jvs schreef:Wij hebben hier al met al zo'n beetje 70 vogels van verschillende soorten.We hebben ganzen,kalkoenen ,verschillende soorten kippen ,parkieten,duiven .kwartels en sinds een week een valkparkiet.
Het is een leuke hobby die vooral in het begin niet meevalt omdat het moeilijk is om hier goede gezonde vogles te vinden.
We hebben veel gekocht in Chatuchak en ook lokaal wel wat gevonden,zelfs eieren uit Nl meegenomen.
Gould amandines hebben we ook gehad en die waren vrij veel te koop in Hua hin een paar jaar geleden.
Er zijn een paar websites hier in Thailand met veel vogels erop te koop dus misschien kun je daar eens kijken.
Wij hebben erg veel wilde vogels in de tuin en die zijn niet erg schuw meer,vogels weten vrij snel waar het veilig is.Hoewel ,een paar weken geleden heeft een python vier kippen op gevreten voordat we hem te pakken hadden .We hebben hem gemeten en hij was net over 3 meter lang.
Perfect lijkt mij prima als je zoveel ruimte hebt om zoveel vogels te kunnen houden.
Heb in de zaak een prachtige goud fazant gezien, een vogel die ik als kind zag toen mijn stiefvader deze in zijn grote voliere hield.
Heb er jammer genoeg geen ruimte voor maar toen ik deze vogel zag, en eigenlijk nooit meer gezien anders had ik deze vogel gekocht.
Want vind dan moet je wel deze vogel de ruimte geven en jammer dat kan dus niet.
Ja ook heb ik bij deze zaak een paar valkparkieten gezien die er prima uitzagen, toch vogels die ik in de tijd dat ik in zaken kijk ze niet vaak heb gezien.
Ja gezonde vogels is altijd een probleem zeker als vele zaken er qua verzorging er niet optimaal uitzien, en je vaak problemen mee naar huis neemt.
Erg leuk om zelfs eieren uit Nederland mee te nemen, ben tot op heden in de bijna 9 jaar niet meer in Nederland geweest.
En daar zijn zeer veel kwekers van de gouldamadine, heb er sinds gisteren dus nu 5 en zal over een tijdje weer kijken of er weer binnen komen.
Ja met zoveel dieren zal je ook veel dieren in het wild op bezoek krijgen, ik krijg buiten de grote hoeveelheid mussen en dwerg duifjes ook af en toe een niet gewenste bezoeker.
Geen python maar kleinere soorten, giftig volgens Thai en die ook weten dat er vogels gehouden worden.
Want een periode geleden kroop er zelfs een slang netjes via mijn voliere, maar door het ( niet goede gaas kwaliteit van Thailand ) dus kon niet naar binnen door het geluid van de vogels wist ik dat er iets niet klopte.
Een Thai heeft de slang dood gemaakt wat ik eigenlijk niet wilde, had liever gehad de slang los te laten buiten de tuin.
Maar kon het niet tegenhouden want de mening was een kind kan gebeten worden buiten de tuin dus het was beter hem te doden.
Een mooi formaat python dus, die heeft zijn maaltijd dus wel gehad met 3 kippen.
Robert