Hallo beste Thailandkenners,
Voor het eerst neem ik mijn 3 zusjes mee naar een reis buiten Europa, namelijk Thailand :-). Aankomst donderdag 17 Oktober, Zo Nederlands als we zijn dacht ik, ik check de weersverwachtingen van de komende week. Allereerst zie ik op welke site ik ook kijk alleen maar regen, regen, regen staan. En waarschuwingen over eventueel overstromingen ivm typhoon?? klopt deze info. Ik weet dat in het Oosten bij de grens van Cambodja heel wat mensen last hebben van de overstromingen, maar nu las ik dat net op onze aankomst dag in Bangkok de chao praya rivier te kampen krijg met Springtij. Zijn deze nieuwsberichten overdreven? Ik wil graag voorbereid zijn, ik voel me namelijk verantwoordelijk voor de dames.
1e 4 dagen in bangkok daarna 2 nachten kanchanaburi, ayutthaya, sukothai, lopuri Eind Oktober zitten 5 dagen in chiang Mai en van van 1-11 tot en met 9-11 in krabi en koh Lanta.
Ik hoor graag van jullie.
groetjes Laura
Moeten wij ons zorgen maken wat betreft de overstromingen??
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- Expat
- Contacteer:
Re: Moeten wij ons zorgen maken wat betreft de overstrominge
Weersverwachtingen geven hier per definitie een verkeerd beeld. Bijvoorbeeld voor de afgelopen dagen hier ook alleen maar regen, maar we hebben 3 heerlijk zonnige dagen gehad. Je moet de voorspelling zo lezen: er staat een onweerswolk met (meestal) een percentage. Dat is de kans dat er die dag een bui valt, niet de kans dat het slecht weer is.
Overstromingen: je gaat niet naar de regio waar momenteel problemen zijn. De afgelopen keer zijn Ayhudya en Sukhothai getroffen, in Bangkok hebben toeristen er heel weinig van gemerkt. Dus als het tegenzit moet je de planning iets aanpassen, maar ik verwacht niet dat dat nodig is.
Ik zou me dus geen zorgen maken.
Overstromingen: je gaat niet naar de regio waar momenteel problemen zijn. De afgelopen keer zijn Ayhudya en Sukhothai getroffen, in Bangkok hebben toeristen er heel weinig van gemerkt. Dus als het tegenzit moet je de planning iets aanpassen, maar ik verwacht niet dat dat nodig is.
Ik zou me dus geen zorgen maken.
-
- Volwaardig lid
Heb zelf al 5-6x dat hoogwater+springtij (dus water komend vanaf zowel de zee als noord vanaf de bergen) in BKK/Chao Praya meegemaakt-het ergst wat dan gebeurt is dat enkele onbedijkte (slum) gebieden vlak langs die rivier onder water komen en dat boten niet meer gaan-te hoog onder de bruggen. Het is beslist geen Zeeland '53.
Tot eind okt. is de kans op de dagelijkse plensbui zeker bijna 100%- een zegen, het is zo lekker fris daarna en geurt zo lekker.
Tot eind okt. is de kans op de dagelijkse plensbui zeker bijna 100%- een zegen, het is zo lekker fris daarna en geurt zo lekker.
-
- komt net kijken
Super bedankt voor jullie reactie, dat heeft me weer wat gerustgesteld!