Huis bouwen met of zonder dakgoten.
Moderator: Loempia
- foppo
- Volwaardig lid
-
- Volwaardig lid
Re: Huis bouwen met of zonder dakgoten.
Nee,dat niet,maar heb je ook de Google Toolbar?
Vertaalde gelijk die pagina voor me,wel zo gemakkelijk.
Vertaalde gelijk die pagina voor me,wel zo gemakkelijk.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
-
- Volwaardig lid
Vandaar mijn vraag.
Er zijn wel kunststof leidingen die dat aankunnen maar veelal koperen leidingen.[In Nederland]
Die ben ik hier nog niet tegen gekomen in Korat.
Er zijn hier trouwens installaties te koop die je op je dak monteert met een opslagtank op de grond [eventueel] en warm water leveren door de zon.
Moet je hier aan denken die ik bij de do-home ooit eens gezien heb.

Er zijn wel kunststof leidingen die dat aankunnen maar veelal koperen leidingen.[In Nederland]
Er zijn hier trouwens installaties te koop die je op je dak monteert met een opslagtank op de grond [eventueel] en warm water leveren door de zon.

De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- foppo
- Volwaardig lid
Zit op kantoor en dat heb ik hier niet.
Overigens is dit niet het bedrijf waarmee we willen gaan bouwen want die komt niet naar de Isaan.
Maar we gaan ws in zee met een daaraan gelieerd bedrijf waarbij wel de verantwoordelijkheid van de hele gang van zaken valt onder deze onderneming.
Overigens is dit niet het bedrijf waarmee we willen gaan bouwen want die komt niet naar de Isaan.
Maar we gaan ws in zee met een daaraan gelieerd bedrijf waarbij wel de verantwoordelijkheid van de hele gang van zaken valt onder deze onderneming.
- foppo
- Volwaardig lid
Tja, ik heb toch meer vertrouwen in een gewone heetwater geiser.Hua Thale schreef:Vandaar mijn vraag.
Ik zou deze installatie eerder willen gebruiken voor bijv. warmwater aansluiting op de wasmachine of zoiets.
Warmwater dat te lang stilstaat in een leiding daar heb ik het niet zo op, maar misschien oordeel ik te snel.
Ga er in December zeker eens achteraan....
- v@go
- Volwaardig lid
Water wordt zo'n kleine 100 graden warm en is wel ontsmet hoor.
En het is geen drinkwater.
En het is geen drinkwater.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
- foppo
- Volwaardig lid
Ok, dat is best interessant.
Heeft zo'n ding een naam waar ik op kan googlen?
Het is dus eigenlijk een soort warmte wisselaar.
Ik zou wel eens een schema willen bekijken hoe zo'n apparaat wordt aangesloten.
Heeft zo'n ding een naam waar ik op kan googlen?
Het is dus eigenlijk een soort warmte wisselaar.
Ik zou wel eens een schema willen bekijken hoe zo'n apparaat wordt aangesloten.
-
- Volwaardig lid
-
- Expat
Ik heb warm en koud stromend water op de slaapkamer kant van mijn huis.Warm water via zonne energie. 3 slaapkamers met badkamers ,alsmede nog een aparte toilet en douche unit.foppo schreef:Tja, ik heb toch meer vertrouwen in een gewone heetwater geiser.Hua Thale schreef:Vandaar mijn vraag.
Ik zou deze installatie eerder willen gebruiken voor bijv. warmwater aansluiting op de wasmachine of zoiets.
Warmwater dat te lang stilstaat in een leiding daar heb ik het niet zo op, maar misschien oordeel ik te snel.
Ga er in December zeker eens achteraan....
Warm water tank is 300 liter en binnen enkele secondes (warm/heet) uit de kraan.
Vanwege de afstand van watertank tot de keuken , heb ik de keuken voorzien van een boiler.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- foppo
- Volwaardig lid
Regelmatig [eens per maand minimaal.] even uurtje laten draaien en klaar is foppe.
Natuurlijk heb je hier gelijk in.
Maar ik heb hier zo'n zitmaaier voor het gras.
Dat ding gaat na het maai seizoen naar een monteur voor onderhoud en staat vervolgens de hele winter in een schuur met de boodschap: elke 14 dagen starten en even een half uurtje draaien, dan laad de accu bij en komt de olie goed rond.
En weet je, de praktijk is dat ik het 2 keer doe, de rest vergeet en aan het begin van het nieuwe maaiseizoen met de staart tussen de benen weer bij die monteur sta: hij doet et niet!
- foppo
- Volwaardig lid
Ik snap em.Hua Thale schreef:welke wil je.![]()
In feite is het een grote close-in boiler waarvan het verwarmingselement is vervangen door een zonnecollector met warmte wisselaar.
Verdorie, ik krijg het drukker dan ik dacht in December om achter alles aan te gaan.
Een uurtje forummen hier leert een mens een hoop van.
Bedankt.
-
- Volwaardig lid
"...Misschien moet er dus nog verder grond op en misschien nog wel hoger en dat betekend dat het wellicht eerst een paar maanden moet liggen...."
Als je laat heien kan dat genoeg zijn. Ga je op die opgehoogde grond bouwen wacht dan maar wat langer.
Naast mijn huis werd een meter opgehoogd met die vette rooie kleiachtige grond van hier. Vijf jaar later was het ingezakt naar het oude peil. Dat was daarvoor rijstveld en dus nat en zompig.
Dakgoten: voor de gewone man een kwestie van geld. En dat hebben ze niet.
Als je laat heien kan dat genoeg zijn. Ga je op die opgehoogde grond bouwen wacht dan maar wat langer.
Naast mijn huis werd een meter opgehoogd met die vette rooie kleiachtige grond van hier. Vijf jaar later was het ingezakt naar het oude peil. Dat was daarvoor rijstveld en dus nat en zompig.
Dakgoten: voor de gewone man een kwestie van geld. En dat hebben ze niet.
- brake034
- Expat
Bedoel je daar de gewone Thaise man/vrouw mee Prajak of de gewone Farang??prajak schreef:" Dakgoten: voor de gewone man een kwestie van geld. En dat hebben ze niet.
Mijn opinie, een dakgoot is een keuze, wat vind je mooi en wat is praktisch?
Als je voor een paar miljoen baht laat bouwen is een dakgoot geen kwestie van geld!
Hou rekening met de grotere oversteek van je dak als je geen dakgoot wilt!
Marcel
- foppo
- Volwaardig lid
Weer wat geleerd!
Mijn veronderstelling dat er geen dakgoot is omdat ze de tropische regenhoeveelheid toch niet kunnen verwerken klopt dus niet.
Beslissing is genomen: Ik wil een dakgoot (als het me niet te veel geld gaat kosten)

Mijn veronderstelling dat er geen dakgoot is omdat ze de tropische regenhoeveelheid toch niet kunnen verwerken klopt dus niet.
Beslissing is genomen: Ik wil een dakgoot (als het me niet te veel geld gaat kosten)

- brake034
- Expat

Ik stuur hierbij (nogmaals) een foto van mijn huis, zul je misschien begrijpen waarom er geen dakgoot is.
Marcel