shoppen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Malfrats
heeft ervaring
heeft ervaring

shoppen

#1 Bericht door Malfrats » zaterdag 26 oktober 2013, 13:37

Hallo,

In heel wat informatiebrochures staat dat Thailand zeer goedkoop is om kledij te kopen.
Nu vraag ik me af:

1) Wat is de prijs ongeveer voor een paar schoenen, een jas, tshirt, broek, trui,...VAN GOEDE KWALITEIT? (=kleren die bij ons in de winkel zouden liggen) In Turkije op de markt was het bijvoorbeeld ook goedkoop om een tshirt te kopen (1-5euro), na 1 maal wassen was het echter zodanig gekrompen dat mijn nichtje erin kon :giggle: Heb dus geen zin om een koffer vol kledij te kopen die ik achteraf mag wegsmijten [|( .

2) waar koop je dat best in Bangkok/Chiang Mai?

3) Iemand ervaring met kledij op maat te laten maken( zou bijvoorbeeld versleten lievelingskledij meenemen om te laten namaken)

Alvast bedankt iedereen!

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: shoppen

#2 Bericht door v@go » zaterdag 26 oktober 2013, 14:31

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... lit=kostum

Hier kun je nuttige info vinden over maat kleding.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » zaterdag 26 oktober 2013, 14:49

Men kan hier heel goed de maat nemen hoor. Dat zal een ervaren kleermaker ook doen. Sukhumwit Bangkok; zeker aan het begin tussen soi 5 en 11 vind je Nepalezen maar dat heb ik al eens geschreven. Schoenen van grote maat is een probleem en denk er aan, garantie tot de deur. Winterkleren en truien heb ik zelden gezien van mijn grote maat.

Shirts en shorts in alle maten en van alle bekende merken (...) maar kwaliteit vaak hopeloos.

Succes.

Malfrats
heeft ervaring
heeft ervaring

#4 Bericht door Malfrats » zaterdag 26 oktober 2013, 15:26

prajak schreef:Shirts en shorts in alle maten en van alle bekende merken (...) maar kwaliteit vaak hopeloos.

Succes.
Bedankt voor de reacties

De bekende merken zijn dus goedkope namaak met hele slechte kwaliteit?

De niet-merken, is dat ook slecht?

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Jim » zaterdag 26 oktober 2013, 16:39

de bekende merken zijn dezlfde als de bekende in nederland.

persoonlijk vind ik het niet veel goedkoper en is het al dat gesleep tijdens je vakantie niet waard.
goodkope rommel van de big c kan je in nederland voor dezelfde prijs halen bij bristol en zeeman.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door serpay » zaterdag 26 oktober 2013, 17:15

och merkkleding zegt mij niets, maar je kunt wel zeker goede kleding kopen in thailand
in bangkok zou ik naar prathunam gaan dat is het kledingmekka van thailand.

Shirts en shorts in alle maten en van alle bekende merken (...) maar kwaliteit vaak hopeloos.
niet altijd prajak regelmatig koop ik zeer goede kwaliteit kleding voor een redelijk bedrag.
maar in nongkai weet ik het wel op thasadet is het waardeloos spul.
Alfisti rebeli

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Wereldvreemd » zaterdag 26 oktober 2013, 22:44

Reguliere merkkleding is niet goedkoper dan in Nederland. En gewoon goedkope shirts kun je denk ook het best in Nederland halen.

Waar je wel een voordeel mee kan doen, is het kopen van de huismerken van grote ketens zoals H&M. Soms komen restpartijen in Thailand op de markt, met dit verschil dat het label in het kraagje is weggeknipt. Je moet alleen even zoeken naar een dergelijke winkel.
- -

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Duncan » zaterdag 26 oktober 2013, 23:21

Ik heb destijds op Bali in een officiele Ralph Lauren outlet store een stel "last season colours" polo's gekocht voor omgerekend iets van 7 euro het stuk. Ruim 6 jaar later en na vaak gedragen zijn ze nog steeds in redelijk goede conditie. Zal in Thailand ook wel iets soortgelijks zitten, weet alleen niet waar ( ben kledingman noch merkenman, anders dan de merken Spotgoedkoop en Kannermeedoor ). :mrgreen:

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door v@go » zondag 27 oktober 2013, 09:24

mevrouw v@go gaat altijd naar de outletshop van Esprit en daar koopt ze haar hele garderobe voor het volgende jaar voor bijna de helft van de prijs in vergelijking met Nederland.

Voorbeelden:

jeans 1500 Bth en 89,95€
verst 1000 Bth en 79,95€
T-shirt 150 Bth en 12,50€
Winterjas 2000 Bth en 299€

exact dezelfde kwaliteit en hetzelfde merk
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Pieter » zondag 27 oktober 2013, 10:15

Malfrats schreef:Hallo,

In heel wat informatiebrochures staat dat Thailand zeer goedkoop is om kledij te kopen.
Nu vraag ik me af:

1) Wat is de prijs ongeveer voor een paar schoenen, een jas, tshirt, broek, trui,...VAN GOEDE KWALITEIT? (=kleren die bij ons in de winkel zouden liggen) In Turkije op de markt was het bijvoorbeeld ook goedkoop om een tshirt te kopen (1-5euro), na 1 maal wassen was het echter zodanig gekrompen dat mijn nichtje erin kon :giggle: Heb dus geen zin om een koffer vol kledij te kopen die ik achteraf mag wegsmijten [|( .

2) waar koop je dat best in Bangkok/Chiang Mai?

3) Iemand ervaring met kledij op maat te laten maken( zou bijvoorbeeld versleten lievelingskledij meenemen om te laten namaken)

Alvast bedankt iedereen!
Schoenen njet kleren hmmmmm in nl bij h&m of c&a bijna net zo duur maar wel meer dan 1 keer te dragen

Pieter ( nb is mijn thaise vrouws mening)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door pong » maandag 28 oktober 2013, 08:54

prijzen ca. gelijk aan wat je in NL bij Wibra of Zeeman betaalt. ALS je precies weet wat je doet en er oog voor hebt-en, nog belangrijker. de TIJD en het vernuft om te weten waar je moet zoeken, dan kan het goede kwaliteit zijn. Vind je meestal niet in de typische toeristenwijken/shops. Groot bezwaar vind ik, dat nergens precies op staat wat voor stof het is.
Het komt er voor mij nu op neer, dat ik kleren voor TH (want moet 100% katoen zijn) in NL koop-markt of uitverkoop, en in Th als ik wat gunstigs zie, koop voor NL-nette kleren.
Schoenen-nette-hou je maar bij NL, in de tropen draag je goede schoenen toch niet-die zijn enkel voor de show en voor hi-so.

brake034
Expat
Expat

#12 Bericht door brake034 » maandag 28 oktober 2013, 08:58

Ik koop mijn kleding graag in de Camel store, lekkere katoenen shirts die lang meegaan.
Broeken is soms een issue met mijn lengte en schoenen, ik heb maat 46 dus vergeet het maar in Thailand.
Marcel

flr
komt net kijken
komt net kijken

#13 Bericht door flr » maandag 18 augustus 2014, 10:00

Is de kledij van Chatuchak weekendmarket goede kwaliteit?

Ik wil vermijden dat ik zoals een vorige reis naar Marokko het maar 1 keer kon dragen en het was al stuk

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door genesis » maandag 18 augustus 2014, 17:27

In Chiang Mai heb je een grote Shopping Mall the New Robinson, daar kan je goede kwalitatieve kleding kopen voor lage prijzen. Ik zag laatst nog Wrangler spijkerbroeken voor 550 a 650 Baht, Levi's zijn daar rond de 900 a 1100 te koop. Sportschoenen zijn daar vaak in de aanbieding te vind 1600 - 2200. Heb er laatst zo'n 10 mooie kwalitatief goede shirts/Polo's gekocht met mooie borduring erop, mooie redelijk dikke kwaliteit te warm voor Thailand m.i. maar zeker lekker in Nederland, prijs rond 400 - 600

Ook Tesco had hele mooie shirts en broeken in de prijsklasse 380 - 600. De mode is daar momenteel ook dik gezaaid met modieuze legerstijl T-shirts & overhemden, korte en lange broeken.

Ik heb zowaar een nette vrijetijds schoen gekocht om voor de lol eens te proberen, die is van kunstleer, voor 380 baht (€8.85) verwacht er nix, van maar wilde eens ervaren of mijn idee overkomt met de realiteit. Misschien moet ik mijn referentie eens bijstellen :mrgreen:

Genesis

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door Ashley » donderdag 21 augustus 2014, 04:55

Ik zit op dit moment in Hua Hin en ben gisteren in de shopping mail geweest naast de Lotus.
Daar zijn de merk sportschoenen/kleding nog duurder dan in Nederland.

Ik koop regelmatig wat shirts in de Lotus rond de 200 bath.
Ik ben niet zo groot dus die shirts zitten bij perfect.
En als je geluk hebt zit er ook nog wat kwaliteit tussen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”