Denk dat iets van een damwand geen slecht plan had geweest iets wat natuurlijk nog steeds kan.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- foppo
- Volwaardig lid
Daar hebben we dus een goeie aanemer voor die dat fijn gaat regelen.
Overigens is het heel goed mogelijk dat de komende maanden de aangrenzende stukken ook opgehoogd gaat worden en dan worden er kleine slootjes tussen de diverse landjes gemaakt maar daar weet ik het fijne niet van.
Overigens is het heel goed mogelijk dat de komende maanden de aangrenzende stukken ook opgehoogd gaat worden en dan worden er kleine slootjes tussen de diverse landjes gemaakt maar daar weet ik het fijne niet van.
-
- Expat
Ik ben geneigd jouw richting in te denken Hua THua Thale schreef:Gaat dit allemaal niet vreselijk weg spoelen na verloop van tijd foppo ?
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- foppo
- Volwaardig lid
Waarom spoelen die dijkjes tussen de rijstvelden niet weg?
-
- Expat
Nou ja zeg,wat een vergelijkfoppo schreef:Waarom spoelen die dijkjes tussen de rijstvelden niet weg?

Ik had een architect in dienst,die de bouwheer inhuurde.
Hij was contractueel eindverantwoordelijk en 20% van de hoofdsom werd tot 2 jaar na 1e oplevering NIET betaald.Dat gebeurde pas bij gebrekenloos blijven.
Mijn zwager was de advocaat die e.e.a. in elkaar had gefabriceerd.
De architect stond erop een dergelijke muur te bouwen,waar we het hier ook over hebben en mijn grond lag al 1 1/2 jaar in te klinken.
Ronald Reagan
Ronald Reagan