Zuid Thailand/eilanden koffer of backpack?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Zuid Thailand/eilanden koffer of backpack?

#1 Bericht door ireen123 » zondag 24 november 2013, 12:50

Wat is handiger, koffer of backpack, als we van plan zijn om vanuit Bangkok, Krabi-Raley-Phuket-Phang Nga Baai-Koh Phi Phi aan te doen?
Veel met de ferry dus.
Hoe zit het met bagageopslag in de hotels is dat wat, of onbetrouwbaar (gemiddelde hotels/residenties/appartement van +/- 50 euro p/nacht) ?

Advies en tips voor de route?
We willen +/- 2 weken ervoor uittrekken begin Maart 2014. We boeken zo min mogelijk vooraf zodat we de tijd op 1 plek kunnen aanpassen, is het leuk...langer, hebben we het gezien daar, dan op naar de volgende locatie.

Graag jullie mening

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Zuid Thailand/eilanden koffer of backpack?

#2 Bericht door jvs » zondag 24 november 2013, 17:49

Backpack kun je op je rug meenemen en koffer moet je sjouwen want de wieletjes werken hier niet altijd.
Neem zo weinig mogelijk mee als je hier veel gaat reizen,alles is hier verkrijgbaar en kleding is heel goedkoop.
Ik had altijd een packpack dat paste in de overhead storage in het vliegtuig,je neemt gauw teveel spullen mee.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Jeanette » zondag 24 november 2013, 19:45

Wat een mannen standpunt. :?

Ik heb nooit last gehad van mijn koffer op wieltjes en we hebben ook nog een rugzakje met van alles wat ik op de reisdag nodig heb. En Rob ook.

Winkelen kost gauw een halve dag en - hebben ze je maat wel of jou merk?
Op Koh Mook kon ik niet eens after sun kopen. :( Ze hadden het wel van het hotel maar alleen als behandeling. :evil:
O, ze waren heel behulpzaam, er ging iemand mee om aloë vera te plukken. Gadver

Bagage opslag gaat bij ons altijd goed (treinstation Bangkok b.v.) maar we hebben sloten op de koffers en banden met cijferslot, gewoon voor de zekerheid.

Maar ... eh ... Ireen, je gaat al langer dan ik naar Thailand.
Dus wie vraagt wie nou om advies?

Zelf gaan we eind januari met de nachttrein van Bangkok naar Trang ....
En verder weten we ook niet hoe het gaat lopen alleen dat we terugvliegen via Krabi.
Ik vond hier ook geen antwoorden maar ik heb er alle vertrouwen in dat we van 3 weken Andamanzee gaan genieten.
Direct voor de treinreis krijgen we onze 2 nachten gratis van Greenwoodtravel en dan zullen we daar wel spijkers met koppen slaan.
Hebben we al vaker gedaan.

[8)

ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door ireen123 » zondag 24 november 2013, 20:51

Ik ben al langer van plan naar Thailand te gaan, alleen dan was er dit en dan was er dat.
Nu zijn we ook niet zo seizoen gebonden en niet meer aan kleine kinderen ( nu zijn ze groot :-) )
Ik hoop, dat we nu eindelijk in Januari tickets te kopen en dan zullen we er in 2014 eindelijk wel komen. [|)

En we vliegen wss vanuit Bangkok naar Krabi omdat we maar +/- 2 weken hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”