Goededag,
Graag zouden wij wat reistips willen van mede forumgebruikers voor onze 19 daagse reis door zuid thailand. We hebben al tickets geboekt en vertrekken op 22 februari naar Phuket en willen daar een dag of 5 verblijven, bijv. in Katabeach.
Onze eindbestemming is Koh Samui, van hieruit vliegen we op 13 maart weer terug naar huis.
- Wij willen zelf rijden met een huurauto. Welke maatschappij is betrouwbaar en goed geregeld qua verzekering?
- Wat zijn mooie bezienswaardigheden tijdens onze reis in Phuket en van phuket naar koh samui? Is er nog een mooi natuurpark in de buurt wat we zeker gezien moeten hebben of een nacht kunnen verblijven? (Kao Sok hebben we al gezien 2 jaar geleden).
- We willen ook een paar dagen verblijven in de omgeving Krabi/ Ao Nang. Is het goed te doen om zelf te rijden van Ao Nang naar Donsak en wat is hiervan de reistijd? Van hieruit zouden we een veerboot moeten nemen naar Koh Samui.
- Wat is een goede wegenkaart van Thailand? Of is een tomtom ook betrouwbaar?
- Zijn er op Koh Samui nog mooie bezienswaardigheden?
Alvast bedankt voor de reacties!
Reistips
Moderator: Loempia
- Jim
- Volwaardig lid
Re: Reistips
google maps werkt als een tiet
als je tenminste een android telephone hebt.
op phuket is wat chalong wel een must see.

op phuket is wat chalong wel een must see.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Kata beach is een leuk stekje. Beter dan Pathong beach, dat overgoten is van de russen. Wel een bezoek waard, maar niet langer dan een dag blijven. Er zijn wat bezienswaardigheden op Phuket. Wat je zeker zou moeten doen is Fantasea World. Een prachtige show met olifanten en tijgers in een mooie omgeving en met eten in het grootste restaurant ter wereld. De stranden in het zuiden zijn heel mooi en hebben ook goede restaurants. Het Boeddha beeld op de berg (het zal nu wel af zijn) is ook mooi en op de rit van Kata ernaar toe heb je mooie panorama gezichten.
Een auto kun je altijd huren. Ik heb altijd Herz gebruikt. Van uit Nederland boeken geen probleem. Maar heb je wel eens auto gereden in Thailand? Zoals mijn Engelse vriend uit Khorat het mooi zegt: "Het is een constant gevecht om in leven te blijven." Er is genoeg geschreven over dit onderwerp op dit forum. Lees het nog eens na.
De Tomtom werkt uitstekend. Ik gebruik het ook in Thailand. De Thailand kaart kun je downloaden (voor een prijs) en wordt up to date gehouden.
Het is makkelijk te doen van Phuket naar Oa Tang. Je hebt overigens wel de TomTom nodig om Ao Tang langs de goede weg te bereiken. Ik vind Krabi/Oa Tang vele malen mooier dan Phuket, maar dat is een persoonlijk mening. Je hebt goede hotels en restaurants in Oa Tang en vanuit hier kun je boottochtjes (long tail of speedboot) boeken naar de eilanden, waaronder Phi Phi. Ik geniet altijd volop in Krabi. Naast de prachtige golf met zijn eilandjes, heeft het ook een mooie omgeving met mooie bezienswaardigheden.
Ons bezoek aan Koh Samui was te kort om er een oordeel over te kunnen hebben.
Geniet van dit mooie deel van Thailand, maar wees aub voorzichtig met rijden.
Een auto kun je altijd huren. Ik heb altijd Herz gebruikt. Van uit Nederland boeken geen probleem. Maar heb je wel eens auto gereden in Thailand? Zoals mijn Engelse vriend uit Khorat het mooi zegt: "Het is een constant gevecht om in leven te blijven." Er is genoeg geschreven over dit onderwerp op dit forum. Lees het nog eens na.
De Tomtom werkt uitstekend. Ik gebruik het ook in Thailand. De Thailand kaart kun je downloaden (voor een prijs) en wordt up to date gehouden.
Het is makkelijk te doen van Phuket naar Oa Tang. Je hebt overigens wel de TomTom nodig om Ao Tang langs de goede weg te bereiken. Ik vind Krabi/Oa Tang vele malen mooier dan Phuket, maar dat is een persoonlijk mening. Je hebt goede hotels en restaurants in Oa Tang en vanuit hier kun je boottochtjes (long tail of speedboot) boeken naar de eilanden, waaronder Phi Phi. Ik geniet altijd volop in Krabi. Naast de prachtige golf met zijn eilandjes, heeft het ook een mooie omgeving met mooie bezienswaardigheden.
Ons bezoek aan Koh Samui was te kort om er een oordeel over te kunnen hebben.
Geniet van dit mooie deel van Thailand, maar wees aub voorzichtig met rijden.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- kenner
Laatst mer de bus van don sak naar ao nang gereden. Hele goede snelweg, het was er niet druk met verkeer en de weg loop dwars door rubberplantages. Weinig bewoonbare wereld tegen gekomen.
Met de bus was het 3 uurtjes rijden.
Met de bus was het 3 uurtjes rijden.