Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
Gardensafari
- Volwaardig lid

-
Contacteer:
Bericht
door Gardensafari » zondag 20 oktober 2013, 11:21
mooatje schreef:Mastercard is een credietkaart.Bij maëstro wordt het geld van je rekening gehaald.Ze zijn dus niet hetzelfde.Maëstro is verbonden aan een bankrekening.
Mastercard is vergelijkbaar met visa.Bij sommigen kan je dan ook in schijven terug betalen.
Maestro is van Mastercard en eigenlijk hetzelfde.
Automaten die de één pikken, pikken ook de ander.
Zie maar
hier onderaan de pagina.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
RuudThai
- Expat

Bericht
door RuudThai » zondag 20 oktober 2013, 17:28
Ik heb een ING betaalpas met het Maestro-logo erop.
Gistermorgen heb ik nog gepind bij AEON in de Robinson in Sakon Nakhon. Die Robinson is pas sinds eind juni van dit jaar open dus lijkt het mij dat ze daar gelijk een nieuwe ATM hebben geïnstalleerd. Hij ziet er in elk geval heel anders uit dan die bij de AEON-vestiging in het stadscentrum.
Ik had dus daar geen probleem met pinnen.
Maar vandaag was ik toevallig in Udon Thani terugkomend van Nongkhai in het winkelcentrum U-town bij het station.
In de Tesco-Lotus daar is ook een vestiging van AEON en daar werden net 2 ATM's geheel vernieuwd door een paar monteurs. Dus misschien zijn dat de allernieuwste en kan daar ook niet meer gratis worden gepind.
-
printen44
- Expat

Bericht
door printen44 » zondag 20 oktober 2013, 18:46
In principe kan elke ATM geprogrammeerd worden op acceptatie van kaarten is. Of het nu een oude of nieuwe ATM. Ze draaien allemaal op Windows en het is een paar minuten werk om in het besturingssysteem veranderingen aan te brengen.
Ik zou er van uitgaan dat als AEON geen buitenlandse kaarten meer zou accepteren, dat binnen een dag of twee alle ATM's van AEON afgesloten worden voor buitenlandse kaarten. Ook voor creditcards. Want daar is geldopname ook gratis in tegenstelling tot Thaise banken.
Ik zal deze week pinnen bij AEON en kijken of mijn ING-kaart werkt. Maar kijk ook op de stickers op de ATM. Die vermelden de type kaarten die geaccepteerd worden. Dat is wettelijk verplicht.
-
RuudThai
- Expat

Bericht
door RuudThai » zaterdag 16 november 2013, 04:47
Gisteren met mijn ING betaalpas met Maestro-logo gepind bij de AEON ATM in de Robinson van Sakon Nakhon. Geen probleem, geen 180 baht kosten!
Edit: ik zie op mijn afschrijving dat de naam AEON daar niet meer op voorkomt, er staat nu RBS. Ik denk Royal Bank of Scotland?
-
printen44
- Expat

Bericht
door printen44 » zaterdag 16 november 2013, 11:19
Ik pinde de afgelopen twee weken een paar keer bij AEON. Geen probleem. Ruud, ik denk dat de ATM bij jouw niet goed was geprogrammeerd met de juiste software.
-
RuudThai
- Expat

Bericht
door RuudThai » zaterdag 16 november 2013, 14:56
printen44 schreef:Ik pinde de afgelopen twee weken een paar keer bij AEON. Geen probleem. Ruud, ik denk dat de ATM bij jouw niet goed was geprogrammeerd met de juiste software.
Printen, niet ik had een probleem maar Carpediem

.
En als er problemen waren met die nieuwe ATM's, dan was dat waarschijnlijk in de aanloopfase daarvan.
En als de AEON is overgenomen door de RBS dan waren er daardoor misschien overgangsproblemen met Maestro, bedenk ik ter plekke. Maar bankbediendes weten dat vast veel beter dan ik als eenvoudig ex-ambtenaartje....

-
printen44
- Expat

Bericht
door printen44 » zaterdag 16 november 2013, 15:06
-
ireen123
- Volwaardig lid

Bericht
door ireen123 » zaterdag 16 november 2013, 19:06
Sinds 2-3 jaar worden veel zakelijke ABN banknummers omgezet naar RBS ( idd, Royal Bank of Scotland)
(Veel koppelingen tussen Banknaam en gekoppeld rekeningnummer ging toen al fout)
Is die bank in Thailand AEON wss ook onderdeel van dezelfde holding.
Ik zit niet op een bank, maar doe financiële administratie