humeurig..................

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: humeurig..................

#31 Bericht door Jeanette » maandag 04 november 2013, 15:18

Duncan schreef:Ik kan er niet over oordelen - want ken de ins en outs niet -, maar zelf zou ik het niet zo doen.
Wel benieuwd hoe Pieter1947 zou reageren als in zijn plaats Mevrouw Humeurtje in kwestie met rugzak op de nieuwe motor zou stappen en onbereikbaar zou zijn voor hem :?: .
Hij zou de motor missen. :mrgreen:
Zeven weken zonder motor. [|(

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door vleespet » maandag 04 november 2013, 15:23

Jeanette schreef:
Duncan schreef:Ik kan er niet over oordelen - want ken de ins en outs niet -, maar zelf zou ik het niet zo doen.
Wel benieuwd hoe Pieter1947 zou reageren als in zijn plaats Mevrouw Humeurtje in kwestie met rugzak op de nieuwe motor zou stappen en onbereikbaar zou zijn voor hem :?: .
Hij zou de motor missen. :mrgreen:
Zeven weken zonder motor. [|(
:cheesy: :clap: :worshippy:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Herbergier » maandag 04 november 2013, 17:03

Als hij een ATM-card van zijn bankaccount hebt achter gelaten, is madam waarschijnlijk zeer tevreden. :giggle2:
Alles van waarde is weerloos.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#34 Bericht door Gardensafari » maandag 04 november 2013, 18:37

Dat humeur heeft toch niet zoveel met Thaise vrouwen te maken.
Meer met vrouwen.
"La donna e mobile" is een geinig deuntje daarover.
En in de bijbel staat al
"Het is beter op het dak te wonen dan binnenshuis met een kijvende vrouw (vrij vertaling mijnerzijds, want ik had geen zin om de Statenbijbel erbij te pakken).

Overigens, die van mij moppert zelden.
Dus in een aantal verhalen hierboven herken ik mij niet.
.
.
.
"Verduveld, waar is nou toch weer m'n creditcard?"
.
.
.
:Whistle:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door driver » maandag 04 november 2013, 20:06

Ieder moet maar lekker voor zich zelf bepalen hoe hij of zij hun huwelijk doet en een mindere periode oplost.
Pieter1947 doet het door een motor te kopen en weg te gaan iets wat ik ook wel mooi vindt natuurlijk alleen zou ik dan wslijk wel iets van me laten horen zodat ze weet waar ik zou zitten en afhankelijk van haar reactie zou ik dan weer of verder gaan of naar huis gaan .
Nogmaals ik veroordeel niemand hier wat hij /zij schrijft ik reageer alleen wat ik denk of hoe ik het misschien zou doen of..of..

gr driver

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door genesis » maandag 04 november 2013, 20:16

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door Wereldvreemd » maandag 04 november 2013, 23:25

Hmmmmm, humeurig....? Ik kan zo langzamerhand de verschillende oorzaken in groepen indelen. Natuurlijk heeft iedereen wel eens een slechte bui, maar je hebt altijd bazin boven bazin. Het valt mij op dat buiten de reguliere humeurigheid (ochtenden / de zin niet krijgen), er ook snel humeurigheid ontstaan bij de kleinste mogelijke tegenslag.

Nu speelt onze relatie zich af in NL, maar ik denk dat ik wel durf te stellen dat een Thaise meer humeurig is / speelt dan gemiddeld. Ik schrijf bewust ook "speelt" want vaak proberen ze op die manier toch nog het nodige af te dwingen.

Genesis geeft aan last te hebben van de humeurigheid, maar mogelijk speelt er meer in het Thaise koppie. Voor de buitenstaander valt dat niet zo maar vast te stellen en ik ken Mr. en Mrs. Genesis niet persoonlijk.
- -

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door genesis » dinsdag 05 november 2013, 00:11

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door ron » dinsdag 05 november 2013, 02:18

Na dit alles zorvuldig gelezen te hebben (pffffffffffffffff) denk ik dat je beter voor een Kawasaki had kunnen kijken. :Whistle:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door genesis » dinsdag 05 november 2013, 03:09

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid

#41 Bericht door Pieter1947 » dinsdag 05 november 2013, 04:04

Toen ik mijn vrouw leerde kennen heb ik vanaf de eerste dag verteld dat ik alleen woon in Ubon Ratchathani en dat ik een mooi huis heb laten bouwen maar,het huis is niet mijn eigendom!.Het huis is met 6 rai land van mijn zoon.De moeder van mijn zoon woon in Phrae en we zijn als vrienden uit elkaar gegaan.Mijn vrouw had twee dochters waar ik alles voor betaalde en nooit een bedankje voor heb gehad,zat ik ook niet op te wachten want ik was maar een farang.Na een paar jaar begon het gedonder met...Wat ben jij gierig zeg,waarom bouw je geen huis en koop je geen mooie auto voor me en goud,terwijl ik ze 25000 thb per maand gaf.Bier,whisky,gas,stroom,school voor die dames van haar en nog zakgeld,kleding.Alles betaalde ik en zij kon doen met het geld wat ik haar maandelijks gaf.en na een jaar dat gedonder ben ik het goed zat.Ze gaat maar werken en mijn centjes blijven lekker op de bank.Kan ziek worden en dat moet ook betaald worden.Ben geboren in 1947,mijn vader lag dood op zijn bed en ik was 7 jaar oud ,met 2 broertjes en 2 zusjes.we hadden geen cent te makken,we waren nog armer dan een RAT....Op mijn 20ste jaar ben ik voor me eigen begonnen als loodgieter,werken 7 dagen per week.De zaak verkocht in Dec 1999 met ruim 60 man personeel.Nu mijn geld zo maar weggeven.nee dat doe ik niet en het heeft niets met liefde te maken want geld is geen liefde.Vandaag heb ik haar een mailtje geschreven dat ik over 2 weken thuis ben en dat ze de koffers moet pakken.Ze kwam met een tasje en nu heeft ze een bestelbus nodig....

En natuurlijk heb ik ook haar maandgeld overgemaakt,ze moeten ook eten. :D

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door genesis » dinsdag 05 november 2013, 04:14

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door ron » dinsdag 05 november 2013, 04:45

Goedemorgen Pieter

Zal waarschijnlijk nog wel wat voeten in aarde hebben,met een scheiding in Thailand?
Moet wel zeggen dat je een resoluut iemand bent,om een nieuwe motor te kopen en de volgende dag met je rugzak er vandoor te gaan voor een tijdje. :clap:
Is geen beslissing die in 1 dag genomen is,en er zal wel een bepaald punt zijn bereikt .........de bekende druppel,bla bla.........
Ik kan mijzelf daar wel wat bij voorstellen,en heb eigenlijk een zelfde soort manier van " knopen doorhakken" .

Dat geld ook in dit verhaal wordt genoemd,zal wederom een uitzondering zijn,aangezien er veel mensen beweren dat het bij de Thaise dames absoluut geen hoofdrol speelt.......... :Whistle:
Genesis haalt in zijn antwoord hierboven het woordje " echte liefde" aan........................,ik hoop voor hem dat dit van twee kanten zal zijn,want ben zeker er van overtuigd dat hij het WEL goed meent.
Hoop dan ook voor hem dat ik het helemaal mis heb,wat ik denk als ik even terug ga naar al zijn verhalen in het andere topic......... :roll:

Goede reis verder Pieter.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door Hua Thale » dinsdag 05 november 2013, 04:50

Zeer vervelend voor Pieter1947 maar voor een door de wol geverfd mens als Pieter zal het wel weer goed komen.
Gelukkig weet jij Genesis in al je onderwerpen nog wel een stukje humor te brengen dat maakt toch weer een hoop goed.
Had je een lange dienst trouwens of druk druk elders.?

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid

#45 Bericht door Pieter1947 » dinsdag 05 november 2013, 05:48

Hoi Ron en Hua Thale

Gisteren met mijn zoon naar de BigC ,ijsje wezen kopen en zijn buiten op een bankje gaan zitten en verder op zat een farang naar rechts te kijken en zijn vriendin/vrouw zat 3 bankjes verder op naar links te kijken.ongeïnteresseerd in elkaar en dacht bij me eigen,Pieter wat ben je gelukkig hier met je zoon van 6 jaar en ijsje van 9 thb :cheesy:

Vandaag met zoon en ex (nee geen sex met mijn ex)een ritje.Nan,Phayao,door de bergen naar Chiang Mai en het weekend terug naar Phrae en dan naar het mooie Nong Khai en daarna...Tja..Ubon Ratchathani.

Ook heb ik een e-mailtje terug ontvangen van mij vrouw.Met de tekst:
Je kan van mij de #$@%^* krijgen.

Ook heb ik een e-mailtje terug geschreven met de woorden:
Je maak mij de gelukkigste man van Thailand.Ik hou van je.. :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”