genesis schreef:ron schreef:Goedemorgen Pieter
Zal waarschijnlijk nog wel wat voeten in aarde hebben,met een scheiding in Thailand?
Moet wel zeggen dat je een resoluut iemand bent,om een nieuwe motor te kopen en de volgende dag met je rugzak er vandoor te gaan voor een tijdje.
Is geen beslissing die in 1 dag genomen is,en er zal wel een bepaald punt zijn bereikt .........de bekende druppel,bla bla.........
Ik kan mijzelf daar wel wat bij voorstellen,en heb eigenlijk een zelfde soort manier van " knopen doorhakken" .
Dat geld ook in dit verhaal wordt genoemd,zal wederom een uitzondering zijn,aangezien er veel mensen beweren dat het bij de Thaise dames absoluut geen hoofdrol speelt..........
Genesis haalt in zijn antwoord hierboven het woordje " echte liefde" aan........................,ik hoop voor hem dat dit van twee kanten zal zijn,want ben zeker er van overtuigd dat hij het WEL goed meent.
Hoop dan ook voor hem dat ik het helemaal mis heb,wat ik denk als ik even terug ga naar al zijn verhalen in het andere topic.........
Goede reis verder Pieter.
Ron.
Ron ik kan me niet herinneren dat ik ooit een vermelding heb gemaakt dat geld een specifieke rol speeld in onze relatie en dat oprechte liefde de basis is, indien niet dan eindigt onze relatie, dit is vanaf het begin ook heel er duidelijk geweest tussen ons. De liefde tussen ons is oprecht wederzijds, hoop dat het altijd zo mag blijven, maar garanties voor de toekomst zijn er niet, niet in een relatie met een Thaise, maar ook niet met een Nederlandse vrouw.
Wij hebben ook een hele goede modus gevonden om dit te doen, ik zie wat ze nodig heeft of haar ouders, vraag haar wel eens: 'heb je meer nodig?' Waarop zij eigenlijk altijd wel zegd: 'nee het is genoeg zo'.
Wel spring ik nog wel eens extra bij bij uitzonderingen, wat we gezamelijk bespreken, reisgeld voor haar moeder om een overleden familie lid in Burma te bezoeken voor de begravenis. Schoolgeld voor een jaar voor haar jongste broer (19 jr), dan spreken over een € 100 - 125.
Dit vind ik normale zaken en vroeger in Nederland deed ik ook al ondersteunen en bijspringen in het redelijke bij (schoon)familie.
Dus ik vind dat onze relatie op dit punt meer dan gezond in elkaar steekt en mag hopen dat het ook zo blijft, maar gezien ik haar ken als de persoon die ze is (ken haar al 5 jaar voordat we een relatie kregen) maak ik me daar geen zorgen over
Genesis
Goedemorgen Genesis.
Mijn antwoord was aan Pieter gericht.
In de laatste zin schrijf ik alleen:
"Genesis haalt in zijn antwoord hierboven het woordje " echte liefde" aan........................,ik hoop voor hem dat dit van twee kanten zal zijn,want ben zeker er van overtuigd dat hij het WEL goed meent.
Hoop dan ook voor hem dat ik het helemaal mis heb,wat ik denk als ik even terug ga naar al zijn verhalen in het andere topic......... "":
Heb dus niet geschreven dat JOU relatie ook maar iets met geld te maken zou hebben...........,ben heel blij voor jou,dat dit helemaal niets met julie relatie van doen heeft.
Wil graag weten of jij ook jou geschreven stukjes wel eens terug leest?
Is natuurlijk ook net een dagboek,waar verschillende dingen de revue passeren.........
Ik denk dat je het karakter van de dame in kwestie uitgebreid hebt neergezet,en daar kan men zijn eigen oordeel over geven.
Alles in het leven kan je veranderen,behalve karaktereigenschappen..........
Later open je dan dit draadje met als titel "humeurig" ,en dat vertelt mij dan eigenlijk ook wel dat je dit als storend ervaart.
Besef dan bovendien dat je nu dus een relatie hebt,waar door jou werkzaamheden de boel nog wel eens ontvlucht kan worden om even van beide zijden "op adem " te komen......eigenlijk een soort L.A.T.-relatie!
Een LAT-relatie is trouwens een pracht uitvinding,en houdt volgens mij het langste stand,aangezien je bij een kleine irritatie al kan ingrijpen en naar je eigen stek kan gaan,voordat de boel escaleert,om elkaar later weer als twee "verliefden" in de armen te sluiten....
Genesis,ga je eigen nu eens voorstellen dat julie twee,dag en nacht samen zijn,voor een periode van 1 jaar,zonder dus dat je vooruitzicht hebt op een aankomende klus op het booreiland,dus geen vooruitzicht op een beetje rust..........hoe zou dat wezen?
Vandaar dat ik het verhaal van Pieter wel kan begrijpen om er lekker met de motor een paar weken uit te zijn,en even rust in z,n kop kan krijgen.
Had hij waarschijnlijk al veel eerder en vaker moeten doen,dan zou de relatie mischien nog te redden zijn geweest.
Ik zelf ga volgend jaar ook een 6 weken-cyclus proberen te doen,en neem het vele reizen maar op de koop toe.
Bedenk dus,dat jij nu eigenlijk in de meest ideale relatie-omstandigheden zit die er in
MIJN ogen zijn,alhoewel dit zeker wel door andere lezers helemaal anders zal worden gezien.
Groetjes,Ron.