Engels voor thaise vriendin
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Engels voor thaise vriendin
Dag mensen,
Mijn thaise vriendin wil engels gaan leren en ik zoek de beste manier om haar dat gemotiveerd te laten doen. Ze is niet zo'n ambitieus type maar beseft wel dat ik het belangrijk vind dat ze het gaat leren en zal dat dus ook gaan doen. Even om fout commentaar voor te zijn; ik wil dat ze het gaat leren zodat ze zelf daar later iets aan heeft, wij hebben een behoorlijk leeftijdsverschil en met een goede kennis van de engelse taal kan ze wat meer kanten uit. Zelf ben ik intensief thais aan het leren dus ze hoeft het niet te doen om met mij te kunnen communiceren.
Ik zoek een goede cursus, vanaf de basis tot een redelijk goed niveau. Ik weet niet of er goede websites zijn of dat ik beter boeken kan aanschaffen en zo ja welke? Het is vooral belangrijk dat er structuur in zit dat ze in het beginstadium niet zelf initiatieven hoeft te nemen.
In januari ga ik 2 maanden naar thailand dan kan ik die evt samen met haar kopen. Als ik niet in thailand ben of zij bij mij in nederland kan ik haar via de Skype helpen met de uitspraak. Naar school gaan in thailand is geen optie, dan is ze meer tijd aan reizen kwijt dan ze op school zit.
Vast bedankt voor het meedenken.
Groet
Han
Mijn thaise vriendin wil engels gaan leren en ik zoek de beste manier om haar dat gemotiveerd te laten doen. Ze is niet zo'n ambitieus type maar beseft wel dat ik het belangrijk vind dat ze het gaat leren en zal dat dus ook gaan doen. Even om fout commentaar voor te zijn; ik wil dat ze het gaat leren zodat ze zelf daar later iets aan heeft, wij hebben een behoorlijk leeftijdsverschil en met een goede kennis van de engelse taal kan ze wat meer kanten uit. Zelf ben ik intensief thais aan het leren dus ze hoeft het niet te doen om met mij te kunnen communiceren.
Ik zoek een goede cursus, vanaf de basis tot een redelijk goed niveau. Ik weet niet of er goede websites zijn of dat ik beter boeken kan aanschaffen en zo ja welke? Het is vooral belangrijk dat er structuur in zit dat ze in het beginstadium niet zelf initiatieven hoeft te nemen.
In januari ga ik 2 maanden naar thailand dan kan ik die evt samen met haar kopen. Als ik niet in thailand ben of zij bij mij in nederland kan ik haar via de Skype helpen met de uitspraak. Naar school gaan in thailand is geen optie, dan is ze meer tijd aan reizen kwijt dan ze op school zit.
Vast bedankt voor het meedenken.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede
-
- Volwaardig lid
Re: Engels voor thaise vriendin
Han, heeft ze een computer?Er zijn veel programmas te vinden en ze kan simpel starten.
Zoiets als Rosetta Stone kan haar heel veel woorden en eenvoudige zinnen leren.
Ook is er op you tube gigantisch veel te vinden en dat is allemaal gratis.
Je kunt dan ook met haar mailen en haar op die manier helpen.
Misschien woont er iemand bij haar in de buurt die Engels spreekt?
Of samen met een vriendin of familie lid gaan leren?
Opties genoeg als ze maar gemotiveerd kan blijven.
Zoiets als Rosetta Stone kan haar heel veel woorden en eenvoudige zinnen leren.
Ook is er op you tube gigantisch veel te vinden en dat is allemaal gratis.
Je kunt dan ook met haar mailen en haar op die manier helpen.
Misschien woont er iemand bij haar in de buurt die Engels spreekt?
Of samen met een vriendin of familie lid gaan leren?
Opties genoeg als ze maar gemotiveerd kan blijven.
-
- Volwaardig lid
Hi jvs,
Ze heeft een computer maar niemand in de omgeving die haar kan helpen. Als ze 3 maanden in nederland is of ik bij haar is het geen punt. Ik leer thais en zij leert nederlands. Maar zodra ze alleen is in thailand verdwijnt de motivatie een beetje, daarom zoek ik ook iets van een strak programma, of boeken, dat ze weinig moeite hoeft te doen om een schema te volgen. Ze is intelligent en leert verbazingwekkend snel ( nederlands) maar de motivatie schort het soms wat aan.
Groet
Han
Ze heeft een computer maar niemand in de omgeving die haar kan helpen. Als ze 3 maanden in nederland is of ik bij haar is het geen punt. Ik leer thais en zij leert nederlands. Maar zodra ze alleen is in thailand verdwijnt de motivatie een beetje, daarom zoek ik ook iets van een strak programma, of boeken, dat ze weinig moeite hoeft te doen om een schema te volgen. Ze is intelligent en leert verbazingwekkend snel ( nederlands) maar de motivatie schort het soms wat aan.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede
-
- Volwaardig lid
De discipline moet wel groot zijn om jezelf ertoe te zetten om vanaf een boek of cd een taal te gaan leren. Klassikaal werkt over het algemeen een stuk beter. Ik vrees dat het weggegooid geld gaat worden. Als je eenmaal een basis hebt is vanuit boek of cd de stap kleiner dan van nul af aan te beginnen.
- Pieter
- Volwaardig lid
een tv schotel gericht op veel engelstalige zenders zoals discovery bbc world etc.
Ik heb nog wel een thais engelse cursus op dvd's alleen het probleem is dat ik de thaise mevrouw op de dvd haar engels niet kan verstaan !!
uitkijken dus voor rotzooi (en er wordt een hoop rotzooi verkocht )
Pieter
Ik heb nog wel een thais engelse cursus op dvd's alleen het probleem is dat ik de thaise mevrouw op de dvd haar engels niet kan verstaan !!
uitkijken dus voor rotzooi (en er wordt een hoop rotzooi verkocht )
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
- Volwaardig lid
Als ze al snel haar motivatie verliest als ze alleen is wordt het erg moeilijk.Misschien gewoon niet doen en intensief leren als jullie bij elkaar zijn,scheelt misschien erg veel wederzijdse frustratie.
Als jullie elk jaar drie maanden of meer bij elkaar zijn dan moet ze toch veel Engels kunnen leren.
Ik zou ook blijven zoeken bij haar in de buurt,er is vast wel iemand die Engels kan spreken.
Als jullie elk jaar drie maanden of meer bij elkaar zijn dan moet ze toch veel Engels kunnen leren.
Ik zou ook blijven zoeken bij haar in de buurt,er is vast wel iemand die Engels kan spreken.
-
- Expat
Communicatie is de basis van je relatie en het is het waard om daar wat in te investeren.Lijkt mij althans.
Mijn relatie is naar prive les gegaan.
2x per week en per keer 3 uren.
Leraar een Thais sprekende jonge persoon wiens vader Amerikaan is en zijn moeder Thais.Hij woont zelf in Thailand en geeft gewoon les aan een Thaise middelbare school.Algemeen les,dus niet speciaal alleen engels.
Heb hem de vrijheid gelaten om zelf de lessen in te vullen.Doel zo snel mogelijk een eenvoudige,algemene discussie in het Engels kunnen voeren.
Zij heeft 230 uren volgemaakt.
Mijn relatie is naar prive les gegaan.
2x per week en per keer 3 uren.
Leraar een Thais sprekende jonge persoon wiens vader Amerikaan is en zijn moeder Thais.Hij woont zelf in Thailand en geeft gewoon les aan een Thaise middelbare school.Algemeen les,dus niet speciaal alleen engels.
Heb hem de vrijheid gelaten om zelf de lessen in te vullen.Doel zo snel mogelijk een eenvoudige,algemene discussie in het Engels kunnen voeren.
Zij heeft 230 uren volgemaakt.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan