Favorite supermarkt in thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
RuudThai
Expat
Expat

Re: Favorite supermarkt in thailand

#31 Bericht door RuudThai » dinsdag 03 september 2013, 16:53

prajak schreef:
Maar ik heb een elektrische oven en broodmeel ligt bij de Makro. Dus wie weet. Maar hoe kom ik aan volkoren ? Dat ga ik Rudi vragen; er is een adres ergens in Udon.

O, er zijn een paar winkels hier die roggebrood verkopen. Goeie kwaliteit.
Volkorenmeel vind je bij de Tops in 2 soorten. Het zit verpakt in bruin papieren zakjes zoals je het vroeger bij de buurtkruidenier kreeg.
Ik heb het nog nooit puur gebruikt. De ene soort, Dark Rye, is volgens mij een mengsel waar ook rogge in zit en ik meng het dus meestal 1 op 3 met wit broodmeel van de Makro. Ik zal de volgende keer eens 1 op 1 proberen in mijn broodmachine.

Roggebrood werd hier een enkele keer verkocht door de BigC maar vooral de Makro had diverse soorten.
En nu weer Tops, met vele soorten roggebrood. Echter, alles Duitse soorten, het lekkere sappige zwarte Friesche roggebrood zit er niet bij..... :( .

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door v@go » dinsdag 03 september 2013, 22:35

vergeet ook niet broodverbeteraar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Broodverbeteraar
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door prajak » woensdag 04 september 2013, 15:18

NK heeft geen Tops. Daarvoor moet ik naar Plaza in Udon.

RuudThai
Expat
Expat

#34 Bericht door RuudThai » woensdag 04 september 2013, 16:07

Nou en.... zo ver is dat niet bij jou vandaan en je kunt voor een half jaar tegelijk halen.

Edje
Expat
Expat

#35 Bericht door Edje » donderdag 05 september 2013, 12:46

Friendship in PTY, heerlijke pompernikkel.
Groetjes; Edje

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door v@go » donderdag 05 september 2013, 12:53

Seven en Family Market is mijn favoriet want dan weet ik dat ik weer in Thailand ben. :P

Tops - Big C - Big C extra - Tesco Lotus natuurlijk ook maar daar kom ik maar een paar keertjes in die weken.
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door prajak » vrijdag 04 oktober 2013, 10:03

Euromonkey, heb jij bij Chern Chim kroketten en fricandellen ontdekt ?

Ik heb iets gekocht dat kroket zou zijn maar als je goed kijkt dan zijn het hoogstens miniketten; ze heten sausage cocktail en kosten 5 hele baht per stuk (pakjes van 16 stuks). Ik heb er 4 gebraaien en Kai pikte er 3 af en vindt ze lekker. De smaak zit tegen 'bratwurst' aan maar het is zeker geen kroket.

Ze hebben een prima website maar ik had wel pech hoor. De grote sortering kaas was er niet, er stonden een paar hulpeloze brokjes kaas in de vitrine, niet om aan te zien, en al die frisse mooie meiden, op de website zichtbaar, waren er potdorie ook al niet ! :mrgreen:

Ik heb vandaag vlees gekocht en fijngekookt. ga wel zelf kroketten maken. :clap:

Jos Flachs
Expat
Expat

#38 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 04 oktober 2013, 11:25

Voor de liefhebbers van wat zoets (hoi Prajak!): Big C verkoopt tegenwoordig beschuit en ontbijtkoek. De beschuit is Bt 59 per rol, en de ontbijtkoek Bt 199 per koek.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door v@go » vrijdag 04 oktober 2013, 12:18

prajak schreef:Ik heb vandaag vlees gekocht en fijngekookt. ga wel zelf kroketten maken. :clap:
http://www.keukenliefde.nl/zelfgemaakte ... skroketten als vast ter inspiratie
ความลับไม่มีในโลก

RuudThai
Expat
Expat

#40 Bericht door RuudThai » vrijdag 04 oktober 2013, 12:26

Jos Flachs schreef:Voor de liefhebbers van wat zoets (hoi Prajak!): Big C verkoopt tegenwoordig beschuit en ontbijtkoek. De beschuit is Bt 59 per rol, en de ontbijtkoek Bt 199 per koek.
In Prajaks woonplaats is geen BigC en in de mijne is een BigC die nooit wat westers heeft.... :(

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door prajak » vrijdag 04 oktober 2013, 15:50

Heeft Udon geen Big C ? Ja ! Ik ben benieuwd of hun ontbijtkoek niet Thais zoet is. Want Thais zijn zoetbekjes.

Wat kroketten betreft, en meer Nederlands spul, ik denk dat ik een hoofdstuk open in dit forum met de naam "Nederlands koken in Thailand" of met de naam "Nederlands koken in Thailand en het overleven".

Daar zal ik even over nadenken. Dan begin ik met kroketten/bitterballen en snert. Of zijn er ook mensen die ik moet leren hoe ze een ei moeten bakken ? Hutsepot ? Balkenbrij ? Oliebollen ?

Pieter kan dan het recept van zijn fricandellen er in zetten.

Jos Flachs
Expat
Expat

#42 Bericht door Jos Flachs » zaterdag 05 oktober 2013, 01:38

Ik ga vandaag die ontbijtkoek halen, ik laat het je weten. Bt 200 is me iets te duur voor dagelijks gebruik, en dit soort zaken nuttig ik alleen op zon- en feestdagen. De beschuit is niet perfect, overigens. Ik hou van brosse beschuit die goed doorbakken is, met een bruin randje. Deze beschuiten zijn met een noodgang door de oven gejast. Nogal wit en iets te hard.

Allebei liggen ze in de schap met geïmporteerde artikelen. Ik kan me wel voorstellen dat de interesse in dat soort producten groter is in Big-C Ratchadamri dan in Udon.

foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door foppo » zaterdag 05 oktober 2013, 11:09

Zelf kroketten maken is op zich eigenlijk niet zo heel moeilijk.
Het wordt alleen lastig als je er te weinig tijd voor neemt en...een te kleine hoeveelheid maakt.

Hoe groter het volume hoe makkelijker het wordt maar dan heb je ook weer het goede gereedschap (voldoende ruime pannen enz) nodig.
En... een goede bouillon trekken, een absolute voorwaarde voor een goede kalfs- of rundervlees kroket kost al gauw een hele dag of nacht.

Ik koop de diepvries kalfsvlees kroketten van Van-Dobben in Nederland in de Makro, ik geloof 20 of 30 in een doos, gooi ze in de diepvries en daar blijven ze zeker 6 maanden goed.
En als ex-leraar consumptieve techniek, zeg maar koken en bakken, kan ik ze eigenlijk zelf niet beter maken!

Ik weet niet of deze verpakkingen ook in Thailand te krijgen zijn en wat de prijs zal zijn maar als je ze daar op de kop kunt tikken.....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door prajak » zaterdag 05 oktober 2013, 15:42

Aha ! Foppo, je bent er aan, dat snap je toch wel ? Een leraar koken en bakken dat is een aanwinst. En we hebben al een beroepskok/cateraar in de groep. Jullie willen vast wel leraar spelen voor ons ?

Foppo, kroketten/bitterballen en fricandellen zijn te koop onder meer in C-Mai maar ik woon zo ver weg van die lekkernijen dat ik ze zelf maar maak. Vandaag nog kroketten en bitterballen gemaakt. Ze liggen in de vriezer. Ik heb er 25 en het heeft helemaal gekost 200 baht...... Ja, en een hoop werk

En nu ga ik Euromonkey een pb sturen over die winkel in Udon Thani.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door Henk Korat » zaterdag 05 oktober 2013, 15:57

Die Prajak boft maar met die vers zaken in de buurt, :cheesy: :cheesy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”