De kleine geldwisselaar
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Re: De kleine geldwisselaar
Het zegt niks! Ik heb natuurlijk rekening gehouden met de dagelijkse fluctuatie van de bath en heb ook na het over maken van mijn 2000 Euro bij een currency converter dagelijks gekeken naar het koers verloop. Banken doen allemaal zeer geheimzinnig over de transactie kosten die ze berekenen aan hun klanten. Ik vond dit en goede manier om vast te stellen wat het meest oplevert. Als jij een exactere manier weet om dit te beoordelen dan hoor ik dat graag.
-
- Expat
- Contacteer:
Kun je zo terugvinden in de voorwaarden van de bank.gertkatoen schreef:<snip> Banken doen allemaal zeer geheimzinnig over de transactie kosten die ze berekenen aan hun klanten. <snip>
-
- Volwaardig lid
De ING is volstrekt duidelijk over haar voorwaarden en wat het kost als je betaalt middels kosten zender, kosten delen of kosten ontvanger. De Thaise banken ook al heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezocht naar hun tarieven.
Het verrassende is de koers achter de komma. Maar, zoals je hebt kunnen lezen in dit forum, Gertkatoen, banken hoeven niet à la minute door te storten naar jouw account hier en daarmee kunnen ze een voor hen gunstiger koers afwachten. Enkele dagen.
Het verrassende is de koers achter de komma. Maar, zoals je hebt kunnen lezen in dit forum, Gertkatoen, banken hoeven niet à la minute door te storten naar jouw account hier en daarmee kunnen ze een voor hen gunstiger koers afwachten. Enkele dagen.
- RuudThai
- Expat
Ik heb daar geen weet van. Ja vroeger, 5 jaar geleden o.i.d. duurde het enkele dagen voordat je geld was overgemaakt van een Nederlandse naar een Thaise bank.prajak schreef:De ING is volstrekt duidelijk over haar voorwaarden en wat het kost als je betaalt middels kosten zender, kosten delen of kosten ontvanger. De Thaise banken ook al heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezocht naar hun tarieven.
Maar tegenwoordig heb ik binnen 16 uur na opdracht bij de ING mijn geld op de Thaise bank (Bangkok Bank).
Dat moet je het bij de ING wel overmaken vóór 13.30 uur Nederlandse tijd, dan heb je het de volgende morgen om 9.00 uur op de Bangkok Bank. En dat is de laatste jaren zonder meer zo.
Alleen moet je dat niet doen op vrijdag, want in het weekend doen de bankbedienden niks, niet eens dat knopje "opdrachten verwerken" indrukken, dus dan zie je het pas op maandag in Thailand.

-
- Volwaardig lid
In Nederland ligt dat aan je bank. ING doet het goed, Rabobank is slecht.RuudThai schreef:Ik heb daar geen weet van. Ja vroeger, 5 jaar geleden o.i.d. duurde het enkele dagen voordat je geld was overgemaakt van een Nederlandse naar een Thaise bank.prajak schreef:De ING is volstrekt duidelijk over haar voorwaarden en wat het kost als je betaalt middels kosten zender, kosten delen of kosten ontvanger. De Thaise banken ook al heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezocht naar hun tarieven.
Maar tegenwoordig heb ik binnen 16 uur na opdracht bij de ING mijn geld op de Thaise bank (Bangkok Bank).
Dat moet je het bij de ING wel overmaken vóór 13.30 uur Nederlandse tijd, dan heb je het de volgende morgen om 9.00 uur op de Bangkok Bank. En dat is de laatste jaren zonder meer zo.
Alleen moet je dat niet doen op vrijdag, want in het weekend doen de bankbedienden niks, niet eens dat knopje "opdrachten verwerken" indrukken, dus dan zie je het pas op maandag in Thailand.
Overigens heb ik een overboeking 4, 5 jaar terug gehad, waarbij de baht snel in waarde daalde voor een langere periode. Toen was de overboeking plots langer, raar he?
- -
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Zodra je Nederland binnen komt telt het mee in box 3.stevenl schreef:En waarom zou hij er in Nederland belasting over moeten betalen?elst99 schreef:Denk al zou je een miljoen Bht overhouden, je er Nederland bij binnenkomst op de bank ook belasting over moet betalen.<snip>
Maar dat is dan ook alles.
Wat je in je buitenlandse periode hebt verdiend interesseert de Nederlandse fiscus niet, tenzij je verdacht wordt van witwaspraktijken of zoiets.
Maar meestal wordt dan de emigratie al in twijfel getrokken.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Als je emigreert in december 2013,
en in januari 2015 terugkomt,
en een paar miljoen meer hebt dan voorheen,
dan krijg je echt wel vragen hoor.......!
Maar bewijs het maar, fiscus ! Bewijs maar dat het er was op dag emigratie.
en in januari 2015 terugkomt,
en een paar miljoen meer hebt dan voorheen,
dan krijg je echt wel vragen hoor.......!
Maar bewijs het maar, fiscus ! Bewijs maar dat het er was op dag emigratie.
-
- Volwaardig lid
Gisteren geld omgezet in pattaya. De koers die ik op internet kreeg bij superrich in bangkok zou 42,35 zijn in pattaye op meerdere plaatsen kreeg ik 42,40 dus supperrich geeft niet altijd de hoogste koers op internet geeft niet de juiste koers aan.
-
- Expat
- Contacteer:
Juist, dat dacht ik ook. Dus bij binnenkomst belasting over betalen, nee, als zou Elst dat denk ik Ruud wel gunnenGardensafari schreef:Zodra je Nederland binnen komt telt het mee in box 3.stevenl schreef:En waarom zou hij er in Nederland belasting over moeten betalen?elst99 schreef:Denk al zou je een miljoen Bht overhouden, je er Nederland bij binnenkomst op de bank ook belasting over moet betalen.<snip>
Maar dat is dan ook alles.
Wat je in je buitenlandse periode hebt verdiend interesseert de Nederlandse fiscus niet, tenzij je verdacht wordt van witwaspraktijken of zoiets.
Maar meestal wordt dan de emigratie al in twijfel getrokken.

-
- Volwaardig lid
Je kunt die kleine wisselaars niet als norm nemen voor ons in Thailand.
Ik kreeg net 42,28 bij mijn transactie van ING naar Kasikorn en dat is meer dan de bankbiljettenkoers en zo hoort het ook.
Er zullen altijd wisselaars blijven die meer willen geven dan de bankkoersen want ze hebben minder kosten aan gebouwen, ATM-machines, beveiliging, personeel en voor toeristen is dat een leuk meepikkertje maar wij hebben daar niets aan.
Bangkok is voor mij 600 km, Pattaya 800 en hoe zou ik aan euro moeten komen als ik hier permanent woon ? Ik ben afhankelijk van TT koersen. Overigens, net zoals Ruudthai schreef, gisteren voor 13.00 uur de opdracht bij ING gedaan en nu om 11.00 uur binnen bij mijn Kasikorn account.
Ik kreeg net 42,28 bij mijn transactie van ING naar Kasikorn en dat is meer dan de bankbiljettenkoers en zo hoort het ook.
Er zullen altijd wisselaars blijven die meer willen geven dan de bankkoersen want ze hebben minder kosten aan gebouwen, ATM-machines, beveiliging, personeel en voor toeristen is dat een leuk meepikkertje maar wij hebben daar niets aan.
Bangkok is voor mij 600 km, Pattaya 800 en hoe zou ik aan euro moeten komen als ik hier permanent woon ? Ik ben afhankelijk van TT koersen. Overigens, net zoals Ruudthai schreef, gisteren voor 13.00 uur de opdracht bij ING gedaan en nu om 11.00 uur binnen bij mijn Kasikorn account.
-
- Volwaardig lid
Erik,
Mijn berichtje was ook niet voor de expats bedoels, maar voor de vakantiegangers die ook kontant geld meenemen. Het is altijd handig om koersen te vergelijken als het om hogere bedragen gaat kan het flink wat opleveren.
Mijn berichtje was ook niet voor de expats bedoels, maar voor de vakantiegangers die ook kontant geld meenemen. Het is altijd handig om koersen te vergelijken als het om hogere bedragen gaat kan het flink wat opleveren.
-
- Expat
Over wat voor bedragen praten we eigenlijk??Loe schreef:Erik,
Hoeveel moet je wel inwisselen om " flink wat opgeleverd " te krijgen??

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- serpay
- Volwaardig lid
zoals altijd neem ik ook contant geld mee, is de koers goed dan wissel ik het om en zet het op mijn thaise bankrekening.
om dutch te plezieren meestal tussen de 5 en 10 duizend.
ja als je regelmatig in thailand komt is het ook weer anders als een toerist.
want soms doe je hier ook gewoon zaken en betalingen die iedere keer weer terugkomen.
dus dutch niet alleen mensen de van hun AOW leven besteden een aanzienlijk bedrag in thailand,
houd daar ook eens rekening mee, dit merk ik nooit in je antwoorden terug helaas
want soms doe je hier ook gewoon zaken en betalingen die iedere keer weer terugkomen.
dus dutch niet alleen mensen de van hun AOW leven besteden een aanzienlijk bedrag in thailand,
houd daar ook eens rekening mee, dit merk ik nooit in je antwoorden terug helaas

Alfisti rebeli
-
- Expat
Ik houd rekening met de "gemiddelde" Thailand bezoeker.serpay schreef:zoals altijd neem ik ook contant geld mee, is de koers goed dan wissel ik het om en zet het op mijn thaise bankrekening.
Vakantie gangers kunnen we denk ik buiten dit verhaal laten.De hier definitief wonenden zullen af en toe een redelijk bedrag overboeken of krijgen maandelijks hun betaling binnen.
Ik had met mijn post totaal geen verkeerde bedoelingen,maar probeerde aan te geven dat het grootste gedeelte van de lezers niet in de kategorie vallen die af en toe,omdat de koers " gunstig" is,een groot bedrag overmaken.
Toen ik dat in het verre verleden eens schreef als zijnde wat ik af en toe deed,werd ik zo'n beetje voor verrotte vis uitgemaakt

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Snap ik, Loe.....!