En dat Prajak, verklaard het grote aantal ouderdomsdiabeten in de Isaan.Duncan schreef:Gestoomde rijst is het probleem niet, maar kleefrijst, daar zit een enzym in wat de kans op het krijgen van Diabetes bevordert.
Er wordt vanuit de Thaise overheid al jaren voor gewaarschuwd, en ook de doktoren in de ziekenhuizen trekken elke keer weer aan de bel ( als schoonloeders ernaartoe moet ), maar ja, traditioneel Isaan food he, daar hoort kleefrijst bij en het is zo lekker.
Gangbare prijs van een grote zak rijst van 25 of 30 kg
Moderator: Loempia
-
- Erelid
Re: Gangbare prijs van een grote zak rijst van 25 of 30 kg
-
- Volwaardig lid
OK dan.
Maar wij farang slagen er ook met andere middelen wel in om diabetes te krijgen. En wij luisteren ook niet naar goede raad....
Maar wij farang slagen er ook met andere middelen wel in om diabetes te krijgen. En wij luisteren ook niet naar goede raad....

-
- Volwaardig lid
Nee, maar je kunt er wel mee beginnen. Ik vind kleefrijst ook erg lekker, maar heb toch wel mijn mondje opengetrokken tegen de familie toen ik over het verband tussen diabeters en kleefrijst hoorde. En wat bleek, ze wisten het allang, maar ja, het is zo lekker he...
Dus als ik er ben kookt Mevrouw Duncan voor de familie ( schoonpa en wij 2 dus ) steamed rice en schoonloeders maakt dan koppig haar eigen potje klaar. Compleet met kleefrijst
Dus als ik er ben kookt Mevrouw Duncan voor de familie ( schoonpa en wij 2 dus ) steamed rice en schoonloeders maakt dan koppig haar eigen potje klaar. Compleet met kleefrijst

- janjaap
- Standaard Lid
doe mij maar nummertje 35 met witte lijst
sambal bij
sambal bij
Ubi bene, ibi patria