De positivoos 2
Moderator: Loempia
- brake034
- Expat
Re: De positivoos 2
Ja Prajak, dat gevoel van omrijden hadden we ook, ik zal er eens een goed gesprek met mijn Garmin over hebben. Wel hadden deze weg nog nooit gereden, dus dat maakt het de omrit wel weer waard.
Morgen sukkelen we op ons gemak over de 118 terug naar Chiang Rai.
Marcel
-
- Volwaardig lid
Ik rij op kaart, zon en geheugen. Er zijn hier farang die een gps-ding op het stuur van hun Honda hebben gemonteerd en het schijnt te werken. Waar ze de juiste stroom vanaf halen weet ik niet.....
-
- Volwaardig lid
Geen werk, geen verplichtingen, geen stress ...dus omrijden waar dan ook moet niet mogen uitmaken het gaat er tenslotte om dat je ergens komt en persoonlijk maak ik er dan nooit echt een punt van hoelang ik er over doe of hoe ik rij.brake034 schreef:Ja Prajak, dat gevoel van omrijden hadden we ook, ik zal er eens een goed gesprek met mijn Garmin over hebben. Wel hadden deze weg nog nooit gereden, dus dat maakt het de omrit wel weer waard.
Als wij, mijn vriend uit Bandung en ik binnenkort met de motor 2 weken gaan rijden in CR en omgeving zal er geen dag zijn die we verkeerd gaan want iedere dag wordt een feest waar we ook terechtkomen

Ik heb inmiddels wat links van jou opgezocht Marcel w.o die van NAN die we zeker gaan rijden en als ik jouw zie in CR heb ik nog wel wat dingen die ik met je wil doornemen.
gr driver
- RuudThai
- Expat
Ik ken viavia iemand uit Bandung (of in die buurt) die nogal motorgek is, ene Simon. Is dat jouw vriend toevallig? Hij is vooral gek op motorcross heb ik begrepen.driver schreef: Als wij, mijn vriend uit Bandung en ik binnenkort met de motor 2 weken gaan rijden in CR en omgeving zal er geen dag zijn die we verkeerd gaan want iedere dag wordt een feest waar we ook terechtkomen![]()
gr driver
-
- Volwaardig lid
Ja, dat is hem dat weet ik 100 % zeker Ruud.RuudThai schreef:Ik ken viavia iemand uit Bandung (of in die buurt) die nogal motorgek is, ene Simon. Is dat jouw vriend toevallig? Hij is vooral gek op motorcross heb ik begrepen.driver schreef: Als wij, mijn vriend uit Bandung en ik binnenkort met de motor 2 weken gaan rijden in CR en omgeving zal er geen dag zijn die we verkeerd gaan want iedere dag wordt een feest waar we ook terechtkomen![]()
gr driver
Hij croste altijd in Nederland maar ook in Thailand maar is nu gestopt vanwege leeftijd en blessures

Doet nu wel wat enduro ritten vlgs mij ook weer met wat Thaise cros liefhebbers.
Vlgs mij komt hij ook wel eens in jouw plaats op bezoek bij mensen die ook moto cross doen in Thailand.
Klein wereldje maar weer Ruud

gr Arie
- brake034
- Expat
Prajak, voor weinig kun je op elke 12v scooter een accessoire socket (cigarenaansteker aansluiting) laten installeren. Daar plug je de GPS kabel in en klaar voor navigatie ben je.
Normaal gebruik ik de Garmin voor navigatie in de (mij onbekende) stad, stel het te bezoeken adres in en pas bij het binnenrijden van de stad doe ik de GPS aan om het adres voor me op te zoeken.
Dat doe ik ook als ik de stad uitwil, eenmaal op de grote weg doe ik de navigatie dan weer uit.
Zo ga ik dat ook vandaag doe, Garmin aan tot we de stad uit zijn en op de 118 gaat ie verder uit.
Ook makkelijk van een GPS is om bepaalde punten vast te leggen, wil je hetzelfde punt nog een keer bezoeken hoef je het alleen maar uit het geheugen van de GPS op te halen.
Papieren kaarten worden weinig meer geactualiseerd, juist het digitale kaartmateriaal is tegenwoordig helemaal up to date.
Goede kaarten van Noord Thailand en Laos hier: http://www.gt-rider.com/maps-of-thailand-laos-maps
En hier een aantal kaarten meer bedoeld voor ervaren kaartgebruikers (weinig plaatsnamen) en voor liefhebbers van dirt tracks: http://www.riderscorner.net/products/pr ... -gps-data/
Normaal gebruik ik de Garmin voor navigatie in de (mij onbekende) stad, stel het te bezoeken adres in en pas bij het binnenrijden van de stad doe ik de GPS aan om het adres voor me op te zoeken.
Dat doe ik ook als ik de stad uitwil, eenmaal op de grote weg doe ik de navigatie dan weer uit.
Zo ga ik dat ook vandaag doe, Garmin aan tot we de stad uit zijn en op de 118 gaat ie verder uit.
Ook makkelijk van een GPS is om bepaalde punten vast te leggen, wil je hetzelfde punt nog een keer bezoeken hoef je het alleen maar uit het geheugen van de GPS op te halen.
Papieren kaarten worden weinig meer geactualiseerd, juist het digitale kaartmateriaal is tegenwoordig helemaal up to date.
Goede kaarten van Noord Thailand en Laos hier: http://www.gt-rider.com/maps-of-thailand-laos-maps
En hier een aantal kaarten meer bedoeld voor ervaren kaartgebruikers (weinig plaatsnamen) en voor liefhebbers van dirt tracks: http://www.riderscorner.net/products/pr ... -gps-data/
Marcel
- weten
- Volwaardig lid
Sygic goed en goedkoop ,met dekaartenvan tom tom
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
- brake034
- Expat
Gisteren een prima rit terug gehad over de 118, erg rustig op de weg zo aan het eind van de nieuwjaars periode.
Lunch was bij Doi Chang koffie aan de voet van de gelijknamige berg, waar de bekende koffie vandaan komt.
Ziehier de drogende koffieboontjes achter het restaurant.

Gelijk twee zakken 100% Arabica bonen meegenomen voor thuis, 650 baht per zak van 1 kilo.
Meer over koffie hier: http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... 8&start=15
Lunch was bij Doi Chang koffie aan de voet van de gelijknamige berg, waar de bekende koffie vandaan komt.
Ziehier de drogende koffieboontjes achter het restaurant.

Gelijk twee zakken 100% Arabica bonen meegenomen voor thuis, 650 baht per zak van 1 kilo.
Meer over koffie hier: http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... 8&start=15
Marcel
- brake034
- Expat
Natuurlijk wat vergeten uit Nederland mee te nemen, de oplader en USB kabel van mijn Olympus XZ-1 compact camera.
Dus had eerder al in CR en CM rond gevraagd maar nergens een passende USB kabel of oplader op voorraad.
Loop vandaag in Central CR en zie dat er op de 2e verdieping nog een Camera World zit, was me nooit eerder opgevallen.
De batterij is vanmiddag dus weer opgeladen door een merkloze maar prima werkende oplader, het was wel de laatste sprak de jongen die ons hielp
Heb Ruud's tip om beter op te letten tijdens het boodschappen doen vandaag ter harte genomen. Normaal loop ik met flinke passen door de Makro en kijk alleen naar wat op de boodschappenlijst staat. Vandaag beter om me heen gekeken en veel meer dingen gezien die me normaal nooit opvallen, bijvoorbeeld een enorme zak Aro paneermeel in de vorm van wat grove "breadcrums", even door de zeef wrijven voor de kroketten.
Maar wat stinkt die vlees/visafdeling zeg, normaal lopen we er met een grote boog omheen maar ik wilde bij de zuivel afdeling gaan kijken die er vlakbij is. Nee, dat zou flink verbeterd moeten worden! Volgende keer een neus/mondkapje mee met wat druppels uit de "poision" inhaler erin gesprenkeld.
Dus had eerder al in CR en CM rond gevraagd maar nergens een passende USB kabel of oplader op voorraad.
Loop vandaag in Central CR en zie dat er op de 2e verdieping nog een Camera World zit, was me nooit eerder opgevallen.
De batterij is vanmiddag dus weer opgeladen door een merkloze maar prima werkende oplader, het was wel de laatste sprak de jongen die ons hielp

Heb Ruud's tip om beter op te letten tijdens het boodschappen doen vandaag ter harte genomen. Normaal loop ik met flinke passen door de Makro en kijk alleen naar wat op de boodschappenlijst staat. Vandaag beter om me heen gekeken en veel meer dingen gezien die me normaal nooit opvallen, bijvoorbeeld een enorme zak Aro paneermeel in de vorm van wat grove "breadcrums", even door de zeef wrijven voor de kroketten.
Maar wat stinkt die vlees/visafdeling zeg, normaal lopen we er met een grote boog omheen maar ik wilde bij de zuivel afdeling gaan kijken die er vlakbij is. Nee, dat zou flink verbeterd moeten worden! Volgende keer een neus/mondkapje mee met wat druppels uit de "poision" inhaler erin gesprenkeld.
Marcel
- brake034
- Expat
Gisteren lekker wat brommer gereden, eerst een proefritje op een kleine 250 cc cruiser maar dat zit voor mij erg krap.
Daarna op mijn eigen motor (nu nog wel) een stuk de bekende 1155 opgereden, wat een prachtige weg voor motors is dat toch.

Maar wat voor motor ga ik nu terug kopen, ik wil een motor voor gemengd gebruik gezien de wegen hier.
Geen cruiser, chopper en ook geen motard meer. Een Royal Enfield, een Kawa W650? Of toch een Honda CB500X?
Afijn, dat heeft geen haast, de Suzuki is nog niet opgehaald.
Daarna op mijn eigen motor (nu nog wel) een stuk de bekende 1155 opgereden, wat een prachtige weg voor motors is dat toch.

Maar wat voor motor ga ik nu terug kopen, ik wil een motor voor gemengd gebruik gezien de wegen hier.
Geen cruiser, chopper en ook geen motard meer. Een Royal Enfield, een Kawa W650? Of toch een Honda CB500X?
Afijn, dat heeft geen haast, de Suzuki is nog niet opgehaald.
Marcel
-
- Volwaardig lid
denk dat ik daar ook rij binnenkort
mooie foto.
Advies over wat terug te kopen kan ik je ook niet geven dat is voor een ieder toch verschillend.
moet weg tot later maar weer.
gr driver

mooie foto.
Advies over wat terug te kopen kan ik je ook niet geven dat is voor een ieder toch verschillend.
moet weg tot later maar weer.
gr driver
- brake034
- Expat
Vandaag met een gast over de 1155 en 1093 naar Doi Pha Tang en Pratu Siam, ik was daar vorig jaar al met een andere gast.
Het is niet de makkelijkste weg maar wel erg mooi, zal morgen kijken of de foto's gelukt zijn, ben nu wat te moe na een hele dag sturen.
Op de weg terug via Chiang Khong's nieuwe grensovergang en om 18.00 uur terug voor een kleine avondmaaltijd.
Thaise gast helemaal blij, een motormuis natuurlijk
Voor v@go nog een zakje Doi Pha Tang koffie boontjes gescoord onderweg....
Het is niet de makkelijkste weg maar wel erg mooi, zal morgen kijken of de foto's gelukt zijn, ben nu wat te moe na een hele dag sturen.
Op de weg terug via Chiang Khong's nieuwe grensovergang en om 18.00 uur terug voor een kleine avondmaaltijd.
Thaise gast helemaal blij, een motormuis natuurlijk

Marcel
- v@go
- Volwaardig lid
brake034 schreef: Voor v@go nog een zakje Doi Pha Tang koffie boontjes gescoord onderweg....

geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
- paknampo
- Volwaardig lid
Mooie omgeving Brake034 geniet maar van je ritjes jongen.brake034 schreef:Vandaag met een gast over de 1155 en 1093 naar Doi Pha Tang en Pratu Siam, ik was daar vorig jaar al met een andere gast.
Thaise gast helemaal blij, een motormuis natuurlijk![]()

Gr.
- brake034
- Expat
Dank paknampo!
Helaas geen bruikbare foto's dit keer, ik ga binnenkort met een andere gast hetzelfde rondje doen en dan zal ik wat plaatjes schieten.
Helaas geen bruikbare foto's dit keer, ik ga binnenkort met een andere gast hetzelfde rondje doen en dan zal ik wat plaatjes schieten.
Marcel