De Thai(se), de farang, de kinderen en alles er omheen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

Re: De Thai(se), de farang, de kinderen en alles er omheen

#31 Bericht door stevenl » dinsdag 12 november 2013, 03:37

heisa schreef:Ik kan me helemaal vinden in het commentaar van driver. Klinkt misschien recht voor zijn raap maar eerlijkheid duurt het langst dus ik haak er even verder op in... ;)

Als eerste ben je zelf (gedeeltelijk) schuldig aan het gedrag van je vrouw, want zo te lezen zijn jullie al enige tijd samen en hanteert zij dit gedrag dus al vanaf dag 1. Natuurlijk is er een cultuurverschil tussen Nederland en Thailand maar daar moet je wel een middenweg in bewandelen en zo als ik het nu lees is het meer een thaise dirt road...

Ik wil niet oordelen over jullie relatie en opvoeding van de kinderen dus neem mezelf even als voorbeeld:

Wij (ondergetekende en mijn Thaise vrouw) wonen samen in Nederland. Vanaf dag 1 heb ik aangegeven wat ik verdien, wat de vaste lasten (hypotheek, etc) zijn en wat er in mijn ogen wel en niet kan. Dan heb ik het nog niet eens over de opvoeding van kinderen maar over samen beslissingen nemen in een relatie rekening houdend met financiele budget/mogelijkheden.
Mijn vrouw begreep vanaf dag 1 dondersgoed dat het leven in Nederland mooi is (eengezinswoning, tv/internet, auto, etc) maar dat het niet aan komt waaien en je er ook eerst hard voor moet werken voordat je het uit kan geven. Daarom is zij meteen begonnen met het leren van de Nederlandse taal wat voor haar een basis is voor een (bij)baan welke ze nu ook heeft. Van dat geld onderhoud zij de familie (en ik help zo nu en dan ook mee) maar helpt zij ook ons in Nederland. Los van het geld heeft zij ook iedere maand een trots gevoel als zij haar salaris krijgt en terecht dat ze dat gevoel heeft want daar heeft ze zelf hard voor gewerkt. Inmiddels spreekt zij ook al redelijk goed Nederlands doordat zij er veel tijd in heeft gestoken.

Ook mijn vrouw heeft Thaise gewoonte waarvan ik soms ook het zijne denk (good luck/ buddha/ familiesupport/ etc) maar alles gaat wel in overleg! Haar familie is altijd welkom in Nederland en dan zullen wij waarschijnlijk de vliegtickets moeten betalen maar dan gaat het wel in overleg en moeten de financiele middelen er zijn.

Wat jij noemt over de veiligheid/opvoeding van kinderen (kinderzitje, voeding) is ook zeker belangrijk maar ik denk als ik je verhaal zo lees jouw probleem veel dieper zit.... Ik hoop dat ik het mis heb.

Je bent haar partner en zij is jouw partner en jij bent niet haar financiële instelling. Jouw vrouw woont in nederland en spreekt totaal geen nederlands en jullie kind wel maar geen Thais? Vind ik persoonlijk raar, want hoe kan zij dan betrokken zijn bij de opvoeding in nederland? Ik denk dat het voor jou tijd wordt om grenzen aan te geven in jullie relatie wat wel en niet kan...
Succes!
Goed stukje.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: De Thai(se), de farang, de kinderen en alles er omheen

#32 Bericht door Hua Thale » dinsdag 12 november 2013, 06:08

Jouw vrouw woont in nederland en spreekt totaal geen nederlands

Geloof niet dat Wereldvreemd dit geschreven heeft of weet het wel zeker.

en zijn moeder is niet sterk in Nederlands.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”