kracht en thais
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: kracht en thais
Ik heb die dame vroeger al verteld over het balen gooien in de Amsterdamse haven.
Cacaobalen van 65-70 kilo,koffiebalen van 80 kilo en balen peper van 100+ kilo.......
Elke dag zo,n 5000 keer in je handen hebben en omhoog gooien om een hijs te maken.
Louise zegt dat dat niets te maken heeft met sterk zijn.........blaaskaak.
Cacaobalen van 65-70 kilo,koffiebalen van 80 kilo en balen peper van 100+ kilo.......
Elke dag zo,n 5000 keer in je handen hebben en omhoog gooien om een hijs te maken.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
- weten
- Volwaardig lid
Als je een jochie van 14 (dus nog volop in de groei)laat trainen met gewichten ben je al niet goed bij je hoofd,dus eigenlijk weet ik al genoeg.louis49 schreef:beste heer Weten ,jij praat over de gemiddelde mens .ik praat over STERKE mensen ,de uitzonderingen dus .mijn eigen schoonzoon bencht 2 maal zijn gewicht zonder troep,zeker weten.Ik heb een gast weten starten 14 jaar oud,nooit gebencht ,hij begon met 90kg ,in zijn beste periode benchte hij 220kg zuiver, ook zeker weten ,hij woog rond de 100 kg,hij had dan ook vele werelrecords op zijn naam ,er komen nu nog gasten in die gym die hun gewicht 2 maal zuiver benchen ,had jij een gym voor mooie dametjes of zo?de naam van de gym =gilberts gym in turnhout ,indien je iets van krachtsport afweet moet die naam een belletje doen rinkelen
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
- weten
- Volwaardig lid
louis49 schreef:beste heer Weten ,jij praat over de gemiddelde mens .ik praat over STERKE mensen ,de uitzonderingen dus .mijn eigen schoonzoon bencht 2 maal zijn gewicht zonder troep,zeker weten.Ik heb een gast weten starten 14 jaar oud,nooit gebencht ,hij begon met 90kg ,in zijn beste periode benchte hij 220kg zuiver, ook zeker weten ,hij woog rond de 100 kg,hij had dan ook vele werelrecords op zijn naam ,er komen nu nog gasten in die gym die hun gewicht 2 maal zuiver benchen ,had jij een gym voor mooie dametjes of zo?de naam van de gym =gilberts gym in turnhout ,indien je iets van krachtsport afweet moet die naam een belletje doen rinkelen
Hoe heette die ook al weer die wereld recordhouder Louis 51,?? maakt je zelf nu wel heel belachelijk, en dat puur natuur natuurlijk hij at zeker veel pindakaas

Ik trainde jaren geleden met Erica Mes (inderdaad een vrouw)Barry de May- Antoni Venegas-Paul Koole allemaal mietjes keken niet niet op 50 kilo meer of minder en allemaal zuiver en het leuke is ze haalden hun pindakaas in Belgie

Laatst gewijzigd door weten op maandag 09 september 2013, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- weten
- Volwaardig lid
ron schreef:Ik heb die dame vroeger al verteld over het balen gooien in de Amsterdamse haven.
Ik stuuk al bijna 40 jaar en het is een klein wonder dat ik het nog steeds kan (ik ben inmiddels 62 en 169cm lang)m,n collega's zijn inmiddels allemaal versleten of werken nog maar 2 dagen in de week , ik wijt het dat ik altijd getraind heb en dat m,n lichaam ook andere bewegingen maakt dus daardoor minder hard slijt.
Verder eens in de week een goed massage.
Of ik daarom sterker ben dan iemand in de haven och ik weet het niet en het boeit me ook niet , aan elk beroep wen je je hebt het niet zo in de gaten denk ik, het is wel zo dat je wat sterker bent dan de doorsnee mens.
En van krachttraining wordt je sterk maar dat is van korte duur als ik een drukke week heb en train daarbij kan ik na een uur m,n armen al niet omhoog houden je krijgt dan een zgn. pomp en dan is het gebeurt , ik vind op dat moment de man die in ene keer dat plafonnetje er wel in krijgt sterker dan ik , het is maar hoe je het bekijkt, als de melkboer bij me aan de deur staat is geld belangrijker dan spierkracht,

-
- Volwaardig lid
Meestal pindakaas met een meter pillen erbij.(vitamines..)En dan moeten ze op een dag,tijdens hun werk,van hun machine afgehaald worden omdat ze ineens niet meer in staat waren hun werk uit te voeren.
Of er blijft er ene staan voor het rood licht,groen,rood,groen,rood,groen tot een bewaker aangelopen komt omdat hij denkt dat dat die man misschien een hartaanval had.Springt die dan ineens uit zijn auto,loopt weg en roept:"ik heb niks gedaan,ik heb niks gedaan...
2 Bodybuilders met dikke spieren,maar als het op werken(staalfabriek) aankwam,konden ze niet mee.
Gewoon 2 ervaringen tijdens mijn werkperiode.Met een niet-bodybuilder heb ik dit nooit meegemaakt.
Ze hebben misschien wel veel kracht tijdens een korte periode,maar langdurig zeker niet.De show is het belangrijkste.
Of er blijft er ene staan voor het rood licht,groen,rood,groen,rood,groen tot een bewaker aangelopen komt omdat hij denkt dat dat die man misschien een hartaanval had.Springt die dan ineens uit zijn auto,loopt weg en roept:"ik heb niks gedaan,ik heb niks gedaan...
2 Bodybuilders met dikke spieren,maar als het op werken(staalfabriek) aankwam,konden ze niet mee.
Gewoon 2 ervaringen tijdens mijn werkperiode.Met een niet-bodybuilder heb ik dit nooit meegemaakt.
Ze hebben misschien wel veel kracht tijdens een korte periode,maar langdurig zeker niet.De show is het belangrijkste.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......
-
- Volwaardig lid
Het is ook een verhaaltje over helemaal niks,Weten.
Wat een gel*l dat er geen sterke Thais zijn in de omgeving van Louise.....
Mijnheer is de sterkste ...........en zal na z,n sessie wel een paar uurtjes voor de spiegel vertoeven
waar een hard plassertje tevoorschijn komt,zo mooi vindt "het" zichzelf.
Denk dat als de Thaise sporters daar verstaan wat ie allemaal uitkraamt over hen,dat ie snel op z,n fietsje springt.
Mischien zijn hoge hakken ook wat voor Louise,is de lengte ook gelijk meer..

Wat een gel*l dat er geen sterke Thais zijn in de omgeving van Louise.....
Mijnheer is de sterkste ...........en zal na z,n sessie wel een paar uurtjes voor de spiegel vertoeven
waar een hard plassertje tevoorschijn komt,zo mooi vindt "het" zichzelf.
Denk dat als de Thaise sporters daar verstaan wat ie allemaal uitkraamt over hen,dat ie snel op z,n fietsje springt.
Mischien zijn hoge hakken ook wat voor Louise,is de lengte ook gelijk meer..

"Zij die dansen
door hen
door hen
- weten
- Volwaardig lid
En zo is het maar net ik ben het gaan doen op aanraden van m,n trainer om meer stootkracht te krijgen en wat zwaarder te worden en dat lukte , ik keek wel met grote ogen naar wat die mannen weg tilde maar heimelijk lachte ik ze uit 100 meter hard lopen of 15 min. touwtje springen was er niet bij eigenlijk een beetje zielig.mooatje schreef:Meestal pindakaas met een meter pillen erbij.(vitamines..)En dan moeten ze op een dag,tijdens hun werk,van hun machine afgehaald worden omdat ze ineens niet meer in staat waren hun werk uit te voeren.

-
- Volwaardig lid
Ik zou hier graag nog even een kleine aanvulling willen geven op de richtingen in de krachtsporten:
gewichtheffen is niet hetzelfde als dit gym-gebeuren, hoewel je wel vaak van dezelfde faciliteiten gebruik maakt
de atletiek kent een aantal krachtonderdelen (kogelstoten, discuswerpen, kogelslingeren, gewichtslingeren), de training voor deze onderdelen ziet er fundamenteel anders uit dan wat in de gyms gebruikelijk is maar er wordt veelal in dezelfde gyms getraind
bijgaande een goede demonstratie van een gewichthef oefening met forse gewichten. Hardcore body builders noemen dit smokkelen maar krijgen het desgevraagd nauwelijks van de borst en zeker niet in balans boven het hoofd zelfs niet met 80% van het eigen lichaamsgewicht;)
http://www.youtube.com/watch?v=beX9GpxnoW0
gewichtheffen is niet hetzelfde als dit gym-gebeuren, hoewel je wel vaak van dezelfde faciliteiten gebruik maakt
de atletiek kent een aantal krachtonderdelen (kogelstoten, discuswerpen, kogelslingeren, gewichtslingeren), de training voor deze onderdelen ziet er fundamenteel anders uit dan wat in de gyms gebruikelijk is maar er wordt veelal in dezelfde gyms getraind
bijgaande een goede demonstratie van een gewichthef oefening met forse gewichten. Hardcore body builders noemen dit smokkelen maar krijgen het desgevraagd nauwelijks van de borst en zeker niet in balans boven het hoofd zelfs niet met 80% van het eigen lichaamsgewicht;)
http://www.youtube.com/watch?v=beX9GpxnoW0
-
- Waarschuwing!
2001 senior record bankdrukken 225 kg -125 kg voor junior filip van nijlen ,dat is de man ,beter weten ,u vraagt wij draaien
-
- Waarschuwing!
er zijn geen thaise sporters ,toch geen succesvolle ,anders noem je er maar een paar , liefst geen thai boksers die alleen in eigen land durven uitkomen
-
- Volwaardig lid
Olympisch goud, is dat genoeg voor Louis 49 ?
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... Ag&dur=272
Deze dame heeft dat toch maar om haar nek hangen voor gewichtheffen.
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... Ag&dur=272
Deze dame heeft dat toch maar om haar nek hangen voor gewichtheffen.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Sommige vrouwen doen hun hele volwassen leeftijd aan gewichtsheffen...

Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Waarschuwing!
prayak ,ik weet dat jij geen kritiek op thailand kan verdragen , maar om nu af te komen met 1 gouden,1 zilveren voor een land van 65 milioen inwoners ,ja waarlijk grote sporters ,apropos hoeveel had nederland er ?en voor je afkomt met belgie ,dat is in mijn ogen ook geen sport land, maar 2 medailles op 10 milioen is nog een stuk beter dan thailand
-
- Waarschuwing!
en dan zijn het nog tomboys die een medaille halen ,zijn dat vrouwen of halve mannen,ik weet het niet
-
- Expat
Ik dacht dat het Thaise vrouwen volleybal momenteel op wereld niveau opereert.
Jammer dat diverse vaste speelsters door het buitenland zijn weggehaald.
Jammer dat diverse vaste speelsters door het buitenland zijn weggehaald.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan