Audio versterker problemen, wie kent iemand in Pattaya.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Audio versterker problemen, wie kent iemand in Pattaya.

#1 Bericht door sawadikrap » zondag 17 november 2013, 06:51

Hallo allemaal, :)

Mijn naam is Robert en nogal eens problemen w.s. iedereen met stroom in Pattaya.
Of de stroom valt om vele redenen kort of langere tijd uit, of het licht begint te knipperen.
Dit zal w.s. de oorzaak geweest zijn waarom de versterker ineens niet meer te starten was, te weinig kracht voor electriciteit in huis.
Heb ook in de tijd vele stekker dozen ook de zogenaamd goede kwaliteit weg kunnen gooien door doorbranden.
Dat is als je geen brand hebt nog te herstellen en weer nieuwe kopen, maar dit keer is mijn audio versterker een probleem.
Merk van versterker is harman kardon die ik in Sriracha lang geleden bij een goede audio zaak heb gekocht.
Dacht eerst dat hij kapot was, dus losgemaakt en weggezet om eventueel te laten nakijken.
Maar na 1 dag toeval geprobeerd werkte hij weer, echter nu met alle snoeren los en afgesloten van video en tv weet ik niet hem te laten werken.
Met test werken alle boxen maar bijvoorbeeld film afspelen totaal geen geluid dus ben ondeskundig.
Naar gewone zaak denk ik zal men niet komen instellen als je niet iets koopt, dus tip wie kent of een zaak of persoon die alles weer kan instellen.

Zal blij zijn met een adres in Pattaya kan ook in toekomst altijd van pas komen, lukt dit niet zal ik kijken of de audio zaak in Sriracha nog bestaat.

Vriendelijk dank,

Robert
Pattaya.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Audio versterker problemen, wie kent iemand in Pattaya.

#2 Bericht door prajak » zondag 17 november 2013, 07:29

Niet over de versterker zelf, geen verstand van.

Maar ik heb de voornaamste PC- en stereo/audiotoestellen afgezekerd met een UPS, zeg maar een grote batterij van 1.100 vA en gaat er wat mis dan vangt die de klap op en/of geeft me enkele minuten de toestellen uit te zetten.

Een gewone goedkope UPS kun je na 2 jaar ook wel weggooien maar kan ook bij een slechte batterij nog steeds pieken in de spanning afvangen.

Edje
Expat
Expat

#3 Bericht door Edje » zondag 17 november 2013, 12:37

In de kelder bij Tuckom. Onderaan de roltrap naar rechts. Meteen links bij binnenkomst.
Groetjes; Edje

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door sawadikrap » maandag 18 november 2013, 09:34

prajak schreef:Niet over de versterker zelf, geen verstand van.

Maar ik heb de voornaamste PC- en stereo/audiotoestellen afgezekerd met een UPS, zeg maar een grote batterij van 1.100 vA en gaat er wat mis dan vangt die de klap op en/of geeft me enkele minuten de toestellen uit te zetten.

Een gewone goedkope UPS kun je na 2 jaar ook wel weggooien maar kan ook bij een slechte batterij nog steeds pieken in de spanning afvangen.

Dank je prajak, :thumbsup:

Want jou en vele bekend je moet iets hebben want uitvallen of soms ineens een klap als leiding weer eens springt is niet abnormaal.
Enige tijd geleden stond zelfs de kabel in de brand op Nuenpubwahn, maar zie je al die wirwar aan verschillende leidingen is dat ook niet vreemd te noemen.
Ga er achter aan, bedankt voor tip.

Robert :)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door sawadikrap » maandag 18 november 2013, 09:36

Edje schreef:In de kelder bij Tuckom. Onderaan de roltrap naar rechts. Meteen links bij binnenkomst.

Dank je Edje, :)

Ga er naar toe.

Robert. :thumbsup:

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Jim » maandag 18 november 2013, 10:41

sawadikrap schreef: Met test werken alle boxen maar bijvoorbeeld film afspelen totaal geen geluid dus ben ondeskundig.
mijn h/k onthoudt de instellingen niet meer als de stroom er afgaat en gaat alles dus terug naar default.

aangezien er bij jou wel geluid uitkomt tijdens de test, moet je hem waarschijnlijk even opnieuw instellen.
dwz, per selectie (dvd, cd, tape, video, radio) weer even de juiste ingangen selecteren (optisch, analoog, coax of hdmi)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door sawadikrap » dinsdag 19 november 2013, 08:58

Jim schreef:
sawadikrap schreef: Met test werken alle boxen maar bijvoorbeeld film afspelen totaal geen geluid dus ben ondeskundig.
mijn h/k onthoudt de instellingen niet meer als de stroom er afgaat en gaat alles dus terug naar default.

aangezien er bij jou wel geluid uitkomt tijdens de test, moet je hem waarschijnlijk even opnieuw instellen.
dwz, per selectie (dvd, cd, tape, video, radio) weer even de juiste ingangen selecteren (optisch, analoog, coax of hdmi)[/quote

Bedankt Jim :)

Inmiddels heeft de versterker weer tijdelijk gewerkt, aansluitingen geadviseerd door tv en audio zaak op Sukumvit Road dicht bij Nuenpubwahn.
Daar hebben ze ook een kamer voor het luisteren van installatie's bij aankoop van een nieuwe.
Coax aansluiting heb er drie en de kabel zat in de verkeerde.
Toch blijft het probleem dat de versterker weer aan blijft staan met rood lampje bij start, maar echt aanzetten word dan blauw ( start dus niet aan ).
Dus er is dus een probleem naar ik aanneem bij de knop voor echt aan doen van versterker.
Ook met kastje start de versterker niet.

Dus ga naar de zaak vandaag wat edje heeft aangegeven, mis de versterker maar buiten het niet echt kunnen starten werkt de versterker want hij heeft het 1 avond weer prima gedaan.

Groet en bedankt.

Robert. :)

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Duncan » dinsdag 19 november 2013, 14:43

Wat is het type/nummer van de versterker/receiver?

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door sawadikrap » woensdag 20 november 2013, 06:34

Duncan schreef:Wat is het type/nummer van de versterker/receiver?

Heb mijn versterker gisteren gebracht voor reparatie in de zaak wat edje schreef als goed adres.
Moet zeggen ziet er zeer professioneel uit, en word gebeld wanneer hij klaar is.
Buiten reparatie word hij ook compleet schoongemaakt dus erg blij met het adres.

Dus ik weet niet wat type /nummer is, waarom is dit belangrijk ?
Heb deze versterker vele jaren geleden gekocht in Sriracha en was toen voor mij eigenlijk een te dure maar toch gekocht.
Heb er toch al vele jaren een prima geluid uit en tot dan nu nooit een probleem gehad.

Dus hoop dat hij weer in orde komt.

Heb wel gekeken wat een soortgelijke versterker zou kosten Yamaha, maar dan spreek je weer over bijna 35000 baht en dat is dan toch weer een behoorlijke uitgave.

Robert. :)

Podoloog
heeft ervaring
heeft ervaring
Contacteer:

#10 Bericht door Podoloog » woensdag 20 november 2013, 08:29

sawadikrap schreef:Hallo allemaal, :)

Mijn naam is Robert en nogal eens problemen w.s. iedereen met stroom in Pattaya.
Of de stroom valt om vele redenen kort of langere tijd uit, of het licht begint te knipperen.
Dit zal w.s. de oorzaak geweest zijn waarom de versterker ineens niet meer te starten was, te weinig kracht voor electriciteit in huis.
Heb ook in de tijd vele stekker dozen ook de zogenaamd goede kwaliteit weg kunnen gooien door doorbranden.
Dat is als je geen brand hebt nog te herstellen en weer nieuwe kopen, maar dit keer is mijn audio versterker een probleem.
Merk van versterker is harman kardon die ik in Sriracha lang geleden bij een goede audio zaak heb gekocht.
Dacht eerst dat hij kapot was, dus losgemaakt en weggezet om eventueel te laten nakijken.
Maar na 1 dag toeval geprobeerd werkte hij weer, echter nu met alle snoeren los en afgesloten van video en tv weet ik niet hem te laten werken.
Met test werken alle boxen maar bijvoorbeeld film afspelen totaal geen geluid dus ben ondeskundig.
Naar gewone zaak denk ik zal men niet komen instellen als je niet iets koopt, dus tip wie kent of een zaak of persoon die alles weer kan instellen.

Zal blij zijn met een adres in Pattaya kan ook in toekomst altijd van pas komen, lukt dit niet zal ik kijken of de audio zaak in Sriracha nog bestaat.

Vriendelijk dank,

Robert
Pattaya.
Beste Robert wat voor type nummer heeft de harman kardon?
en heb je alle snoeren nog wel ?

groeten,
Ruud

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Duncan » woensdag 20 november 2013, 09:52

sawadikrap schreef: Heb mijn versterker gisteren gebracht voor reparatie in de zaak wat edje schreef als goed adres.
Moet zeggen ziet er zeer professioneel uit, en word gebeld wanneer hij klaar is.
Buiten reparatie word hij ook compleet schoongemaakt dus erg blij met het adres.

Dus ik weet niet wat type /nummer is, waarom is dit belangrijk ?
Omdat het wellicht een bekend euvel is waar online advies en/of oplossingen voor worden gegeven, maar dan moet ik wel een typenummer hebben waar ik op kan zoeken ;) .

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door sawadikrap » woensdag 20 november 2013, 14:16

Podoloog schreef:
sawadikrap schreef:Hallo allemaal, :)

Vriendelijk dank,

Robert
Pattaya.
Beste Robert wat voor type nummer heeft de harman kardon?
en heb je alle snoeren nog wel ?

groeten,
Ruud

Hoi Ruud :)

Ja type nummer zal achter de versterker staan, maar heb hem voor controle en reparatie weggebracht.
Er staat op de reparatie bon, Harman Kardon AVR - 1401
En kan geen Thais lezen maar denk dat het nummer AN0034-06664 is want dat is ook vermeld.

Ik heb alle snoeren nog, en heb inmiddels alle informatie gekregen van audio zaak voordat ik hem voor reparatie heb weggebracht naar Tukcom.
Hij heeft ook een avond nog gewerkt tot hetzelfde probleem ontstond en hij niet te starten was.
Dus buiten het niet echt kunnen starten werkt alles prima, dus hoop nu op bericht in de begrijp ik 3 dagen dat hij weer goed werkt en start.

Robert. :D

Maar voor audio problemen is de tip van edje een prima adres in kelder van Tukcom.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door sawadikrap » woensdag 20 november 2013, 14:18

Duncan ik heb dus het type nummer op de bon gevonden, het is Harman/Kardon AVR-1401
Ik heb toch niet goed gekeken op de reparatie bon die natuurlijk in het Thais geschreven is, maar met zoeken vond ik toch die gegevens.
Anders zou ik het niet geweten hebben, maar de versterker heeft al vele jaren het prima gedaan en nooit problemen gegeven.
Dus is hij goed te repareren dan kan ik zeggen echt een goede aankoop geweest, kan ik niet met andere dingen zeggen want bijna alles lijkt veel sneller kapot te gaan.
Of dit nu komt door de andere temperatuur in Thailand of gewoon pech aankopen, ik en hoor dat van een andere goede Nederlandse vriend veel gaat snel kapot.

Dus afwachten maar en ik hoop dat hij klaar en weer goed werkt over enkele dagen, heb wel gekeken maar praat je over de bekende merken versterkers dan praat je over geen goedkope aankopen.

Robert :D

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door ron » woensdag 20 november 2013, 14:51

sawadikrap schreef:
Dus is hij goed te repareren dan kan ik zeggen echt een goede aankoop geweest, kan ik niet met andere dingen zeggen want bijna alles lijkt veel sneller kapot te gaan.
Of dit nu komt door de andere temperatuur in Thailand of gewoon pech aankopen, ik en hoor dat van een andere goede Nederlandse vriend veel gaat snel kapot.

Ben gelukkig dan niet de enigste die dit beweert.

Ron. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door sawadikrap » donderdag 21 november 2013, 07:13

ron schreef:
sawadikrap schreef:

Ben gelukkig dan niet de enigste die dit beweert.

Ron. :thumbsup:
Ron ben zo goed als overtuigd dat veel sneller dan normaal kapot is, en dan ook nog te duur om te repareren.

In de 8 1/2 jaar dat ik in Thailand woon als voorbeeld heb ik nu sinds enige maanden tv nummer 3.
Allemaal kapot ervoor door kapotte beeldbuis, dus reparatie te kostbaar dus dan beter een nieuwe tv.
Verder al de nodige video recorders, dure en goedkopere maar een nieuwe kopen is dan beter dan repareren.

Zo kan ik nog wel wat spullen vermelden, dus kan mijn versterker gerepareerd worden dan ben ik zeer blij.

Robert. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”