Tips gezocht voor rondreis Thailand rondom feestdagen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Thai-ai-ai
komt net kijken
komt net kijken

Tips gezocht voor rondreis Thailand rondom feestdagen

#1 Bericht door Thai-ai-ai » zaterdag 16 november 2013, 17:09

Beste Thailandforumlid,

Rondom kerst en oud en nieuw ga ik 2 weken met 2 personen naar Thailand, beiden voor het eerst.

We willen graag een veelzijdige indrukking opdoen van het land: een grote stad, natuurpark/jungle, tempels, een bounty-eiland. En het liefst iets van noord, iets van zuid en iets van oost. En liever geen massatoerisme.

Nu dacht ik dat een globaal plan wel genoeg zou zijn, maar ik heb gehoord dat in de kerstperiode het gigantisch druk is in Thailand, en je dus het best van tevoren accommodatie kunt boeken. Dus wil ik de route liever al vastleggen.

Wie heeft tips voor een goede invulling? Met name ben ik benieuwd naar een eiland dat 1. eruitziet als een bounty-eiland, maar waar
2. geen massatoerisme is rond kerst en dat 3. vanwege de reisduur snel te bereiken is.

Bedankt alvast!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Tips gezocht voor rondreis Thailand rondom feestdagen

#2 Bericht door Jeanette » zaterdag 16 november 2013, 17:28

Je wil dus alles wat iedereen wil maar niet iedereen tegen komen :giggle3: en gepropt in 2 weken.
Ai-jai-jai, dat wordt moeilijk, vooral die veelzijdige indrukking ... (grijns)

;)

Thai-ai-ai
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door Thai-ai-ai » zaterdag 16 november 2013, 17:53

Ik weet dat 2 weken de mogelijkheden beperken. Daarom wil ik bewust kiezen voor een route langs een aantal plekken die zo divers mogelijk zijn.

Aangenomen dat Thailand een divers land is, verwacht ik dat daar wel opties voor te geven zijn :)

Ik verwacht niet dat ik de massa volledig kan ontlopen. Daar verwacht ik minder keuze, maar toch hoop ik dat iemand ook daar opties voor kan geven voor minder toeristische plekken :)

Dus tips zijn welkom!

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Wereldvreemd » zaterdag 16 november 2013, 19:22

Het uiterste zuiden zullen we maar overslaan. Mijn vrouw komt uit Songkhla en mij kan het daar niet bekoren. Sowieso vind ik dat je teveel wilt reizen in 2 weken.

Mijn tip voor grote stad: blijf gewoon in BKK. Vandaar uit kun je naar Ayutthaya (tempels en ruïnes) en Khanchanaburi (nationale parken). Dat eiland kun je met jouw eisenpakket vergeten, of je moet naar een ander land gaan.
- -

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Jeanette » zaterdag 16 november 2013, 20:33

Koh Mook komt vrij dicht bij het bounty eiland ideaal.

Prachtig wit zand - overdag bloedheet aan je voeten - waar 's avonds op gedineerd kan worden onder baldakijnen. Staat prachtig op de foto.

Het grappige (achteraf) is dat de poten van je stoel in het zand zakken en die van de tafel niet.
Ik kreeg de aanvechting om te vragen; "Papa, mag ik kleuren? :mrgreen:

De Koh Mook emerald grot is een belevenis.

Maar google daar zelf maar naar.

[|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » zondag 17 november 2013, 03:12

"Noord" is in die periode een gebied om trui en jas mee te nemen, zeker in avond en nacht en als je de heuvels in gaat.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”