Wie wil me wegwijs maken/ wonen en werken Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
shivay
komt net kijken
komt net kijken

Wie wil me wegwijs maken/ wonen en werken Thailand

#1 Bericht door shivay » donderdag 19 december 2013, 17:12

Hallo

ik wil graag in contact komen met iemand die we wat wegwijs kan maken mbt uitvoering van mijn wens om in Thailand te wonen werken beginnend een relatief korte periode(half jaar oid), mogelijk op termijn uitbouwend zodat ik mijn huis nog aanhoud in Nederland

Ik ben 48 jaar/alleenstaand en ik ken Thailand van verschillende vakanties.
Ik zou graag in het Noorden (Chang Mai) willen wonen en wat (tijdelijk) werk willen aanpakken, Ik heb ervaring in de ICT, echter ik heb geen idee hoe ik eea aan moet pakken om dit te bereiken.

-Wie heeft zoiets ooit eerder gedaan, en woont nu in thailand?
-Hoe makkelijk/moeilijk is het om een baantje te vinden en hoe zou dit kostentechnisch uitpakken
(Ik kan en wil best wat investeren, ik hoef niet gelijk helemaal break-even te spelen qua inkomsten /uitgaven)
- is het moeilijk om in contact te komen daar met de mensen/ eventueel aan baan te komen (hoe kan sociaal leven zich ontwikkelen)

alle suggesties meer dan welkom, svp houd het wat serieus, dat ben ik ook :-)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Wie wil me wegwijs maken/ wonen en werken Thailand

#2 Bericht door prajak » vrijdag 20 december 2013, 00:55

Als je nu eens tot maximaal 2 jaar wacht ? Dan ben je 50 en kom je in aanmerking voor een retirement verlenging van het non O visum waarmee je binnenkomt. De voorwaarden vind je in dit forum. Met een retirementverlenging mag je NIET werken.

Dan ben je in het begin af van een workpermit, je kunt je rustig 'settelen' (een Nederlands woord maar ook een foeilelijk anglicisme...) en daarna ga je eens rondkijken voor een activiteit en of men je wil helpen met het aanvragen van een workpermit. Want voor wat je van plan bent heb je een workpermit nodig en daar heb je een Thai of een Thais bedrijf voor nodig.

Succes !

Wat je verder in jouw achterhoofd moet houden....

Je houdt het huis in NL aan, dat betekent belastingplicht in NL en straks in TH
Denk aan jouw zorgpolis die bij de meeste zorgverzekeraars vervalt bij emigratie
Denk aan verlies van AOW-rechten als je je uit NL uitschrijft

Er staat daarover info in dit forum.

markbel
komt net kijken
komt net kijken

Re: Wie wil me wegwijs maken/ wonen en werken Thailand

#3 Bericht door markbel » zaterdag 21 december 2013, 09:49

check eens de website van winvasia.com, daar vind je veel info: hoe een work permit bekomen, wat voor business kan je opzetten,... ze hebben ook een directory met +50 IT consultant bedrijven waar je je diensten kan aanbieden. Succes!

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”