Het nieuwe jaar komt er aan.
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Het nieuwe jaar komt er aan.
Voor de meeste dan maar niet voor iedereen helaas.
Zag op een ander forum dat de ziekenhuizen er klaar voor zijn.
Hoe bedoelt uw ??
Na een paar weken inhouden met uitgaven hier in de buurt zie ik toch een lichte neiging om de remmen los te gooien.
Heb de eerste indrink sessies al waar genomen richting oudejaarsavond of was het een verlate kerstmis neut met overgang richting nieuwjaar.
Morgen eens kijken of men de U- Turns al afgesloten heeft op de vierbaansweg een op de twee of meer om wat onbezonnen daden te voorkomen.
Hoeveel plezier maar ook verdriet zal er dit jaar weer zijn.?
Hoe bedoelt uw ??
Na een paar weken inhouden met uitgaven hier in de buurt zie ik toch een lichte neiging om de remmen los te gooien.
Heb de eerste indrink sessies al waar genomen richting oudejaarsavond of was het een verlate kerstmis neut met overgang richting nieuwjaar.
Morgen eens kijken of men de U- Turns al afgesloten heeft op de vierbaansweg een op de twee of meer om wat onbezonnen daden te voorkomen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- paknampo
- Volwaardig lid
Re: Het nieuwe jaar komt er aan.
Hier zijn er inderdaad al wegen - afslagen afgesloten.Hua Thale schreef:Voor de meeste dan maar niet voor iedereen helaas.
Hoe bedoelt uw ??
Men is druk doende met een nieuwe weg om de stad heen.
Zal een verbetering zijn
Gr.
-
- Volwaardig lid
Hoe noem je dat, het paard achter de wagen spannen ? Als het kalf verdonken is laten we de put nog steeds zonder deksel.
Sluit de U-turns maar af, zet overal politieposten neer die na 19 uur onbemand zijn, voer geen nationale alcoholcontrole in, verplicht nog steeds auto's niet overdag en 's nachts met licht op te rijden, doe geen fatsoenlijke controle op brommerhelmen, laat gewoon toe dat brommers rondrijden zonder spiegels, en zet dan in de krant dat oud en nieuw zeer spijtig x-honderd doden heeft gekost.
En de ziekenhuizen hier staan klaar met volle EHBO bezetting deze dagen.
Zo simpel is het in dit land.
Kai gaat iedere dag naar de markt en steekt een tweebaansweg over met fiets/tuktuk-paden. Dat wordt een ZESbaansweg naar de brug en vermoedelijk een racebaan. Stoplichten ? Drempels ? Snelheidsborden ? Niks van dat alles. Hou iedere dag mijn hart vast.
Sluit de U-turns maar af, zet overal politieposten neer die na 19 uur onbemand zijn, voer geen nationale alcoholcontrole in, verplicht nog steeds auto's niet overdag en 's nachts met licht op te rijden, doe geen fatsoenlijke controle op brommerhelmen, laat gewoon toe dat brommers rondrijden zonder spiegels, en zet dan in de krant dat oud en nieuw zeer spijtig x-honderd doden heeft gekost.
Kai gaat iedere dag naar de markt en steekt een tweebaansweg over met fiets/tuktuk-paden. Dat wordt een ZESbaansweg naar de brug en vermoedelijk een racebaan. Stoplichten ? Drempels ? Snelheidsborden ? Niks van dat alles. Hou iedere dag mijn hart vast.
- paknampo
- Volwaardig lid
Niet de weg op gaan.prajak schreef:Hoe noem je dat, het paard achter de wagen spannen ? Als het kalf verdonken is laten we de put nog steeds zonder deksel.
Tuus blieven
Gr.
-
- Volwaardig lid
Ik heb geen keus met mijn breukpoot !
Ga iedere dag naar de wondzorg in het ziekenhuis en zit dan hoog en droog maar in de koude wind in de tweebanker of in een grote tuktuk.
Maar Kai moet de zorg voor eten serieus nemen en de markt ligt nu eenmaal aan de overkant van de grote weg en ik kan haar nog niet op de Honda brengen.
Maar positief blijven denken helpt ook......
Ga iedere dag naar de wondzorg in het ziekenhuis en zit dan hoog en droog maar in de koude wind in de tweebanker of in een grote tuktuk.
Maar Kai moet de zorg voor eten serieus nemen en de markt ligt nu eenmaal aan de overkant van de grote weg en ik kan haar nog niet op de Honda brengen.
Maar positief blijven denken helpt ook......
- RuudThai
- Expat
Hé Prajak, wat doe je op deze tijd op het forum? André Rieu speelt nog hoor! En zelfs in het Meestreechts!! 

-
- Volwaardig lid
Heb vanmorgen gekeken. En genoten. Vandaar !
-
- Expat
Er zijn ochtend mensen en avond mensen.RuudThai schreef:Hé Prajak, wat doe je op deze tijd op het forum? André Rieu speelt nog hoor! En zelfs in het Meestreechts!!
Ik ben er zelf elke dag rond half zes s'morgens uit en volg dan wel wat er de avond daarvoren is uitgezonden

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
39 die on first of New Year's '7 dangerous days'
A total of 39 people were killed and 399 others injured in road accidents yesterday, the first day of the so-called "seven dangerous days" of the New Year holiday period, the Road Safety Centre announced.
With drunk driving considered the root cause of most accidents, provincial authorities set up checkpoints to screen drivers, including those responsible for public transport.
Bron http://www.nationmultimedia.com/nationa ... 23190.html
-
- Volwaardig lid
De vraag is hoeveel mensen er normaal sterven in het verkeer op een normale dag, gewoon als referentie.
-
- Volwaardig lid
Zat zelf eigenlijk ook al zo te denken.Borat schreef:De vraag is hoeveel mensen er normaal sterven in het verkeer op een normale dag, gewoon als referentie.
Het totaal aantal doden in het verkeer per jaar wordt verschillend aangegeven.
DE ene site praat over 13.000 per jaar en een ander over het dubbele aantal van 26.000
Waarschijnlijk worden de mensen die later zijn overleden bij aan hun verwondingen er bij de ene niet gelijk bij opgeteld........!?
Maar als 26.000 doden het juiste getal zou zijn,gedeeld door 52 weken =500 per week gedeeld door 7 dagen=71 per dag.........
Gaan we uit van de eerste site van 13.000 doden per jaar kom je dus op 35-36 doden per dag.............
http://www.hieristhailand.nl/verkeer-in-thailand-doden/
http://www.autofans.be/nieuws/varia/260 ... -te-rijden
Ron.
Laatst gewijzigd door ron op zondag 29 december 2013, 03:16, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
Aangezien men ieder jaar nogal wat druk uitoefend om het dodental zo laag mogelijk te houden tijdens deze dagen vermoed ik dat het eigenlijk veel hoger ligt.
Heb mij wel eens laten vertellen dat mensen die levend het ziekenhuis halen en daar alsnog overlijden GEEN verkeersdoden zijn ?
30% is drank staat er in het artikel je zou dat als 'het verschil' aan kunnen houden maar je heb gelijk het blijft koffiedik kijken.
Heb mij wel eens laten vertellen dat mensen die levend het ziekenhuis halen en daar alsnog overlijden GEEN verkeersdoden zijn ?
30% is drank staat er in het artikel je zou dat als 'het verschil' aan kunnen houden maar je heb gelijk het blijft koffiedik kijken.
-
- Volwaardig lid
Had net deze link er nog even bijgezet.
74% van alle verkeersaccidenten in Thailand gebeuren met een brommer. Er rijden maar liefst 17.322.538 van zo'n gemotoriseerde twee- en driewielers rond in het toeristische land. Jaarlijks sterven er 13.776 mensen op de baan in Thailand wat 38,1 doden per 100.000 inwoners is.
74% van alle verkeersaccidenten in Thailand gebeuren met een brommer. Er rijden maar liefst 17.322.538 van zo'n gemotoriseerde twee- en driewielers rond in het toeristische land. Jaarlijks sterven er 13.776 mensen op de baan in Thailand wat 38,1 doden per 100.000 inwoners is.
"Zij die dansen
door hen
door hen
- brake034
- Expat
Ik heb de getallen vorig jaar bijgehouden en kom niet tot grote gemiddelde verschillen tussen "normale" dagen en de oud & nieuw en songkran periode.
Ik vermoed echter dat door de vakantie drukte er een verschuiving plaatsvind van de plaats waar de doden vallen, waardoor het meer opvalt.
Het is inderdaad zo dat de officiële statistieken alleen de dood op locatie vermelden, niet de overledenen in het ziekenhuis.
Ik vermoed echter dat door de vakantie drukte er een verschuiving plaatsvind van de plaats waar de doden vallen, waardoor het meer opvalt.
Het is inderdaad zo dat de officiële statistieken alleen de dood op locatie vermelden, niet de overledenen in het ziekenhuis.
Marcel
- Herbergier
- Volwaardig lid
Wees blij dat er 17.322.538 mensen op een motorbike rijden, als een kwart daarvan in een auto gaat rijden, zijn de wegen nog voller dan nu en kan je in het vervolg je boodschappen op de fiets gaan doen.ron schreef:Had net deze link er nog even bijgezet.
Alles van waarde is weerloos.