brake034 schreef:Nou ik vind echte boter erg duur in Thailand, althans in Chiang Rai. En ik heb nog nooit bakboter/margarine hier gezien.
Ik vind het bakken van kip in olie minder lekker, het is dan meer gefrituurde kip.
Dus wilde wat anders proberen, als het niet goed gaat gooi ik de kippen op de BBQ.
De buitenkeuken staat klaar, straks lekker kokkerellen.
Echte boter erg duur? Nee, margarine is hier duurder dan roomboter!
Die merken die ik eerder noemde, Allowrie en Imperial, zitten in pakjes van 227 gram (Amerikaanse maat, half pound oftewel 1/2 lb) en die kosten rond de 80 baht. Prima te gebruiken als bakboter!
Dezelfde maat margarine kost meer dan 100 baht.
Gisteren heb ik voor die rollade van een kilo bijna een half pakje gebruikt, dus zeg 40 baht. Dat is toch niet teveel voor een goed stuk vlees? En je hebt tenminste lekkere jus!
En Prajak, ik heb een heteluchtoven maar ik gebruik hem zelden voor vleesgerechten omdat je hier meestal kleingesneden vlees eet door de rijst. Ik had die rollade aan het draaispit in die oven kunnen rijgen maar ik wou gewoon een stevig Hollands stukje vlees in de roomboter gebraden.
Maar de cake die ik gisteren ook gebakken heb in de oven smaakt best!
En graag zie ik eventueel verkrijgbare gember tegemoet! Maar het mag wachten totdat je weer op de been bent want ik wil je niet ontrieven via allerlei onmogelijke toeren.
Ik zag trouwens bij de Robinson buiten een standje met diverse electrische brommers plus een eveneens electrische scootmobiel à 41.000 baht. Ik had ze nog niet eerder gezien in dit deel van Thailand.