Wanneer naar Thailand?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Wanneer naar Thailand?

#16 Bericht door driver » dinsdag 19 november 2013, 22:31

v@go schreef:
driver schreef:Heb nog nooit rekening gehouden met het weer of periodes in Thailand.
Ga gewoon wanneer ik het in mijn kop krijg of wanneer het kan.
Ben inmiddels in January/April/Juny/September/November geweest en binnenkort dan February dus 6 verschillende maanden inmiddels gehad nog 6 te gaan ;)

gr driver
Advies ga een jaar lang dan is het nog goedkoper ook je hoeft maar 1 keer te vliegen :thumbsup:

Wij gaan in April voor de 11e keer en dat is steeds in April geweest en is goed te doen hoor met de warmte. Met Songkran kun je lekker afkoelen.

Ook in September geweest en dan heb je geregeld water op je dak en dat is ook niet erg. Het is er niet koud en het eten lekker... :crazy:
Ik volg dat advies graag op V@go maar de situatie in Nederland laat dat helaas nog niet toe momenteel.
Ook al ben ik het nog steeds niet echt met mezelf erover eens of ik nu wel of niet naar Thailang ga voor vast een jaartje proberen lijkt me ook wel wat natuurlijk :thumbsup:

April..zaten Suk en ik o.a in Nonkai / Bandung met Songkran en ja het was warm maar best vol te houden vondt ik ook zonder al dat water over ons heen :mrgreen:

gr driver

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door ron » woensdag 20 november 2013, 01:34

"Ook al ben ik het nog steeds niet echt met mezelf erover eens of ik nu wel of niet naar Thailand ga voor vast een jaartje proberen lijkt me ook wel wat natuurlijk"

===============================================================================

Dat lijkt mij een hele goede zet om te doen Arie!
Hoef je geen antwoorden van anderen te gaan afwegen hoe het is in Thailand als inwoner,en kun je zelf ontdekken wat de verschillen zijn tussen een vakantie of er iedere dag de gang van zaken beleven.
Ik ben tenminste blij dat ik het wel gedaan heb,en mij sommige illusies uit het hoofd heb kunnen verbannen.
Een ieder beleeft het op zijn/haar eigen manier en natuurlijk heeft ook de woonplaats in Thailand een grote rol.

De enigste manier om te ontdekken of een leven voor jou hier is weggelegd is een jaartje te gaan proberen,daar kan geen enkel advies of welgemeende raad tegen op,aangezien een ieder zijn/haar situatie verschillend is.
Leergeld?..........Ja,zo kan je het wel noemen,maar is nog altijd goedkoper dan te gaan investeren in een land welke je eigenlijk alleen kent van vakantie,s.
Huisje kopen,motor en/of auto kopen is zo gebeurd,en de verleiding is wel eens groot,maar probeer maar weer eens van die "rommel" af te komen als later toch blijkt dat Thailand jou "woonland" toch niet is.........

Nogmaals,een jaar uitproberen geeft een redelijk goed beeld welke dingen hier spelen,welke je niet op een vakantie van een maand "ziet".
Wij hebben er in ieder geval veel van geleerd,en Jeab en Kevin hebben de de doorslaggevende beslissing gegeven om terug te gaan naar Nederland.

Succes,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door trangerkuda » woensdag 20 november 2013, 02:34

E-line, alle eerdere reacties zijn in feite waar. Het kiezen van een periode om op vakantie te gaan - evenals de plekken die je wilt bezoeken - zouden in eerste instantie ingegeven dienen te worden, door eigen voorkeuren.
Wat locaties betreft is dit over het algemeen niet moeilijk om te bepalen. Indien de keuze meerdere locaties kent, dan is het vooral zaak om de relatie tussen beschikbare tijd en de afstanden tussen diverse lokaties goed in acht te nemen. Standaardregel: niet te veel bestemmingen in een beperkte tijdsperiode.
En wat het weer betreft. Zoals bijna overal in de wereld, geldt zeker ook voor Thailand, dat het altijd afhankelijk is van het wel of niet hebben van geluk wat dit betreft. Het weer is en blijft nu eenmaal redelijk onvoorspelbaar en zeker op langere termijn is daarover in feite niets zinnigs te zeggen.
Ik ben het eens met degenen die zeggen, dat het in feite niet erg veel uitmaakt in welke periode van het jaar je naar Thailand reist. Weliswaar is er (door de bank genomen) gedurende de regentijd wat meer kans op neerslag, maar ook in die periode kan het voorkomen, dat je niet of nauwelijks neerslag meemaakt. Al was het alleen ook maar vanwege het feit, dat 'het regenseizoen' zich niet in alle regio's in Thailand in dezelfde tijdsperiode voordoet. Daarentegen is het niet geheel onmogelijk, dat wanneer je pech hebt, je - zelfs buiten de periode die officieel geldt als regenseizoen - (een groot deel van) je vakantie te maken krijgt met dagelijkse neerslag.
Probeer wanneer je in Thailand bent de dagelijkse weerberichten te volgen. Op die manier kun je, indien gewenst, je reisschema nog enigszins daarop aanpassen. Veel reisplezier gewenst in ieder geval.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Borat » woensdag 20 november 2013, 06:33

E-line schreef:@Borat;

Waarom zou je eerder kiezen voor april/mei? Zover ik begrepen heb van dit forum is april/mei bijna niet te doen heet, veel smog, en ook nog eens kans op regen. Oktober/november klonk als droog, nog niet zo'n warm weer. Veel groene natuur..

Wat is waar?
Precies zoals ik zei. En je moet de berichten hier en daar met een korreltje zout nemen. Ik ben in april en mei geweest en geen last gehad van hitte, terwijl ik in januari bijna omviel van de warmte. En ooit in oktober 3 dagen continu regen gehad.

Als het regent trek je er niet op uit voor een dagtocht, dat doe je wel als het heet is. Nationale parken kunnen worden gesloten bij veel regen, niet bij veel warmte.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Hua Thale » woensdag 20 november 2013, 09:31

Aangezien Thailand net zo lang is als de afstand van Utrecht tot Gibraltar ( ongeveer) is het wel eens moeilijk om het te voorspellen. ;)
Hier kan je de grote lijnen vinden ( zie link)
I Pad bij je laad een App gratis en ruim voor handen veelal een dag of vijf in het vooruit.

http://www.tmd.go.th/en/
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”