MIJN kijk op Thailand......

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: MIJN kijk op Thailand......

#556 Bericht door Hua Thale » maandag 13 januari 2014, 05:21

Nee deze :Whistle:

Afbeelding
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: corruptie in Thailand,maar ook in Nederland.........

#557 Bericht door Jeanette » maandag 13 januari 2014, 05:59

't Is iedere keer weer hetzelfde, iemand zwaait met het vingertje en zegt; "Dat doet men niet als men hoogstaand is" (met zachtjes 'zoals ik' er achteraan)
Een bloed hekel heb ik daaraan.
Maar dan komen er 30 posten 'belachelijk makerij', de cheesy: rollen over de grond van het lachen. Dat is vuur met vuur bestrijden en wat we over houden is een verbrande wereld.

Beslis gewoon per keer of je zo'n boete betaald (hoe je pet staat), maak geen punt van het anders beslissen en denken van anderen.

Zo .... en nu de zee weer in ..... 8-)

[8)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#558 Bericht door driver » maandag 13 januari 2014, 06:33

Dat iemand met dat vingertje zwaait moet ie zelf weten net als ik die zelf beslist of ik wel of niet een bekeuring oid afkoop of minder wil betalen maar als dat vingertje mij dan gaat toespreken en zegt dat ik niet deug omdat het vingerje het anders ziet in zijn levensopvattingen krijgt hetzelfde vingertje ongeacht van wie daar een reactie op van mij en dan komt er weer tegen reactie en..en...zo gaat het op ieder forum en waar het dan eindigt ...?

gr driver

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#559 Bericht door ron » maandag 13 januari 2014, 07:11

driver schreef:en..en...zo gaat het op ieder forum en waar het dan eindigt ...?

gr driver
Waarschijnlijk in een keukenkastje.......?

:cheesy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gert Katoen
komt net kijken
komt net kijken

#560 Bericht door Gert Katoen » maandag 13 januari 2014, 07:50

driver schreef:Dat iemand met dat vingertje zwaait moet ie zelf weten net als ik die zelf beslist of ik wel of niet een bekeuring oid afkoop of minder wil betalen maar als dat vingertje mij dan gaat toespreken en zegt dat ik niet deug omdat het vingerje het anders ziet in zijn levensopvattingen krijgt hetzelfde vingertje ongeacht van wie daar een reactie op van mij en dan komt er weer tegen reactie en..en...zo gaat het op ieder forum en waar het dan eindigt ...?

gr driver
gewoon..... het eindigt hier. Dit is mijn laatste post, ik ben klaar met jullie.
Groetjes van Gert Katoen

RuudThai
Expat
Expat

#561 Bericht door RuudThai » maandag 13 januari 2014, 09:41

Gert, na 23 berichten al klaar met dit forum?
Ik ben na een bijna 7500 berichten nog lang niet klaar met dit forum!
En dat terwijl ik kritisch ben, niet van wollig taalgebruik hou en nooit m'n kop in het zand steek.
Wat mij dan op vele reacties komt te staan die niet allemaal even positief zijn.
En soms gaan die over de schreef en heel soms reageer ik daar ook weer over de schreef gaand op, maar ik laat me niet onderschoffelen zolang ik vind dat ik gelijk heb.

En in deze heb je gewoon gelijk, ik vind het slap om je maar aan te passen aan negatieve gebruiken van een ander land die niet sporen met wat jij in je eigen land gewend bent.
En dan kun je wel naar voren brengen dat overal corruptie is, ook in Nederland, en dat is dan ook wel zo, zeker in 'hogere' kringen, maar het blijft een zwaktebod om je daar maar bij neer te leggen en daaraan mee te doen.

Ik probeer in ieder geval er niet aan mee te doen want ik vind het een verwerpelijke moraal. Helaas is mijn echtgenote niet altijd gelijkgestemd met mij en gebeurt er wel eens wat buiten mijn gezichtsveld.
Als ik daar achter kom weet ze dat ze verbaal over de knie gaat maar dat neemt ze op de koop toe want zij legt zich wel neer bij het "TIT"...... :( :oops:

Dus Gert, gewoon over je breeje rug laten afglijden en denken, ach, die gasten weten niet beter, ze zijn toch gek..... ;) :crazy: :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#562 Bericht door prajak » maandag 13 januari 2014, 09:54

Een rechte rug is een rechte rug. Complimenten voor Gert Katoen. :clap:

Maar of de rug ook (Nederlands) recht moet blijven als je na emigratie uit NL integraal deel uit gaat maken van een andere, in casu de Thaise maatschappij ? Dan moet je mogelijk switchen naar een andere net zo rechte houding. Maar die leer je pas aan na emigratie als je midden in de maatschappij van het nieuwe woonland staat.

En dan is er nog de partner. Vergeet niet dat als je samenwoont je samen woont en samen dingen doet en beslissingen neemt en als Kai zegt dat 'dit' beter te behandelen is op 'deze' manier dan geef ik dat aan haar te regelen. Ze zit er als bemiddelaar tussen.

Het gaat nog verder. Het wordt achter jouw rug om voorgekauwd op de Thaise manier.

Je mag ze in dit land de kost geven die de middelen aan de bemiddelaar geven en zelf de handen wassen in onschuld.
Laatst gewijzigd door prajak op maandag 13 januari 2014, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

RuudThai
Expat
Expat

#563 Bericht door RuudThai » maandag 13 januari 2014, 10:12

prajak schreef:Een rechte rug is een rechte rug. Complimenten voor Gert Katoen. :clap:

Maar of de rug ook (Nederlands) recht moet blijven als je na emigratie uit NL integraal deel uit gaat maken van een andere, in casu de Thaise maatschappij ? Dan moet je mogelijk switchen naar een andere net zo rechte houding. Maar die leer je pas aan na emigratie als je midden in de maatschappij van het nieuwe woonland staat.
"Dan moet je mogelijk switchen naar een andere net zo rechte houding" schrijf je. Ik denk dat je daar een letter vergeten bent als ik je bedoeling tenminste begrijp: "Dan moet je mogelijk switchen naar een andere niet zo rechte houding".
Want ook volgens jou moet je je maar aanpassen aan de lage moraal in dit land qua acceptatie van corruptie. :shock:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#564 Bericht door prajak » maandag 13 januari 2014, 10:20

Ik heb mijn tekst nog uitgebreid net. Dat heb je gemist.

En een agent om een bonnetje vragen en dan minder hoeven betalen is geen corruptie.

Zal het je anders vertellen. Van een jurist gehoord, in NL weliswaar.

Klaas moet stante pede naar Aland en ziet dat zijn paspoort verlopen is. Hij gaat naar de gemeente en vraagt een paspoort aan. Mag om 11.30 uur terugkomen. De baliemevrouw zegt....

A. Ik moet hem nog tekenen maar wil nu lunchen met de groep, komt u om 13 uur maar terug.

Je geeft haar 100 euro en zegt doe me een lol, teken nu en lunch wat later svp.

B. De baas moet nog tekenen en die komt om 13 uur. Komt u dan maar terug.

Je geeft haar 100 euro en zegt 'teken jij dat effe voor me af, het vliegtuig wacht niet'

Waar zit de poging tot omkoping ?

RuudThai
Expat
Expat

#565 Bericht door RuudThai » maandag 13 januari 2014, 10:33

Het door jou gegeven voorbeeld bestaat niet, verzin wat anders.
Een paspoort kan never nooit door een gemeente binnen een paar uur worden afgegeven. Bovendien zal een ambtenaar nooit dit antwoord geven.
Nee, slecht voorbeeld.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#566 Bericht door Jim » maandag 13 januari 2014, 10:45

hahaha :)
zit de gene die mijn poging om onder een (al dan niet terechte) boete uit te komen ten zeerste veroordeelde nu opeens corruptie te verdedigen, dan wel goed te praten? :D
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#567 Bericht door Hua Thale » maandag 13 januari 2014, 10:50

Goed voorbeeld nokken jullie eens even met die onzin.
De een heeft er geen problemen mee de ander wel.
'Onze' Gert ligt in een deuk eerst zeuren over nickname en echte namen en dan zijn foto (tweede op Google eerste rij van facebook weg halen) :cheesy:
Daarna zeuren over corrupt op kruimel niveau wat zoek je dan in dit soort landen :Whistle:
Hup terug de ballenbak in :Whistle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#568 Bericht door prajak » maandag 13 januari 2014, 10:52

"...Bovendien zal een ambtenaar nooit dit antwoord geven..."

Nee, ambtenaren doen dat niet. Tuurlijk niet. Kom nou even ! :giggle2:

Zal ik iets noemen uit het verleden ? Wegenbouwer B uit het zuiden ? De regeltjes voor het aannemen van geschenken en etentjes door gemeente-ambtenaren werden na die affaire gewijzigd, toch ?

Ik ga aan de warme hap. Ik zie vanavond wel wat er wordt gepend.

Enne....vroeger ging het nieuwe paspoort wel op de gemeente, toch ? Dus het kon wel gebeuren maar jammer genoeg ga je er niet op in.

Thailand is anders. Dat is alleen lastig uit te leggen aan mensen die er niet permanent wonen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#569 Bericht door prajak » maandag 13 januari 2014, 10:55

Jim, als je onder de boete probeert uit te komen ga er dan heen en praat die boete weg. Dan ben je een vent. Vluchten heet anders.

RuudThai
Expat
Expat

#570 Bericht door RuudThai » maandag 13 januari 2014, 11:44

prajak schreef:"...Bovendien zal een ambtenaar nooit dit antwoord geven..."

Nee, ambtenaren doen dat niet. Tuurlijk niet. Kom nou even ! :giggle2:

Zal ik iets noemen uit het verleden ? Wegenbouwer B uit het zuiden ? De regeltjes voor het aannemen van geschenken en etentjes door gemeente-ambtenaren werden na die affaire gewijzigd, toch ?

Ik ga aan de warme hap. Ik zie vanavond wel wat er wordt gepend.

Enne....vroeger ging het nieuwe paspoort wel op de gemeente, toch ? Dus het kon wel gebeuren maar jammer genoeg ga je er niet op in.

Thailand is anders. Dat is alleen lastig uit te leggen aan mensen die er niet permanent wonen.
O, ik was even vergeten dat jij uit het Z U I D E N komt, dat corrupte Limburg.... :giggle:
Tja, in het land van meneer Van Rey gebeuren dingen die in het normale deel van Nederland niet of nauwelijks voorkomen!
En natuurlijk word je wel eens gefêteerd als ambtenaar hoewel dat eigenlijk vooral is voorbehouden aan bestuurders van een gemeente en toevallig vooral aan VVD-bestuurders (afgelopen week weer 3 akkefietjes bij die groep). Maar dat is geen corruptie, dat is gewoon een bedankje voor de goede samenwerking.

Ik heb ook wel eens een dure fles XO cognac gekregen van een Chinees omdat ik toen als ambtenaar ook vreemdelingenzaken behandelde bij de gemeente en ik die man prima, correct en vooral geheel volgens de wet had geholpen. Dat heb ik gemeld bij de burgemeester en de gemeentesecretaris en men vond dat geen grensoverschrijdende gift. Ze waren blij dat ik zo gewaardeerd werd! :D

Paspoorten zijn nooit direct bij de gemeente aangemaakt. Vroeger, onder het tijdperk van het Zwarte Vod, gebeurde dat bij de provincie nadat de gemeente de aanvraag in behandeling had genomen. Daarna werden ze landelijk centraal aangemaakt en dat gebeurt nu nog steeds.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”