Weer een ernstig ongeluk met een pick-up truck

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joeisan
Veel ervaring
Veel ervaring

Re: Weer een ernstig ongeluk met een pick-up truck

#31 Bericht door joeisan » woensdag 20 november 2013, 14:11

Hoewel het juist is dat Thais niet bang zijn voor de dood is het niet zo dat ze een fatalistisch leven leiden, zo van: mij kan niets gebeuren... Niemand wil echt dood, zeker jonge mensen niet en dat zijn de grootste verkeerszondaars.

Er is nog een ander fenomeen: Thais (in het algemeen) kunnen niet twee taken/problemen tegelijk overzien. Ikzelf heb dit aan den lijve ondervonden in correspondentie met Thaise dames, als je drie vragen stelt krijg je maar op één vraag antwoord. Dus aangepaste versie: altijd maar één vraag tegelijk stellen...
In het verkeer betekent het dat indien er een obstakel opduikt (langzamer vervoermiddel) dit als enige wordt opgelost, door het inhalen van dat voertuig. Dat er een tegenligger aankomt op aanrijdings-koers, wordt opgelost door de lichtsignalen, tonend dat hij/zij geen andere keus had dan in te halen. Ik heb wel eens een Thaise vriend gevraagd waarom in zo'n geval niet gekozen wordt voor afremmen tot de weg vrij is, maar een duidelijk antwoord kwam er niet uit.

Remmen schijnt een soort gezichtsverlies te zijn, een soort "loser" gedrag :cheesy:
Een goed lid verslapt niet

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door ron » woensdag 20 november 2013, 14:58

Als er dan uiteindelijk een keer na veel twijfel er een keer ingehaald gaat worden door de Thai (bijvoorbeeld op een weg in de bergen) en zijn zij dan eindelijk naast de betreffende auto,dan gaat de snelheid van de auto dezelfde aannemen als de auto die ingehaald moet worden.
Onnodig lang ernaast blijven hangen alsof er een magneet tussen hangt.

Denk trouwens dat er al een draadje bestaat over het Thais rijgedrag als ik mij goed herinner.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Duncan » zondag 01 december 2013, 01:25

joeisan schreef: In het verkeer betekent het dat indien er een obstakel opduikt (langzamer vervoermiddel) dit als enige wordt opgelost, door het inhalen van dat voertuig. Dat er een tegenligger aankomt op aanrijdings-koers, wordt opgelost door de lichtsignalen, tonend dat hij/zij geen andere keus had dan in te halen. Ik heb wel eens een Thaise vriend gevraagd waarom in zo'n geval niet gekozen wordt voor afremmen tot de weg vrij is, maar een duidelijk antwoord kwam er niet uit.
In zo'n geval verandert de weg heel soepel van 2- naar 3-baans... :lol: .
Ach, je past je rijgedrag erop aan, net zoals ik in Nederland standaard op snelwegen 100 rijd, want a: draaikolk in de tank en b: geen zin in krankzinnig hoge boetes omdat je 130 reed waar je maar 120 mag, 87 bij 80 etc. etc.
In Thailand rijd ik met het idee dat er ieder moment links, rechts, voor en achter brommerts kunnen opduiken, er een pick-up omkantelt of er honden of kinderen oversteken. Dus rustig, en anticiperend. Ook in de steden, geen centje pijn, gewoon richting uit en laten rollen, anders kom je er nooit tussen bij het verwisselen van baan of het oprijden vanuit een zijstraat.
Maar in de bergen en op de snelweg ( m.n. Uttaradit - Chiang Mai ) kun je hem zo af en toe wel even laten gaan :mrgreen: .

En de Thai kijkt niet uit, dat doet Buddha wel voor ze. Toch?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door driver » zondag 01 december 2013, 09:32

Duncan schreef:
joeisan schreef: In het verkeer betekent het dat indien er een obstakel opduikt (langzamer vervoermiddel) dit als enige wordt opgelost, door het inhalen van dat voertuig. Dat er een tegenligger aankomt op aanrijdings-koers, wordt opgelost door de lichtsignalen, tonend dat hij/zij geen andere keus had dan in te halen. Ik heb wel eens een Thaise vriend gevraagd waarom in zo'n geval niet gekozen wordt voor afremmen tot de weg vrij is, maar een duidelijk antwoord kwam er niet uit.
In zo'n geval verandert de weg heel soepel van 2- naar 3-baans... :lol: .
Ach, je past je rijgedrag erop aan, net zoals ik in Nederland standaard op snelwegen 100 rijd, want a: draaikolk in de tank en b: geen zin in krankzinnig hoge boetes omdat je 130 reed waar je maar 120 mag, 87 bij 80 etc. etc.
In Thailand rijd ik met het idee dat er ieder moment links, rechts, voor en achter brommerts kunnen opduiken, er een pick-up omkantelt of er honden of kinderen oversteken. Dus rustig, en anticiperend. Ook in de steden, geen centje pijn, gewoon richting uit en laten rollen, anders kom je er nooit tussen bij het verwisselen van baan of het oprijden vanuit een zijstraat.
Maar in de bergen en op de snelweg ( m.n. Uttaradit - Chiang Mai ) kun je hem zo af en toe wel even laten gaan :mrgreen: .

En de Thai kijkt niet uit, dat doet Buddha wel voor ze. Toch?
Kijk dat lees ik graag...o.a tussen Uttadrit-Chiang Mai kun je hem af en toe wel laten gaan en in de bergen ook.
Laat mij medio February daar nu ook even gaan rijden met een Kawasaki dtracker 250 als er tussentijds althand niks tussen komt.

gr driver.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door Duncan » zondag 01 december 2013, 12:58

Mooie route hoor, Driver. Zeker als je vanaf Den Chai omhoog gaat, natuur is daar overweldigend ( weet niet of Suk daar oog voor heeft, maar Mevrouw Duncan verzucht elke keer weer: hoh, very beautiful here ) en de weg, mjammie :thumbsup: .

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door driver » zondag 01 december 2013, 13:11

Duncan schreef:Mooie route hoor, Driver. Zeker als je vanaf Den Chai omhoog gaat, natuur is daar overweldigend ( weet niet of Suk daar oog voor heeft, maar Mevrouw Duncan verzucht elke keer weer: hoh, very beautiful here ) en de weg, mjammie :thumbsup: .
Suk gaat niet mee Duncan.Ik zal even verder gaan in een ander draadje voor we hier te ver afwijken als je daar even naartoe wilt komen misschien heb je ook wat tips voor ons ?

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=822809

henk177
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#37 Bericht door henk177 » vrijdag 27 december 2013, 06:15

Blijft toch regelmatig terugkomen deze ongelukken .Mijn vrouw is vorig weekend 3 dagen vanaf Chon Buri met de bus naar Chiang Mai geweest ,was blij dat ze weer terug was ..

In het noordoosten van Thailand is een bus in een ravijn gestort, waarbij zeker 29 mensen om het leven zijn gekomen. Vier overlevenden zijn zwaargewond.

Het ongeluk gebeurde 's nachts in het district Lom Sak in de provincie Phetchabun. De politie gaat ervan uit dat de chauffeur van de bus in slaap is gevallen.

Ooggetuigen zeggen dat de bus erg hard reed voordat hij het ravijn inreed.

In Thailand vallen veel doden bij verkeersongelukken. In oktober gebeurde een soortgelijk ongeluk met een bus. Daarbij kwamen twintig oudere boeddhisten om het leven.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door Hua Thale » vrijdag 27 december 2013, 06:32

Als je deze voor ogen heb zijn het er ietsje meer helaas.

http://www.nationmultimedia.com/breakin ... 23060.html

Ais
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door Ais » vrijdag 27 december 2013, 18:00

De wonderen zijn de wereld nog niet uit...... [|(

Afbeelding

Bron: http://www.wtf.nl/kijkbuis/16139/what-t ... reak-23-96

Groetjes,

Ais
- Wie z'n billen brand, mag blij zijn dat hij niet andersom stond -

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door driver » vrijdag 27 december 2013, 18:01

Hua Thale schreef:Als je deze voor ogen heb zijn het er ietsje meer helaas.

http://www.nationmultimedia.com/breakin ... 23060.html
Triest , was vandaag hier in Nederland ook op de radio in het nieuwsbericht daar sprak men ook van 29 doden maar zo te lezen zijn er helaas nog meer mensen overleden :cry:

gr driver

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door Herbergier » maandag 03 maart 2014, 09:57

Hier in de provincie Buriram bij Satuek gisteravond ook weer een busongeluk, een vrij nieuwe dubbeldekker, deze bus kwam terug met Buriram United supporters vanaf Maha Sarakhan, gelukkig nog geen doden maar wel veel (licht)gewonden.
Alles van waarde is weerloos.

gjastip
Veel ervaring
Veel ervaring

#42 Bericht door gjastip » maandag 03 maart 2014, 15:16

Hoe gek kan het zijn?

Rijd ik vanmiddag over de provinciale weg Wang Pong naar Chon Dean, rijd er voor me een scooter.
Tot dan niets gek, maar ineens valt de duo-passagier in bezopen toestand achter van de scooter en gaat daar zijn roes verder uitslapen.
Gelukkig had ik voldoende afstand om er op te anticiperen, maar toch geen leuke ervaring

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door prajak » maandag 03 maart 2014, 15:56

Nou, de 1025 ligt zo landelijk, daar zou ik ook mijn roes wel willen uitslapen hoor. Maar ik woon niet in Phetchabun Provincie.

De persoon mag blij zijn dat er een farang achter hem reed. Mag ik aannemen dat je hem/haar niet hebt opgeraapt en liefdevol tussen de paarde(n)bloemen hebt gedeponeerd ? OK, dan heb je dus geen blauw oog..... :clap:

gjastip
Veel ervaring
Veel ervaring

#44 Bericht door gjastip » dinsdag 04 maart 2014, 00:45

Nee Nee
Wees maar gerust, hij had overigens wel een helm op wat zeer uitzonderlijk is hier.
Zijn vriendin/vrouw bewerkte hem alleen met een scheld kanonade wat voor mij en de inmiddels toegestroomde menigte een reden was om hem aan zijn lot over te laten.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”