Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
Hendrik
- kenner

Bericht
door Hendrik » zaterdag 01 juni 2013, 08:48
brake034 schreef:ik meen ergens gelezen te hebben dat de cassave teelt de grond ernstig uitput.
nee, eukalyptes bomen doen dit wel.
-
markbel
- komt net kijken

Bericht
door markbel » zondag 27 oktober 2013, 08:23
5,5 milj thb voor 1 rai in korat lijkt me veel
in hua hin slechts 4 mi thb per rai
zijn er hier nog andere die de grondprijzen kennen in andere amphur??
-
prajak
- Volwaardig lid

Bericht
door prajak » zondag 27 oktober 2013, 08:57
Je moet kijken naar kwaliteit, bestemming en of het populair ligt. Dat kun je niet op afstand.
Bij ons op het land kost 1 rai tussen 1 en 5 ton, langs de rivier meer dan een miljoen. Toch zit er een meneer in de buurt die voor 2 ngaan 1,6 miljoen vraagt....al drie jaar lang.....
In Hua Hin kost het zoveel....is ook maar afhankelijk van de plaats waar het ligt. Grondprijzen zijn altijd lokaal beïnvloed. Het is te easy om van afstand een oordeel te geven. Ga er heen en maak jouw keus.
En of ik Hua Hin wel zo leuk vind na wat ik heb gelezen hier...... Dan kan Muang Nakhon Ratchasima of er net buiten best wel eens aardiger zijn. Voorlopig wonen wij hier naar zin in Gat Buitenpost; 1 ngaan 80 plus huis voor 5 ton.
-
brake034
- Expat

Bericht
door brake034 » zondag 27 oktober 2013, 10:45
Ik hoor recent dat er in Chiang Rai stad grond verkocht wordt (dus niet alleen cosmetische vraagprijs) voor 8 a 9 miljoen per rai.
Voor de kenners, dat was onbebouwde grond aan dezelfde soi als Ben Guesthouse.
Marcel
-
trangerkuda
- Volwaardig lid

Bericht
door trangerkuda » maandag 28 oktober 2013, 02:39
Markbel, wat Prajak zegt klopt. Grondprijzen zijn niet alleen in iedere plaats vaak erg verschillend, maar kunnen ook in een en dezelfde 'gemeente' sterk uiteenlopen. Locatie en 'bestemmingsplan' spelen daarbij een belangrijke rol.
Een jaar of vijf geleden betaalde ik hier in Trang 800.000 baht per rai (1,6 miljoen voor twee rai).
Dat was toentertijd de voordeligste prijs die ik hier ter plaatse ben tegengekomen. Het dubbele of meer voor 1 rai was geen uitzondering. En aangezien de grond die wij kochten op korte afstand van de rondweg rondom Muang Trang is gelegen en zodoende makkelijk bereikbaar is, was dit volgens mij (en zo denk ik er nog steeds over) een gunstige prijs.
Dus inderdaad, bekijk zelf ter plaatse goed waar en hoe de grond gelegen is, informeer of er ter plekke of in de naaste omgeving in de nabije toekomst bepaalde 'bestemmingsplannen' bestaan en maak vervolgens een keuze. Succes gewenst.
-
NieTan
- Volwaardig lid

Bericht
door NieTan » donderdag 02 oktober 2014, 18:29
Ons stukje grond op Samui kost 2,5 milj. En is 400m2 groot. Voor deze locatie is dat een goede prijs.
De buurman spraken we laatst en bood ons een ander stuk grond aan vlak bij ons van 1 rai voor 7,5 milj. Een hele goede prijs voor hier.

-
SmiqL
- Veel ervaring

-
Contacteer:
Bericht
door SmiqL » vrijdag 03 oktober 2014, 01:12
En hoe zit het dan met de overschrijvingskosten? Ik heb me eens laten vertellen dat die wel 20% kunnen bedragen. Is dat juist? En wie betaald dat, de aanstaande ex-eigenaar of de koper?
*** The best Slaves are the ones who think they are free ***
-
trangerkuda
- Volwaardig lid

Bericht
door trangerkuda » vrijdag 03 oktober 2014, 02:03
Na het oproepen van dit onderwerp, krijg ik alleen twee reacties te zien. De oorspronkelijke vraag is niet te vinden.
Indien die vraag een algemene vraag was, in de zin van: wat zijn de kosten voor het kopen van een stuk grond in Thailand, dan dient de vraagsteller haar of zijn vraag nader te preciseren.
Op een algemeen gestelde vraag is geen zinnig antwoord mogelijk, al was het alleen maar vanwege het feit, dat de grondprijzen door factoren van locatie en wat voor soort bestemming heeft het (verbouw, woningbouw e.d.) zelfs in een bepaalde regio zeer ver uiteen kunnen liggen.
Als de oorspronkelijke vraagsteller nog steeds geïnteresseerd is in informatie waaraan hij of zij iets kan hebben, dan dient de vraag opnieuw en gedetailleerd gesteld te worden.
-
SmiqL
- Veel ervaring

-
Contacteer:
Bericht
door SmiqL » vrijdag 03 oktober 2014, 02:11
trangerkuda schreef:Na het oproepen van dit onderwerp, krijg ik alleen twee reacties te zien. De oorspronkelijke vraag is niet te vinden.
Indien die vraag een algemene vraag was, in de zin van: wat zijn de kosten voor het kopen van een stuk grond in Thailand, dan dient de vraagsteller haar of zijn vraag nader te preciseren.
Op een algemeen gestelde vraag is geen zinnig antwoord mogelijk, al was het alleen maar vanwege het feit, dat de grondprijzen door factoren van locatie en wat voor soort bestemming heeft het (verbouw, woningbouw e.d.) zelfs in een bepaalde regio zeer ver uiteen kunnen liggen.
Als de oorspronkelijke vraagsteller nog steeds geïnteresseerd is in informatie waaraan hij of zij iets kan hebben, dan dient de vraag opnieuw en gedetailleerd gesteld te worden.
"En hoe zit het dan met de overschrijvingskosten? Ik heb me eens laten vertellen dat die wel 20% kunnen bedragen. Is dat juist? En wie betaald dat, de aanstaande ex-eigenaar of de koper?"
U heeft hulp nodig. Welk woord begrijpt u nou niet?
*** The best Slaves are the ones who think they are free ***
-
yandre
- Volwaardig lid

Bericht
door yandre » vrijdag 03 oktober 2014, 09:37
nu wat je afspreekt met de eigenaar of net als nederland kosten koper.
kan verschillen per amphur mijn ervaring is de grond bebouwt met opstal
betaal je meer.thai laten onderhandelen is mijn ervaring op de amphur
eerst een hoofd prijs en later zakte de prijs.
-
trangerkuda
- Volwaardig lid

Bericht
door trangerkuda » vrijdag 03 oktober 2014, 11:06
SmiqL, wanneer je mijn reactie/opmerking goed gelezen zou hebben, had je jezelf jou ongepaste reactie daarop - een reactie waardoor je jezelf nogal te kijk zet - kunnen besparen.
Toen ik het onderwerp 'Grondprijzen in Thailand' aanklikte om kennis te kunnen nemen van wat daarover bericht wordt, stond in de onderwerpenindex dat dit onderwerp verspreid stond over twee (2) pagina's.
Wat ik op mijn scherm kreeg, was echter slechts 1 pagina met daarop 2 reacties.
Vandaar dus mijn vraag/opmerking.
Momenteel - nu ik het onderwerp voor een tweede keer heb opgeroepen - staat in de onderwerpenindex nog steeds, dat berichten over dit onderwerp over twee pagina's verspreid staan. Na het oproepen blijkt dat wederom slechts 1 pagina - met inmiddels vijf (5) reacties zichtbaar is.
Dit terwijl in genoemde onderwerpenindex 24 reacties gemeld worden.
Kennelijk is er dus een pagina verdwenen/verwijderd?
Probeer in de toekomst voor je ergens op reageert eerst eens goed te lezen waar een en ander nu eigenlijk over gaat.
-
Jeanette
- Volwaardig lid

Bericht
door Jeanette » vrijdag 03 oktober 2014, 12:54
???
Ik zie er 26
????
-
hanshu
Bericht
door hanshu » vrijdag 03 oktober 2014, 14:18
Ja , bij mij ontbreekt ook niks. Misschien even op pagina verversen klikken?
-
trangerkuda
- Volwaardig lid

Bericht
door trangerkuda » zaterdag 04 oktober 2014, 03:41
Wat ik ook doe of probeer, in de index zie ik momenteel dat er twee pagina's zouden zijn en 27 reacties.
Ik krijg (nog steeds) na diverse pogingen slechts 1 pagina op mijn scherm, met daarop inmiddels 8 reacties.
Ik staak bij deze mijn pogingen. Ik ga er maar van uit, dat de oorspronkelijke vraag inmiddels op de voor mij niet op te roepen eerste pagina voldoende is behandeld.
-
Hua Thale
- Volwaardig lid

Bericht
door Hua Thale » zaterdag 04 oktober 2014, 04:34
Lukt het bij andere onderwerpen met meerdere pagina wel trangerkuda

De revolutie eet haar eigen kinderen op.