ATM
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
ATM
Dag beste mensen,
Hoeveel Bath kun je per dag/keer uit een ATM trekken als je een rekening hebt bij de bank in thailand?
Is het verstandig/nodig als je grotere bedragen wilt opnemen ( 100.000) om dat bij de bank zelf van een bankboekje te halen of kun je dat uit die machine trekken?
Vast bedankt
Han
Hoeveel Bath kun je per dag/keer uit een ATM trekken als je een rekening hebt bij de bank in thailand?
Is het verstandig/nodig als je grotere bedragen wilt opnemen ( 100.000) om dat bij de bank zelf van een bankboekje te halen of kun je dat uit die machine trekken?
Vast bedankt
Han
Waar domheid begint eindigt de rede
- Herbergier
- Volwaardig lid
Re: ATM
Ik kan bij de SCB bank maximaal 20.000 baht per dag uit de ATM trekken, voor een groter bedrag moet ik naar binnen met mijn bankboekje en legitimatie.
Alles van waarde is weerloos.
-
- Volwaardig lid
Ik ga volgende maand een rekening openen bij de Bangkok bank in Korat. Maar ik neem aan dat die 20.000 dan ook gebruikelijk is voor de andere banken?
Groet
Han
Groet
Han
-
- Expat
- Contacteer:
Bij veel banken is 20,000 Baht per transactie en 50,000 Baht per dag gebruikelijk. Afwijkingen kunnen altijd worden aangegaan door de bank manager. Uit mijn hoofd staat Bangkok Bank 30 biljetten per ATM transactie toe, en dan neem ik aan dat ze ook geen limiet van 20,000 Baht per dag hebben.
-
- Volwaardig lid
Bangkok bank max. 25.000 baht in een keer. Maximaal op te nemen per dag bij een ATM is 50.000 baht. Voor hoger moet je naar binnen bij de bank. (let op sommige finialen sluiten om 15:00)
Gr. Ais
Gr. Ais
- Wie z'n billen brand, mag blij zijn dat hij niet andersom stond -
-
- Volwaardig lid
Hi Jai,
Ik denk dat dat me te veel is. Wil het risico niet nemen dat er iets gebeurd en er op 1 dag 200000 bath gestolen zou worden. 50000 zou een mooi bedrag zijn als je dat zelf kan aangeven bij de bank.
Groet
Han
Ik denk dat dat me te veel is. Wil het risico niet nemen dat er iets gebeurd en er op 1 dag 200000 bath gestolen zou worden. 50000 zou een mooi bedrag zijn als je dat zelf kan aangeven bij de bank.
Groet
Han
-
- Volwaardig lid
Opname bedrag afhankelijk van de limiet per dag die je op je pas zet. Ik heb al eerder geschreven dat ik gewoon Bath 50.000 uit de ATM kon trekken, omdat ik de limiet op dit bedrag heb gesteld. Een max van Bath 20.000 werd eergisteren keurig tegengesproken, toen ik Bath 25.000 uit het apparaatje trok.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)