Vet mesten totdat hij dood is???
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Vet mesten totdat hij dood is???
Vandaag om half 8 de tweede test gedaan; 114 ofwel 6,3 bij jullie in NL.
Tja, gisteravond om 23 uur de koekenbakker wat gesponsord door een stukje gevulde speculaas te nuttigen... Zal dat vandaag achterwege laten en morgen test 3 doen. Is die ook in die buurt dan heb ik geen oudemannensuiker maar moeten er gewoon een paar kg's af en moet ik wat op het gesnaai letten......
Snaaien blijkt 'stelen' te betekenen. ?? Dat ken ik uit Haarlem als 'snoepen'.
Tja, gisteravond om 23 uur de koekenbakker wat gesponsord door een stukje gevulde speculaas te nuttigen... Zal dat vandaag achterwege laten en morgen test 3 doen. Is die ook in die buurt dan heb ik geen oudemannensuiker maar moeten er gewoon een paar kg's af en moet ik wat op het gesnaai letten......
Snaaien blijkt 'stelen' te betekenen. ?? Dat ken ik uit Haarlem als 'snoepen'.
-
- Expat
Ik heb ook problemen met het glucose-gehalte in mijn bloed.
Ben nu voorlopig van de medicijnen af (eerst een aantal maanden dagelijks geprikt - dit afgebouwd en vervolgens een medicijn genaamd Trajenta) Daar nu -sedert een week -ook af en moet 2 x per week prikken eenmaal nuchter en eenmaal 2 uur na het ontbijt. De waarde na 2 uur na ontbijt moet beneden de 120 zijn, aldus mijn dokter. Ik ga dit nu 4 weken doen en krijg vervolgens dan een bloedonderzoek ter vaststelling van FBS+Hba1C+LDL+Chol en dan zou hij kunnen zien of er in de langdurige waarden een stijging zit, zoniet dan zou ik zonder medicijnen verder kunnen.
Dus eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig wat een meting 2 uur na het ontbijt bij u(jou) oplevert.
Ben nu voorlopig van de medicijnen af (eerst een aantal maanden dagelijks geprikt - dit afgebouwd en vervolgens een medicijn genaamd Trajenta) Daar nu -sedert een week -ook af en moet 2 x per week prikken eenmaal nuchter en eenmaal 2 uur na het ontbijt. De waarde na 2 uur na ontbijt moet beneden de 120 zijn, aldus mijn dokter. Ik ga dit nu 4 weken doen en krijg vervolgens dan een bloedonderzoek ter vaststelling van FBS+Hba1C+LDL+Chol en dan zou hij kunnen zien of er in de langdurige waarden een stijging zit, zoniet dan zou ik zonder medicijnen verder kunnen.
Dus eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig wat een meting 2 uur na het ontbijt bij u(jou) oplevert.
-
- Volwaardig lid
Dit is de url ....
http://www.osteopathietexel.nl/pages/voeding_suiker.htm
.... van v@go's bovenste deel van het stukje tekst. Maar in bovenstaande url staat nog veel meer in, ook over het ingewikkelde vertering van mono- dis- en polysaccharides (enkel- dubbel- en meervoudige suikers)
Het stukje over speltbrood vond ik hier ....
http://www.dieetvandaag.nl/388/2012/03/05/speltbrood/
V@go, zou je voortaan iets duidelijker willen zijn of iets gekopieerd is -in z'n geheel of losse stukjes - of jou mening of kennis van de materie is?
Ook belangrijk voor Chang misschien?
Het speltbrood van de C1000 vinden wij echt heerlijk.
Spelt is een oergraan zoals dat 2000 jaar - en langer - geleden gegeten werd.
Misschien kun je hier wat mee?

.... van v@go's bovenste deel van het stukje tekst. Maar in bovenstaande url staat nog veel meer in, ook over het ingewikkelde vertering van mono- dis- en polysaccharides (enkel- dubbel- en meervoudige suikers)
V@go, zou je voortaan iets duidelijker willen zijn of iets gekopieerd is -in z'n geheel of losse stukjes - of jou mening of kennis van de materie is?

Ik heb 'speltbrood oerbrood' bij bing vertaald en krijg ---> ขนมปังโฮมเมด spelt ขนมปังJos Flachs schreef:Waar kan je speltbrood krijgen in Thailand (bvk Bangkok)?

-
- Volwaardig lid
HbA1c geeft een betere weergave van je suiker op langere termijn.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......
-
- Volwaardig lid
En van een apothekerssite .....Wat is HbA1c?
Als u diabetes hebt, wordt af en toe het zogeheten HbA1c-gehalte in het bloed bepaald.
Dat is een soort gemiddelde van de bloedsuikerspiegel in de voorafgaande weken.
De afkorting staat voor Hemoglobine A1c, dat zijn in feite versuikerde cellen van de rode bloedkleurstof.
De beste waarde voor het HbA1c is lager dan 53 mmol/mol (7%).
Dat wil zeggen dat de bloedsuikers gemiddeld tussen de 6 en 9 mmol/l waren.
Interessant, zou ik willen weten als ik in de doelgroep viel.Is de HbA1c waarde hetzelfde als een bloedglucosewaarde?
Nee, een HbA1c waarde is iets anders dan een glucosewaarde, die u met uw bloedglucosemeter kunt meten. Het verschil zit 'm in het feit dat een glucosewaarde slechts een momentopname is: het zegt iets over de toestand op dat moment.
Die toestand kan beïnvloed worden door bijvoorbeeld te sporten, te eten of te slapen. Een HbA1c waarde zegt iets over de gemiddelde toestand van de afgelopen 3 maanden. U kunt het verschil tussen beide begrippen het best vergelijken met het rondegemiddelde van bijvoorbeeld een schaatser of een wielrenner. De tijd van een willekeurige ronde zegt iets over de kwaliteit van de sporter op dat moment (in die bepaalde ronde), maar het hoeft nog niets te zeggen over zijn gemiddelde prestaties in die wedstrijd.
De HbA1c testen kunnen de zelfcontrole niet vervangen (informatie op een bepaald moment blijft essentieel); integendeel, de HbA1c testen vormen een waardevolle aanvulling op de dagelijkse zelfcontrole!

-
- Volwaardig lid
De waarden van HbA1C staan op mijn lijstje tussen 4 en 6 procent. Maar is niet gemeten, ik denk dat dit niet gaat met een prikje in de vinger.
Als mijn nuchter suiker 110 is kan ik me niet voorstellen dat ie 2 uur na een maaltijd beneden de 120 is. Ik denk dat dit meer tijd kost.
Was er niet ooit een test die suikertraject heette ? Dan werd je 24 uur opgenomen en werd ieder uur bloedsuiker geprikt. Dan kon men zien hoe snel de spiegel daalde na een maaltijd. Kan trouwens eenvoudig, hoor, een dagje ziekenhuis kost hier niet zo veel.
Als het morgen weer OK is dan vind ik het best. Teveel prikken kan ook ziekte veroorzaken.......ziek voelen is ook niet leuk.
Als mijn nuchter suiker 110 is kan ik me niet voorstellen dat ie 2 uur na een maaltijd beneden de 120 is. Ik denk dat dit meer tijd kost.
Was er niet ooit een test die suikertraject heette ? Dan werd je 24 uur opgenomen en werd ieder uur bloedsuiker geprikt. Dan kon men zien hoe snel de spiegel daalde na een maaltijd. Kan trouwens eenvoudig, hoor, een dagje ziekenhuis kost hier niet zo veel.
Als het morgen weer OK is dan vind ik het best. Teveel prikken kan ook ziekte veroorzaken.......ziek voelen is ook niet leuk.
-
- Volwaardig lid
Na een zoet ontbijt ' 2 boterhammen met dik jam' b.v. Zou als het goed is het onder de 140 moeten zijn! Dat is het advies!
De HBA1C wordt 1 x in de 3 maanden gemeten, in Nederland bij het huisartsenlab, in Thailand in het ziekenhuis, maar dan slik je meestal al medicijnen.
Maar Prajak als het na 3 x prikken zo om de 6 is, dan ben je daar nog niet aan toe, uitkijken met koolhydraten en niet teveel zoetigheid, op tijd 2 glaasjes rood en je wordt 100.
De HBA1C wordt 1 x in de 3 maanden gemeten, in Nederland bij het huisartsenlab, in Thailand in het ziekenhuis, maar dan slik je meestal al medicijnen.
Maar Prajak als het na 3 x prikken zo om de 6 is, dan ben je daar nog niet aan toe, uitkijken met koolhydraten en niet teveel zoetigheid, op tijd 2 glaasjes rood en je wordt 100.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
De vetzuren in dooie vis schijnen heel goed voor je te zijn. Vooral die in paling. DAT wilde Jeanette me dus vertellen ! O, stom ik stom, ik begreep het niet ! Dankjewel, Jeanette...... 

-
- Volwaardig lid
prajak schreef:De vetzuren in dooie vis schijnen heel goed voor je te zijn. Vooral die in paling. DAT wilde Jeanette me dus vertellen ! O, stom ik stom, ik begreep het niet ! Dankjewel, Jeanette......

- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
De vis mag ook nog leven, hoor.
Sushi heet dat...
Sushi heet dat...
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
- v@go
- Volwaardig lid
Ja het is geen geheim hoor is gewoon algemene tekst. Ik kan hem nog een keer met eigen woorden voor je opschrijven. Maar moet ik voortaan voor jou als ik iets schrijf hier, er voor jou steeds bij vermelden of het mijn mening is of mijn kennis of kennis die ik ooit opgedaan heb.Jeanette schreef:Dit is de url ....
Ik heb 'speltbrood oerbrood' bij bing vertaald en krijg ---> ขนมปังโฮมเมด spelt ขนมปังJos Flachs schreef:Waar kan je speltbrood krijgen in Thailand (bvk Bangkok)?
Wat een onzin om voor jou telkens te vermelden hoe ik iets te weten ben gekomen. Iets wat ik ooit geleerd, gehoord of gezien heb moet steeds voor jou met bron vermeld worden??????
Jou citaten hebben toch ook niet altijd bronvermelding???
Meer woorden maak ik er verder niet aan vuil.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
Oeps ..... boos?
Ik was wat eigenzinnig misschien maar ik miste jou eigen zinnen in je stukje.
Met jou taarten voor de jarigen verras je me steeds en die zijn af met een persoonlijke groet.
Mijn citaten hebben meestal een naam eronder - en als dat de mijne is is het ook door mij verzonnen - en bij tegeltjes of foto's is het - net als bij jouw taarten al duidelijk het grote google-jat-werk.

Ik was wat eigenzinnig misschien maar ik miste jou eigen zinnen in je stukje.

Met jou taarten voor de jarigen verras je me steeds en die zijn af met een persoonlijke groet.
Mijn citaten hebben meestal een naam eronder - en als dat de mijne is is het ook door mij verzonnen - en bij tegeltjes of foto's is het - net als bij jouw taarten al duidelijk het grote google-jat-werk.

-
- Volwaardig lid
Test 3 was 106, vanmorgen 07.30 uur en 8 uur lang nuchter als een aap. 106, 108, 114, allemaal normaal. Dus geen arts willen zien, al vroeg de verpleegster me daarom. Wat dat kost ? 200 baht, zeg 5 euro, voor bloedprikje met een mesje in de vinger geprikt en een test via een apparaatje. Voor 600 baht, 15 euro, helemaal klaar.
Heb me vanavond een glaasje rood extra ingeschonken en luister nu naar de regen die sappig valt. Dadelijk pitten en morgen gezond weer op. Ik groet u allen.
Heb me vanavond een glaasje rood extra ingeschonken en luister nu naar de regen die sappig valt. Dadelijk pitten en morgen gezond weer op. Ik groet u allen.
- RuudThai
- Expat
Eind goed al goed
Houen zo, neem nog maar een hap gevulde speculaas!

Houen zo, neem nog maar een hap gevulde speculaas!

- Ben
- Expat
Brown cane sugar !Jeanette schreef:Als dat je nuchtere bloedwaarde was is een tijdje stoppen met 'lege' suikers misschien al genoeg.
'Lege suikers' - zoals kristalsuiker - hebben geen mineralen bij zich maar voor de vertering wel mineralen nodig.
Daarmee verarmt je lichaam dus.
Puur op bloedsuikerniveau heb je wel gelijk Elst99 maar qua gezondheid kun je toch beter geen suiker nemen als je 's morgens een N blds hebt van 6.
Dan heb je de meeste kans er geen medicijnen voor te hoeven slikken.
Waarom wachten tot de dokter zegt; "U hebt diabetes II want uw blds is 11", als je het kan voorkomen door die snelle, piekgevoelige suiker een tijdje te laten staan.En Ben ....Jeanette schreef: Misschien is dit meteen een idee voor de koekenbakker om met die zoetstof ook nog speculaas te maken?
![]()
![]()
![]()