Slechte ervaring
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Slechte ervaring
Na 14 jaar mijn eerste slechte ervaring gehad in Thailand.
Mijn twee Thaise stiefzonen wonen en werken in Sattahip ( 40 km van Pattaya)
Sinds kort hebben ze alle twee een eigen woning.
De één had al een wasmachine en koelkast! maar, de jongste nog niet.
Een wasmachine heb ik gekocht.
En voor alle twee kasten ,tafels ,stoelen en een luie stoel.
Maar, ik wilde nog meer kopen voor de inrichting van hun huisje, sowieso een koelkast voor de jongste.
Eerst zaten wij in een hotel in Sattahip.
Daarna zijn wij naar Pattaye vertrokken...daar is net iets meer te beleven...dat hebben wij meegmaakt.
na een dag strand met de songteuw (open taxi) naar ons hotel.
Deze zat vol,heel vol (meerendeel Russen )..moest staan...na dat wij uitgestapt zijn wij naar Starbucks gegaan om koffie te drinken...bij het afrekenen wilde ik mij portemonnee pakken...WEG..Hé hoe kan dat...o my god, paniek,paniek..waar o waar! ik rende van de ene naar de andere plek..Oooo Schit en nu...je weet niet wat er dan allemaal door je heen gaat. Snel terug naar het strand ( 2 km) vervolgens naar het politieburo...ook meteen mijn creditcard en bankpas laten blokkeren...Bel je naar Nederland..beltegoed op..nog meer paniek.
Daar sta je dan 45 min. later buiten bij het politieburo..en een desillusie rijker !
Je bent gewend om hotels te boeken met een creditcard..wilde nog een binnenlandse vlucht boeken naar Chiangmai...maar je kunt niets...geld is wel..geen bankpasje meer.
Hele vervelende ervaring.
Had kort daarvoor heel veel geld gehaald en gewisseld.
Wilde toch nog het één en ander kopen voor mijn stiefzonen...
Mijn vader heeft mij op mijn 18 jarige leeftijd een klein beetje op weg geholpen..zo wil ik als stiefvader ook deze twee jongen s een klein eindje op weg helpen.
Helaas wordt dat verstoord door diefstal.
Komt allemaal wel weer goed..het is alleen een vervelende ervaring.
moraal van dat verhaal: wees altijd op uw hoede.
fijne vakantie..groetjes Khunhans
Mijn twee Thaise stiefzonen wonen en werken in Sattahip ( 40 km van Pattaya)
Sinds kort hebben ze alle twee een eigen woning.
De één had al een wasmachine en koelkast! maar, de jongste nog niet.
Een wasmachine heb ik gekocht.
En voor alle twee kasten ,tafels ,stoelen en een luie stoel.
Maar, ik wilde nog meer kopen voor de inrichting van hun huisje, sowieso een koelkast voor de jongste.
Eerst zaten wij in een hotel in Sattahip.
Daarna zijn wij naar Pattaye vertrokken...daar is net iets meer te beleven...dat hebben wij meegmaakt.
na een dag strand met de songteuw (open taxi) naar ons hotel.
Deze zat vol,heel vol (meerendeel Russen )..moest staan...na dat wij uitgestapt zijn wij naar Starbucks gegaan om koffie te drinken...bij het afrekenen wilde ik mij portemonnee pakken...WEG..Hé hoe kan dat...o my god, paniek,paniek..waar o waar! ik rende van de ene naar de andere plek..Oooo Schit en nu...je weet niet wat er dan allemaal door je heen gaat. Snel terug naar het strand ( 2 km) vervolgens naar het politieburo...ook meteen mijn creditcard en bankpas laten blokkeren...Bel je naar Nederland..beltegoed op..nog meer paniek.
Daar sta je dan 45 min. later buiten bij het politieburo..en een desillusie rijker !
Je bent gewend om hotels te boeken met een creditcard..wilde nog een binnenlandse vlucht boeken naar Chiangmai...maar je kunt niets...geld is wel..geen bankpasje meer.
Hele vervelende ervaring.
Had kort daarvoor heel veel geld gehaald en gewisseld.
Wilde toch nog het één en ander kopen voor mijn stiefzonen...
Mijn vader heeft mij op mijn 18 jarige leeftijd een klein beetje op weg geholpen..zo wil ik als stiefvader ook deze twee jongen s een klein eindje op weg helpen.
Helaas wordt dat verstoord door diefstal.
Komt allemaal wel weer goed..het is alleen een vervelende ervaring.
moraal van dat verhaal: wees altijd op uw hoede.
fijne vakantie..groetjes Khunhans
- Pieter
- Volwaardig lid
Re: Slechte ervaring
De kans dat ze je cards terug vinden is best wel groot omdat die gelegenheids dieven het meestal om cash te doen is.
Ooit een franstalige canadese dame op de weekend markt geholpen die net daarvoor wat gerold (door twee thaise dames)
Meegegaan naar het politiepostje op de weekend markt. De agent gad de dame 300 THB voor vervoer terug naar haar hotel uit eigen zak
moet ik in NL nog eens zien gebeuren. Tevens bood hij de dame aan om als er wat gevonden was dat hij het persoonlijk zou komen brengen naar het hotel (en ja het was een mooie dame)
Ooit een spijkerbroek naar de laundry shop gebracht met al mijn bankcards er in
Thuis gekomen kwam ik daar achter en terug maar de shop was al dicht
De volgende dag terug en daar hadden ze alle cards en houder netjes in een plastik zakje gestopt.
Pieter
Ooit een franstalige canadese dame op de weekend markt geholpen die net daarvoor wat gerold (door twee thaise dames)
Meegegaan naar het politiepostje op de weekend markt. De agent gad de dame 300 THB voor vervoer terug naar haar hotel uit eigen zak
moet ik in NL nog eens zien gebeuren. Tevens bood hij de dame aan om als er wat gevonden was dat hij het persoonlijk zou komen brengen naar het hotel (en ja het was een mooie dame)
Ooit een spijkerbroek naar de laundry shop gebracht met al mijn bankcards er in
Thuis gekomen kwam ik daar achter en terug maar de shop was al dicht
De volgende dag terug en daar hadden ze alle cards en houder netjes in een plastik zakje gestopt.
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
- komt net kijken
Hallo Pieter,
Bedankt voor uw reactie.
Ik maak het weekelijks mee dat er een creditcard of portomonnee op mijn werk blijft liggen...deze komt altijd weer bij de juiste persoon terecht.'
In mijn geval..deze is gestolen...geld is weg!
Hoop dat het een hele arme Thai mijn geld heeft...dan heb ik er een goed gevoel bij!...maar, ik twijfel met al die Russen in de songteuw...die gun ik het niet.
Ik vind het een onbetrouwbaar,chagerijnig, onplezierig en sfeerverpestend volk !
Bij thuiskomst even met mijn verzekering praten.
Ach het heeft zich uiteindelijk gered...maar toch! het blijft je achtervolgen...
gr. Khunhans
Bedankt voor uw reactie.
Ik maak het weekelijks mee dat er een creditcard of portomonnee op mijn werk blijft liggen...deze komt altijd weer bij de juiste persoon terecht.'
In mijn geval..deze is gestolen...geld is weg!
Hoop dat het een hele arme Thai mijn geld heeft...dan heb ik er een goed gevoel bij!...maar, ik twijfel met al die Russen in de songteuw...die gun ik het niet.
Ik vind het een onbetrouwbaar,chagerijnig, onplezierig en sfeerverpestend volk !
Bij thuiskomst even met mijn verzekering praten.
Ach het heeft zich uiteindelijk gered...maar toch! het blijft je achtervolgen...
gr. Khunhans
-
- Volwaardig lid
"...wees altijd op uw hoede...."
In en buiten Thailand. Dit gebeurt overal. Triest maar waar.
Als je weer zoveel pint neem dan de taxi.
-
- Volwaardig lid
Hans, erg vervelend voor je wat er gebeurd is maar om min of meer de Russen de schuld te geven is naruurlijk niet juist.
Het overkomt heel veel mensen en achteraf blijkt het vaak moeilijk om te bepalen wat er precies gebeurd is.Misschien ben je het verloren met in of uitstappen daarom is het niet juist om te wijzen naar een bepaalde groep mensen.
Ik hoop dat de mensen die dit lezen er hun voordeel meedoen en erg goed opletten wat ze met hun geld doen.
Het overkomt heel veel mensen en achteraf blijkt het vaak moeilijk om te bepalen wat er precies gebeurd is.Misschien ben je het verloren met in of uitstappen daarom is het niet juist om te wijzen naar een bepaalde groep mensen.
Ik hoop dat de mensen die dit lezen er hun voordeel meedoen en erg goed opletten wat ze met hun geld doen.
-
- komt net kijken
jvs schreef:Hans, erg vervelend voor je wat er gebeurd is maar om min of meer de Russen de schuld te geven is naruurlijk niet juist.
Bedankt voor uw bericht!
Natuurlijk wil ik niet de Russen de schuld geven! maar, had van te voren de rits dicht gedaan en toen in een songteuw gestapt...daarna was de rits open. Er zaten geen Thaise mensen naast mij of stonden naast mij.
Wel Russen...
Het is jammer dat het gebeurd is! de vakantie raakt daardoor in verwarring.
Mijn geplande voornemens pakt nu heel anders uit.
Daarvoor heb ik niet 2 jaar naar deze vakantie uitgekeken.
Maar dan kijk ik het nieuws op internet ...dan denk ik..ach wat steld dit voor in verhouding met wat andere mensen soms moeten doorstaan...je leest dagelijks de berichten.
Ben wel realistisch! Maar toch...Je hebt geen bankpas,creditcard en geen geld meer.
Wees altijd op uw hoede.
Had voor dat ik vertrok nog gezegd..ik vind Thailand veilig..heb er nog nooit iets ergs meegemaakt...en eigenlijk denk ik er nog steeds zo over..het is een incident.
gr. Khunhans
-
- komt net kijken
prajak schreef:"...wees altijd op uw hoede...."
Ik ben altijd op mijn hoede...en ik pinde deze keer veel om voor mijn 2 stiefzonen iets te kopen.
Ja en taxi's zie je iets minder in Pattaya.
Maar bedankt voor uw bericht.
gr. Khunhans
-
- Volwaardig lid
Mischien ben je al afgelegd vanaf de pin-automaat Hans.............
Je stond in de taxi schrijf je,dus waarschijnlijk achterop?
Tja,vul dan de rest zelf maar in...............
Nog wel een prettig verblijf gewens voor de rest.
Groet,Ron.
Tja,vul dan de rest zelf maar in...............

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
Buiten wat er kwijt is voel je je geestelijk aangerand, je privacy is geschonden en je voelt je dom dat het jou gebeurt is. (je ziet dat het mij ook gebeurt is, ik spreek uit ervaring)
En ik kan me voorstellen dat je het liefst wil dat het door een Rus is gepikt want die zijn makkelijker te haten.
Verder veel plezier verder.
En ik kan me voorstellen dat je het liefst wil dat het door een Rus is gepikt want die zijn makkelijker te haten.
Verder veel plezier verder.
-
- Volwaardig lid
-
- komt net kijken
ron schreef:Mischien ben je al afgelegd vanaf de pin-automaat Hans.............
Tja,vul dan de rest zelf maar in...............![]()
Groet,Ron.
Hallo Ron..bedankt voor uw reactie.
Ik had gepind..ben vervolgens naar het strand gegaan.
Heb uren daarna alles betaald..portemonnee in mijn broekzak gedaan..rits dicht, en toen in de songteuw.
Het is gebeurd...eerst kwam er paniek,schrik..en wat al niet meer...maar wij zijn nu een
week verder en overleven het wel.
Heb nog negen dagen...daarna weer terug naar Nederland.
groetjes Khunhans
-
- Volwaardig lid
Hoi Hans
Heb jou verhaal nog eens nagelezen,en denk dat in deze zin van jou de clou zit.......
"Had kort daarvoor heel veel geld gehaald en gewisseld."
Dus je hebt waarschijnlijk met Euro,s bij een geldkantoortje gewisseld,wat een ideale spot is van zakkenrollers,die meteen zien hoeveel je haalt,en waar je het stopt.........
Ron.
Je had ondertussen gerageerd,dus is dit schrijven onnodig.
Wens je dan nog een fijne 9 dagen toe in Thailand.
Ron.
Heb jou verhaal nog eens nagelezen,en denk dat in deze zin van jou de clou zit.......
Dus je hebt waarschijnlijk met Euro,s bij een geldkantoortje gewisseld,wat een ideale spot is van zakkenrollers,die meteen zien hoeveel je haalt,en waar je het stopt.........
Ron.
Ron.

"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- komt net kijken
ron schreef:Hoi Hans
Ron.
Ron.
Hallo Ron bedankt voor uw reactie.
Zit nu in ons eigen huisje...ergens in de isaan!
Kan daardoor de onkosten drukken....
helaas geen vertier hier.
Volgende keer beter..scherp blijven.
Het is maar één incident in 13-14 jaar.