humeurig..................

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RuudThai
Expat
Expat

Re: humeurig..................

#46 Bericht door RuudThai » dinsdag 05 november 2013, 05:52

Jammer dat een relatie zo tot een einde moet komen. Zou een open en eerlijk gesprek - voorzover dat tenminste mogelijk is met een met de Aziatische cultuur behepte vrouw - misschien nog uitkomst hebben geboden? Het kan nog steeds lijkt mij. Mogelijk dat ze nog eens haar knopen telt en inbindt.

Ochtendziekte is voor mij ook een bekend verschijnsel bij mijn vrouw. De ene keer wat erger dan de andere keer en dat ligt dan weer aan de maandstonde. Die is overigens erg uitgebreid, ik heb wel eens de indruk dat zeker driekwart van de maand daardoor wordt beïnvloed.
Eerst een week PMS (pré-menstruaal syndroom), dan een week de Rode Zee en tenslotte weer een week PMS, die je dan echter moet lezen als post-menstruaal syndroom.
En dan volgt een week pauze, geen menopauze gelukkig want dan zijn ze vier weken per maand niet te genieten, maar een pauze die voor jou als man zijnde geen rustpauze betekent.... ;) :thumbsup: :giggle:

Maar in ieder geval is het 's morgens oppassen geblazen met je uitspraken, voor je het weet breekt er een donderbui los.
Ach, je leert er mee leven en mee omgaan, schouders ophalen en laten uitrazen!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door ron » dinsdag 05 november 2013, 06:03

Pieter1947 schreef:Hoi Ron en Hua Thale

Gisteren met mijn zoon naar de BigC ,ijsje wezen kopen en zijn buiten op een bankje gaan zitten en verder op zat een farang naar rechts te kijken en zijn vriendin/vrouw zat 3 bankjes verder op naar links te kijken.ongeïnteresseerd in elkaar en dacht bij me eigen,Pieter wat ben je gelukkig hier met je zoon van 6 jaar en ijsje van 9 thb :cheesy:

Vandaag met zoon en ex (nee geen sex met mijn ex)een ritje.Nan,Phayao,door de bergen naar Chiang Mai en het weekend terug naar Phrae en dan naar het mooie Nong Khai en daarna...Tja..Ubon Ratchathani.

Ook heb ik een e-mailtje terug ontvangen van mij vrouw.Met de tekst:
Je kan van mij de #$@%^* krijgen.

Ook heb ik een e-mailtje terug geschreven met de woorden:
Je maak mij de gelukkigste man van Thailand.Ik hou van je.. :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Nou,ik lig hier momenteel dubbelgevouwen van het lachen achter de pc..........hahahaha! :cheesy:
Net voordat jij jou verhaal schreef,dat je op de motor was gestapt,had ik trouwens tegen Jeab ook al mijn plan bekend gemaakt,dat ik naar CM ga en dan met een huur-motor naar Pai de bergrit ga doen.
Heb dit twee jaar geleden met de auto gedaan,en had destijds besloten om deze rit zeker een keer met de motor te gaan doen.
Heerlijk alleen,of mischien met Piet,een week of twee van huis..........lijkt mij heerlijk.

Het leven duurt maar even,dus pak wat je pakken kan.......

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door Hua Thale » dinsdag 05 november 2013, 06:22

Piet had toch twee 'brommers' pak je toch gewoon rondje Thailand. ;)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door ron » dinsdag 05 november 2013, 06:40

Hua Thale schreef:Piet had toch twee 'brommers' pak je toch gewoon rondje Thailand. ;)
Lijkt me eigenlijk een ietsje te veel van het goede Willem.
Kunnen die "brommers" ook op de trein zetten,maar waarom......?
Piet zal eerst nog wel even met madam een gesprek moeten hebben,ook al spreken die twee sinds een tijdje niet meer met elkaar..... :giggle:
Denk dat hij niet mee gaat/mag,en dat ik de rit alleen ga maken.

Piet heeft trouwens nog wat te vieren,aangezien zijn ex-vriendinnetje moeder is geworden.......... :crazy: ...wat een story!
Zal de laatste zijn die bij Piet nog wel eens een kooltje op het vuur wil gooien,als ik vraag hoe het met de dame in kwestie gaat..... :Whistle:

Nee Willem,rondje Thailand doen we wel met de auto,wel zo relaxed met de airco en alle andere gemakken.
Moeten eerst nog de 14e naar een bruiloft in Saraburi voor een dag of twee,en daarna de 17e Loi Krathong vieren.

Denk dat de week daarop de reis maar aanvang moet nemen........ :lol:

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#50 Bericht door Duncan » dinsdag 05 november 2013, 13:05

Pieter1947 schreef:Vandaag heb ik haar een mailtje geschreven dat ik over 2 weken thuis ben en dat ze de koffers moet pakken.
Wees wel voorzichtig dat het huis niet wordt leeggehaald... Verhalen te over, helaas [|( .
Maar goed, 25K in de maand en dan nog niet tevreden... tsk tsk tsk.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#51 Bericht door genesis » dinsdag 05 november 2013, 21:20

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door genesis » dinsdag 05 november 2013, 21:47

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#53 Bericht door ron » woensdag 06 november 2013, 01:52

genesis schreef:
ron schreef:Goedemorgen Pieter

Zal waarschijnlijk nog wel wat voeten in aarde hebben,met een scheiding in Thailand?
Moet wel zeggen dat je een resoluut iemand bent,om een nieuwe motor te kopen en de volgende dag met je rugzak er vandoor te gaan voor een tijdje. :clap:
Is geen beslissing die in 1 dag genomen is,en er zal wel een bepaald punt zijn bereikt .........de bekende druppel,bla bla.........
Ik kan mijzelf daar wel wat bij voorstellen,en heb eigenlijk een zelfde soort manier van " knopen doorhakken" .

Dat geld ook in dit verhaal wordt genoemd,zal wederom een uitzondering zijn,aangezien er veel mensen beweren dat het bij de Thaise dames absoluut geen hoofdrol speelt.......... :Whistle:
Genesis haalt in zijn antwoord hierboven het woordje " echte liefde" aan........................,ik hoop voor hem dat dit van twee kanten zal zijn,want ben zeker er van overtuigd dat hij het WEL goed meent.
Hoop dan ook voor hem dat ik het helemaal mis heb,wat ik denk als ik even terug ga naar al zijn verhalen in het andere topic......... :roll:

Goede reis verder Pieter.

Ron.
Ron ik kan me niet herinneren dat ik ooit een vermelding heb gemaakt dat geld een specifieke rol speeld in onze relatie en dat oprechte liefde de basis is, indien niet dan eindigt onze relatie, dit is vanaf het begin ook heel er duidelijk geweest tussen ons. De liefde tussen ons is oprecht wederzijds, hoop dat het altijd zo mag blijven, maar garanties voor de toekomst zijn er niet, niet in een relatie met een Thaise, maar ook niet met een Nederlandse vrouw. ;)

Wij hebben ook een hele goede modus gevonden om dit te doen, ik zie wat ze nodig heeft of haar ouders, vraag haar wel eens: 'heb je meer nodig?' Waarop zij eigenlijk altijd wel zegd: 'nee het is genoeg zo'.

Wel spring ik nog wel eens extra bij bij uitzonderingen, wat we gezamelijk bespreken, reisgeld voor haar moeder om een overleden familie lid in Burma te bezoeken voor de begravenis. Schoolgeld voor een jaar voor haar jongste broer (19 jr), dan spreken over een € 100 - 125.

Dit vind ik normale zaken en vroeger in Nederland deed ik ook al ondersteunen en bijspringen in het redelijke bij (schoon)familie.

Dus ik vind dat onze relatie op dit punt meer dan gezond in elkaar steekt en mag hopen dat het ook zo blijft, maar gezien ik haar ken als de persoon die ze is (ken haar al 5 jaar voordat we een relatie kregen) maak ik me daar geen zorgen over :thumbsup:

Genesis

Goedemorgen Genesis.

Mijn antwoord was aan Pieter gericht.
In de laatste zin schrijf ik alleen:
"Genesis haalt in zijn antwoord hierboven het woordje " echte liefde" aan........................,ik hoop voor hem dat dit van twee kanten zal zijn,want ben zeker er van overtuigd dat hij het WEL goed meent.
Hoop dan ook voor hem dat ik het helemaal mis heb,wat ik denk als ik even terug ga naar al zijn verhalen in het andere topic......... "":
:roll:

Heb dus niet geschreven dat JOU relatie ook maar iets met geld te maken zou hebben...........,ben heel blij voor jou,dat dit helemaal niets met julie relatie van doen heeft. :thumbsup:
Wil graag weten of jij ook jou geschreven stukjes wel eens terug leest?

Is natuurlijk ook net een dagboek,waar verschillende dingen de revue passeren.........
Ik denk dat je het karakter van de dame in kwestie uitgebreid hebt neergezet,en daar kan men zijn eigen oordeel over geven.
Alles in het leven kan je veranderen,behalve karaktereigenschappen..........

Later open je dan dit draadje met als titel "humeurig" ,en dat vertelt mij dan eigenlijk ook wel dat je dit als storend ervaart. :Whistle:
Besef dan bovendien dat je nu dus een relatie hebt,waar door jou werkzaamheden de boel nog wel eens ontvlucht kan worden om even van beide zijden "op adem " te komen......eigenlijk een soort L.A.T.-relatie!

Een LAT-relatie is trouwens een pracht uitvinding,en houdt volgens mij het langste stand,aangezien je bij een kleine irritatie al kan ingrijpen en naar je eigen stek kan gaan,voordat de boel escaleert,om elkaar later weer als twee "verliefden" in de armen te sluiten....

Genesis,ga je eigen nu eens voorstellen dat julie twee,dag en nacht samen zijn,voor een periode van 1 jaar,zonder dus dat je vooruitzicht hebt op een aankomende klus op het booreiland,dus geen vooruitzicht op een beetje rust..........hoe zou dat wezen? :Whistle:

Vandaar dat ik het verhaal van Pieter wel kan begrijpen om er lekker met de motor een paar weken uit te zijn,en even rust in z,n kop kan krijgen.
Had hij waarschijnlijk al veel eerder en vaker moeten doen,dan zou de relatie mischien nog te redden zijn geweest.
Ik zelf ga volgend jaar ook een 6 weken-cyclus proberen te doen,en neem het vele reizen maar op de koop toe.
Bedenk dus,dat jij nu eigenlijk in de meest ideale relatie-omstandigheden zit die er in MIJN ogen zijn,alhoewel dit zeker wel door andere lezers helemaal anders zal worden gezien.

Groetjes,Ron.
"Zij die dansen
door hen

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#54 Bericht door genesis » woensdag 06 november 2013, 03:11

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#55 Bericht door yandre » woensdag 06 november 2013, 04:00

nu ik lees hier veel dingen op wie mij bekend voorkomen.
ik leerde mijn vrouw ook kennen en zo als beschreven kwam
ook zij met lege handen .
geen probleem huis rubberbomen 2 salons gesponserd voor
haar in bangkok.
ok goede tijden en slechte tijden elke maand een bedrag en
de winst van de zaak .
nu ook niet genoeg naar mevrouw haar zin wilde eigen bankrekening
met geld van mij er op nu je bekijkt het maar je heb genoeg .
nu na 4 jaar ja ik deug niet en ben gierig enz ok ze vertelde me kan niet meer met je leven
nu alles geprobeerd maar nee ok dan is het over.
ze vertelde me we blijven goede vrienden ok geen probleem en betaald mij
50% terug van wat ik betaald heb ok .verkoop huis maar en wat grond vind het goed.

dus ja wat denk ik dan het draait om geld en de dames maken elkaar soms gek
vriend daar weer een in een ander land hoor bedragen en zie dit daar moet
iemand in nederland hard voor werken .wat sommige zo even vangen van hun
vriendje in het buitenland .en de volgende komt op vakantie ok als dit is wat ze voor
ogen heeft.

nu ook zij soms humeurig bellen haar broertjes weer om geld nu niet van mij
kunnen werken moest ik ook vroeger.

maar goed nieuwe start meer vrouwen als tempels
en er zijn ook vrouwen in thailand ook in de isaan die
het alemaal goed hebben baan enz .
en de vrouw verteld mij maakt mij niet uit of je arm of rijk bent
ik kan mij zelf onderhouden geen probleem .
het gaat mij om de persoon en dan denk ik ja is toch een ander uit gangs punt
dan de vele die aleen maar uiteindelijk van je atm kaart houden
natuurlijk kan je in nederland ook overkomen .

het leven gaat verder en ik ga merken of die vrouw ook humeurig is hi hi :cheesy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#56 Bericht door ron » woensdag 06 november 2013, 04:37

Denk dat een tourtje op de motor voor jou ook een fijn tussendoortje zou zijn Yandre........ :clap:
Vraag mij af of door "humeurige dames" de motor-clubs zijn ontstaan.............. :giggle:

Afbeelding

Ron.
"Zij die dansen
door hen

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door yandre » woensdag 06 november 2013, 05:26

nu ron
heb een nieuwe vriendin en die reist
door thailand en azie voor werk
en zegt we kunnen overal samen naar toe
zei werken en ik de buurt verkennen :giggle3:
maar een trip op de motor hi hi is ook mooi

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#58 Bericht door ron » woensdag 06 november 2013, 05:42

yandre schreef:nu ron
heb een nieuwe vriendin en die reist
door thailand en azie voor werk
en zegt we kunnen overal samen naar toe
zei werken en ik de buurt verkennen :giggle3:
maar een trip op de motor hi hi is ook mooi
Oei..........jij bent snel........... :crazy:
Nieuwe bezems vegen schoon,dus heb een leuke tijd zou ik zeggen... :thumbsup:
Ach,ik heb het hier wel lekker in Pattaya,en mocht zich onverhoopt een humeurige vrouw in huis bevinden,ga ik daar mijzelf niet meer aan ergeren zoals voorheen,maar ga gewoon mijn rondje doen op de brommer,en kan Jeab de auto gebruiken.
Is zeker geen Thaise kwaal hoor,dat bekkie trekken kunnen ze in NL ook,maar hier lijkt het er wel bij te horen en zoals hier wel meer wordt geschreven,de Thaise dames zijn wel zeer bedreven met het chagrijnige snoetje!

DE boel gewoon negeren en je eigen ding gaan doen,is daarbij een goed middel.
Juist NIET vragen WAT er scheelt,want daar weten ze meestal geen antwoord op te geven.............dus gezichtsverlies....... :clap: :cheesy: ...........het zal allemaal wel.

Ron.
"Zij die dansen
door hen

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”