Alleen....ING behandelde het als een cheque uit een apenland..... Creditering onder bekend voorbehoud en een brief in de bus hier..... Ja, kostte me wel 40 euro.....

Maar het kan wel.
Moderator: Loempia
Ik lees dat meer informatie gewenst is. Op zich heb ik niet zo veel meer informatie. Per keer gaat het inderdaad om kleine bedragen, maar zoals ik het begrepen heb, doen meerdere personen dat maandelijks. Zo'n tussenpersoon duikelen ze op in hun netwerk of via een Thais-Nederlands forum.prajak schreef:Kijk nou eens naar regel 1 van dit item. En naar het begrip kleine geldwisselaar.
Jullie zien spoken waar die niet zijn. Jullie zien belastingproblemen waar die niet zijn. Jullie zien zwart geld of witwassen waar dat niet is.
Gewoon familiehulp, niks mis mee, toch ?
Niet zo moeilijk doen, mensen.
Hoezo zonder kosten?prajak schreef:A in NL wil geld overmaken naar familie A1 in TH.
Dat kan via de bank, maar kan ook anders.
A in NL maakt euro over naar B in NL.
B heeft familie B1 in TH.
B1 maakt baht over naar familie A1 in TH.
Dat kan zonder kosten dus heb je meer baht voor de euro.
Ho, ho, de koers is vergelijkbaar of beter en er wordt dus niks cash gedaan. Overigens is het ook geen zwart geld, want dat heb ik niet, maar moet ik wel mee beginnen.... Maar dat is weer een andere discussie.Gardensafari schreef: Hoezo zonder kosten?
Ooit moeten de euro's worden omgezet in Baht en dat betekent altijd kosten.
Stel je wisselt ze contant om, dan krijg je een lagere koers dan bij overmaken van bank naar bank.
Weliswaar berekent de bank ook overboekingskosten, maar, afhankelijk van het bedrag, worden die door de betere koers goedgemaakt.
B kan maximaal 10.000 cash meenemen naar Thailand.
Heeft 'ie meer bij zich en wordt hij betrapt, dan is iedereen alles kwijt.
Plus nog een FIOD-onderzoek er achteraan.
Het lijkt mij, ook om redenen die anderen al hebben genoemd, niet echt goedkoper en wel veel meer risicovol.
Tenzij het geld in Nederland zwart verdiend is, natuurlijk.
Dan moet je dit soort onaanvaardbare risico's wel lopen.
Maar ja, dat heb je over jezelf afgeroepen.
Witwassen.Wereldvreemd schreef:Ik lees dat meer informatie gewenst is. Op zich heb ik niet zo veel meer informatie. Per keer gaat het inderdaad om kleine bedragen, maar zoals ik het begrepen heb, doen meerdere personen dat maandelijks. Zo'n tussenpersoon duikelen ze op in hun netwerk of via een Thais-Nederlands forum.prajak schreef:Kijk nou eens naar regel 1 van dit item. En naar het begrip kleine geldwisselaar.
Jullie zien spoken waar die niet zijn. Jullie zien belastingproblemen waar die niet zijn. Jullie zien zwart geld of witwassen waar dat niet is.
Gewoon familiehulp, niks mis mee, toch ?
Niet zo moeilijk doen, mensen.
Ik weet het voordeel voor de tegenpartij niet en dat zet mij aan het denken. Vandaar mijn reactie, die Brake ergens geciteerd heeft. Dat het kleine bedragen zijn, laat het onschuldig lijken, maar waarom gaat een persoon voor tientallen onbekenden dit doen....?
In de tussentijd heb ik navraag gedaan. Volgens mrs. Wereldvreemd is de tussenpersoon reisleidster en krijgt een goede koers (45 Baht per euro) van de Thai, die Europa bezoeken. Het lijkt me een sterk verhaal, maar mrs Wereldvreemd is er van overtuigd dat er geen criminele vlakken zijn. Daar moet ik het maar mee doen.
Op zich jammer, dat zo weinig in Nederland wonende personen gereageerd hebben, die dit verschijnsel misschien kennen.
Hoezo zonder kosten?prajak schreef:A in NL wil geld overmaken naar familie A1 in TH.
Dat kan via de bank, maar kan ook anders.
A in NL maakt euro over naar B in NL.
B heeft familie B1 in TH.
B1 maakt baht over naar familie A1 in TH.
Dat kan zonder kosten dus heb je meer baht voor de euro.
Al kom je met één miljoen terug -euri, natuurlijk-, de fiscus maakt het niet uit.RuudThai schreef: Of vindt de Nederlandse fiscus dit verdacht?
Dat zegt niks, want je kunt nooit gewisseld hebben precies op hetzelfde moment als de bank dat deed. De koers aan het loket verandert veel minder vaak dan de interbancaire koers. En zeker de laatste tijd schommelt de koers soms wel een halve baht per dag. Dus een verschil van + 600 had net zo gemakkelijk -600 kunnen zijn, of meer of minder.GertKatoen schreef:[Ik wilde een maand geleden zeker weten wat beter is cash mee nemen of overmaken van ING naar SCB . Ik heb 2000 € overgemaakt naar SCB en heb 1000 € mee genomen en bij Super Rich gewisseld. Dit was een eenvoudige rekensom en ik kwam uit op een voordeel van 600 Bath per 1000 € als je cash wisselt in Bangkok bij Super Rich.
En waarom zou hij er in Nederland belasting over moeten betalen?elst99 schreef:Denk al zou je een miljoen Bht overhouden, je er Nederland bij binnenkomst op de bank ook belasting over moet betalen.<snip>