Slaan in de Moo-baan........

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Slaan in de Moo-baan........

#1 Bericht door ron » zaterdag 09 november 2013, 12:40

plaatselijk Nieuws. :idea:

Afbeelding

Wat is hier nu weer gebeurd?
Auto/brommer ongeluk?..........nee

Soms ben je wel eens op zoek naar een leuk of interessant onderwerp om te posten,en soms wordt het je op een presenteerblaadje aangedragen.
Ik weet dat er hier op onze moo-baan twee partijen zijn die al strijd hebben voordat wij hier anderhalf jaar geleden kwamen wonen.

Twee partijen wat betreft de organisatie/bestuur die beslissen wat er met de maandelijkse 1000thb die een ieder betaalt moet gebeuren.
Natuurlijk de bewakers aan de twee poorten,de vuilnisman,de tuinmannen etc. moeten betaald worden,maar er blijft altijd een flinke pot in kas voor andere dingen,zoals laatst het repareren van het zwembad wat ook hoognodig was met zijn kapotte tegeltjes her en der.

Dit eigenlijk even ter inleiding over het gebeurde deze week.
Roger en Diana zijn mijn Engelse overburen,waar we wel eens mee spreken over koetjes en kalfjes,maar daar blijft het ook wel bij.
Ze zijn net weer terug sinds twee maanden in Thailand voor een verblijf van waarschijnlijk 7-8 maanden.
Roger kwam twee weken geleden naar mij toe,om te vragen of ik de hoge kostprijs van de reparatie van het zwembad ook niet belachelijk vond?

Ik vertelde dat het mij eigenlijk geen ene moer interesseert wat ze met de poen doen,en dat ik de maandelijkse mail rechtstreeks de vuilnisbak ingooi.
Dus je bent het met hun beslissingen ook oneens Ron,vroeg hij.......
Nee Roger,vertelde ik hem,ik bemoei mij niet met het spelletje,en kan ik ook niet aan de pan blijven hangen.

Een beetje zijn schouders ophalend en een minachtend snoetje,onderwijl de woorden sprekend : okay Ron" liep hij weg en vroeg Jeab aan mij wat hij moest.
Ik heb het Jeab uitgelegd en deze zei dat ik dat goed gedaan had,want zij weet wat er allemaal speelt op dit terrein aangezien het ferangbestuur allemaal getrouwd is met een Thaise.

Al voor ik vorig jaar in December hier aankwam had Jeab mij al ver daarvoor al wel eens verteld door de telefoon dat er een tweestrijd heerste en daar niets mee te maken wilde hebben,al kwamen de dames van het bestuur wekelijks bij Jeab langs om haar zieltje te winnen namens een stemming voor het nieuwe bestuur.

Weer een lang verhaal geworden,maar was even nodig om de sfeer te proeven die hier heerst.
s,Avonds wordt nog wel eens een biertje gedronken bij het zwembad,maar na 1 keer daar aan deel te hebben genomen merkte ik al snel dat het een ouweho*renzooitje is en heb daar dan ook voor bedankt.

Zat ik van de week lekker s,morgens mijn ontbijtje op ons terras te nuttigen,zag ik Roger en Diana in hun auto stappen,beiden met verbandgaas op hun gezicht.
Heb eigenlijk niets gevraagd,maar zag dat er wel steeds aanloop was van diverse mensen waar ze wel een een biertje bij het zwembad mee drinken........
Wat er nu precies is gebeurd wordt niet in het stukje (link) :o verteld,maar dat zal Jeab maar eens moeten uitzoeken...... :crazy:
Bekijk de foto,s en het stukje (link onder)

http://www.pattayatropicalnews.com/

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Slaan in de Moo-baan........

#2 Bericht door driver » zaterdag 09 november 2013, 13:01

Aardig te pakken genomen zo te zien.
M,n Engels is niet zo best dus uit dat verslagje haal ik alleen dat een onschuldige vrouw is aangevallen maar dooor wie ?
Lees iets over skinhead maar wat precies ?

gr driver

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door ron » zaterdag 09 november 2013, 13:12

Als je de link bekijkt dan zie je bij "about us" hoe de sfeer een beetje in elkaar zit.
Ook vertelt Roger in het stukje wat je leest dat ivm het politie-onderzoek de details zijn verwijderd en dat deze bij de rechtzitting wel bekend worden gemaakt.

Ook suggereert hij dat een ieder wel weet wie er verantwoordelijk voor is......... :o
Daarom schrijf ik ook in mijn vorig stukje dat ik Jeab wel even laat uitvissen van hoe en wat,maar dat het een cat-fight met een paar Thaise dames van het bestuur is geweest staat als een paal boven water.

Ron.
"Zij die dansen
door hen

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#4 Bericht door Gardensafari » zaterdag 09 november 2013, 13:30

"Iets met de Thaise slag doen............."

Wat heb jij toch een passend onderschrift :clap: :cheesy:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door ron » zaterdag 09 november 2013, 13:34

Gardensafari schreef:"Iets met de Thaise slag doen............."

Wat heb jij toch een passend onderschrift :clap: :cheesy:
Eens kijken of ik dit morgen aan Roger kan vertellen..........
Something like.......... "on the Thai way" ........??

Ron. :giggle:
"Zij die dansen
door hen

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » zaterdag 09 november 2013, 16:07

http://nl.bab.la/woordenboek/nederlands ... eze-manier

Daarom woon ik 'buiten'. Snappez-vous ? Doe ook iets in het Frans deze keer...... :giggle:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door ron » zaterdag 09 november 2013, 16:13

Stad of Dorp,maakt niets meer uit tegenwoordig Prajak.
Mijn broer woont al 40 jaar in Tuitjenhorn. :giggle:
Meer Katholieken kan je niet vinden op de vierkante meter dan daar.
Blijkt nu een dorp te wezen waar je op bestelling naar de eeuwige jachtvelden kan gaan........

Wat de vertaling betreft..........."Iets met de Thaise slag doen............."....... [|(

Ron.
"Zij die dansen
door hen

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Hua Thale » zaterdag 09 november 2013, 16:57

Bezienswaardigheden zijn de kerk uit 1859 en het patronaatsgebouw, thans een dorpscentrum genaamd Ahoj. Het dorp is bekend van de grote speeltuin de Holle Bolle Boom. In het dorp vindt men ook het Dierenpark Blankendael alwaar de Molen van Piet staat.

Afbeelding

Ben je lekker mee.

Trouwens Piet wie kent hem niet.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door ron » zaterdag 09 november 2013, 17:00

Tja,familie heb je nu eenmaal niet voor het uitkiezen.......... :giggle:

Ron.
"Zij die dansen
door hen

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Hua Thale » zaterdag 09 november 2013, 17:05

Oudere broer?
Trouwens Katholieken zijn geen onaardige mensen eigenlijk ben ik het ook :angel:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door ron » zaterdag 09 november 2013, 17:18

Hua Thale schreef:Oudere broer?
Trouwens Katholieken zijn geen onaardige mensen eigenlijk ben ik het ook :angel:

Oudere broer,ja.........maar geheel van de tegenpartij.
Big boss Douane en Belastingen........... :Whistle:
Ja,hoe raar kunnen dingen lopen in het leven,haha.
Is speciaal destijds Katholiek geworden om met z,n meisje destijds om te mogen gaan en tot op heden mee getrouwd is,als ik het zo lees op het net.
Eigenlijk wederom praathuis-praat...... :clap:

Ron.
"Zij die dansen
door hen

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door prajak » zaterdag 09 november 2013, 17:19

"...Blijkt nu een dorp te wezen waar je op bestelling naar de eeuwige jachtvelden kan gaan........"

Progressiever kan niet. Was dat hier maar zo want hier doet men ook moeilijk als je een living will hebt. Palliatie is hier al een probleem al willen jonge artsen wel meewerken.

Overigens, 'op bestelling' moet wel eng worden uitgelegd. Je bestelt het voor je zelf, dat is OK. Bestel je het voor schoonmoeder of een verveellap in de buurt dan passeer je een station te ver. Dan spreek je over huurmoord. Dat kan dus niet al is ook dat in Thailand niet zo ver weg hoor......

In de weblink staat iets over de uitspraak van wat jij wil. Plaats je morgen na het advies even een foto van je ?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door ron » zaterdag 09 november 2013, 17:22

prajak schreef:"... Plaats je morgen na het advies even een foto van je ?
:cheesy: :clap:

Ron.
"Zij die dansen
door hen

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door driver » zaterdag 09 november 2013, 17:26

ron schreef:Als je de link bekijkt dan zie je bij "about us" hoe de sfeer een beetje in elkaar zit.
Ook vertelt Roger in het stukje wat je leest dat ivm het politie-onderzoek de details zijn verwijderd en dat deze bij de rechtzitting wel bekend worden gemaakt.

Ook suggereert hij dat een ieder wel weet wie er verantwoordelijk voor is......... :o
Daarom schrijf ik ook in mijn vorig stukje dat ik Jeab wel even laat uitvissen van hoe en wat,maar dat het een cat-fight met een paar Thaise dames van het bestuur is geweest staat als een paal boven water.

Ron.
Ik kan dat zo gauw niet vinden lees wat over beveiliging en 12000 thb per maand maar wordt er weinig wijzer van verder.
Cat fight met Thaise dames...k,weet niet hoe dat is gegaan uiteraard maar om een vrouw van 68 zo te behandelen lijkt me ook niet echt normaal.
Maar nogmaals...ik ken de situatie niet dus oordeel ook niet.

gr driver

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door ron » zaterdag 09 november 2013, 17:35

Inspecteur Jeab stuur ik morgen wel op pad om de informatie te verzamelen van ooggetuigen.......... :Whistle:
Wat ik net een beetje begreep hoort een Engelsman die een straat achter mij woont bij de commissie en is getrouwd met een Thaise.
Die kerel had al een tijdje mot met Roger en was ook bij de knokpartij betrokken.
Ook hoor ik dat Roger niet direkt heeft ingegrepen bij de cat-fight (vrouwen van omstreeks de 30) terwijl zijn vrouw gemollestreerd werd............

Maar nogmaals Driver.........zo vlug ik wat weet........ :Whistle:

Ron.
"Zij die dansen
door hen

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”