Favorite supermarkt in thailand
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Favorite supermarkt in thailand
Dagelijkse dingen Seven eleven of de locale supermarkt.
2 keer per maand naar de stad Udon en dan zijn de favorite:
Tesco Lotus
Macro
Tops
Voor de speciale westerse dingen ga ik een paar keer per jaar naar Chern Chim
En dan bedoel ik uiteraard de hollandse dingen als frikandelen en kroketten
Tesco Lotus
Macro
Tops
-
- Volwaardig lid
Dit jaar Tesco Lotus aangezien we een 'grote' hebben op tien minuten en een expres (24/7) op vijf minuten.
Af en toe naar de Mall in de stad wat voorheen de nummer een was.
Af en toe naar de Mall in de stad wat voorheen de nummer een was.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- nbreeker
- Standaard Lid
Goedemorgen waar zit die Chern Chim ergens.euromonkey schreef:Dagelijkse dingen Seven eleven of de locale supermarkt.
Tesco Lotus
Macro
Tops
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
http://chernchim.com/contact-location-information/
Maar op een andere site staat Adunyadet Road.
Dus ik ga ook eens die kant op.....
Maar op een andere site staat Adunyadet Road.
Dus ik ga ook eens die kant op.....

-
- Volwaardig lid
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
- Ben
- Expat
Note : The price has just been reduced due to the poor exchange rates

Vreemde overname constructie.

-
- Volwaardig lid
Op de foto van Ben staat de oude locatie. (Die te koop is.)
Ze zijn vorig jaar verhuust naar nong Sim lake en er is nu ook een andere eigenaar.
Hopelijk blijven ze wel frikandelen en kroketten verkopen.
Ze zijn vorig jaar verhuust naar nong Sim lake en er is nu ook een andere eigenaar.
Hopelijk blijven ze wel frikandelen en kroketten verkopen.
- sunbird
- Expat
Nog een min puntje voor lotus , vaak geen aardappelen, geen brood of alleen wit brood, regelmatig geen melk en af toe grijp je mis voor de boter, het zelfde met Big C, in ieder geval hier misschien doen ze het beter in andere plaatsen .
- RuudThai
- Expat
Nou, dat brood van de BigC en de TescoLotus word je niet vrolijk van. Type Kingcorn, waait van je bord en is veel te zoet. In Thailand denken veel broodfabrikanten geloof ik dat het een soort snoep is, dus vandaar die zoetigheid. Ze gooien er ook nogal eens van dat zoete harige spul op en dat maakt het voor ons westerlingen die hartig brood gewend zijn, helemaal niet om te pruimen.
Het heet hier ook kenompang en dan vermoed ik dat pang van het Franse pain is afgeleid en ja, kenom betekent zoet of snoep. Maar dat moet Prajak nog maar even bevestigen dat ik het goed heb....
De Makro heeft redelijk aanvaardbaar volkorenbrood in diverse smaken maar Tops heeft gewoon goed écht brood zoals een warme bakker in Nederland dat ook heeft, in allerlei variëteiten.
Overigens zijn alle supers hier behept met een beperkt assortiment, soms staan er artikelen in de reclamefolders die ze hier niet hebben. BigC heeft bijv. geen gereedschap en de Makro en de TescoLotus zijn een stuk kleiner dan hun broertjes in Udon Thani en hebben veel minder keuze.
De TescoLotus is echt een zielig zaakje maar er gaan geruchten dat er onder druk van de concurrentie van m.n. Robinson/Tops uitgebreid gaat worden.
Het heet hier ook kenompang en dan vermoed ik dat pang van het Franse pain is afgeleid en ja, kenom betekent zoet of snoep. Maar dat moet Prajak nog maar even bevestigen dat ik het goed heb....

De Makro heeft redelijk aanvaardbaar volkorenbrood in diverse smaken maar Tops heeft gewoon goed écht brood zoals een warme bakker in Nederland dat ook heeft, in allerlei variëteiten.
Overigens zijn alle supers hier behept met een beperkt assortiment, soms staan er artikelen in de reclamefolders die ze hier niet hebben. BigC heeft bijv. geen gereedschap en de Makro en de TescoLotus zijn een stuk kleiner dan hun broertjes in Udon Thani en hebben veel minder keuze.
De TescoLotus is echt een zielig zaakje maar er gaan geruchten dat er onder druk van de concurrentie van m.n. Robinson/Tops uitgebreid gaat worden.
-
- Volwaardig lid
Brood is khanom pang en ik bespaar je de schrijfwijze. Cake is khanom keek.
Khanom betekent volgens mijn boek
sweetmeat, dessert, sweet, confection, candy
dus zie het maar als iets lekkers, iets aparts, een tractatie.
Hier heeft geen enkele winkel fatsoenlijk brood. Dat kleffe witbrood is er wel en ze hebben een soort bruinbrood waar een korenaar overheen heeft gevlogen.....
Je kunt op de markt hier wel verse baguettes kopen. Maar dat is ook wit.
Nee, goed brood kopen wij bij "Der Rudi", een Duitse warme bakker. ik vertelde hem ooit dat wij NL-ers hem een warme bakker noemen maar 'warm' betekent in het Duits in dat kader 'schwul' dus dat viel verkeerd !
Bruin brood, zwart brood, broodjes in alle vormen en maten, appeltaart, puddingbroodjes en andere dikmakers, bij Rudi moet je zijn. Geen chemie er in dus kort houdbaar maar in de vriezer blijft het lang goed.
Binnen een jaar verkast hij naar Kumphawapi ! Daar komt zijn vrouw vandaan en dan, helaas, zijn wij de enige goeie bakker kwijt. 125 Km rijden voor een goed broodje is me iets te gortig......
Maar ik heb een elektrische oven en broodmeel ligt bij de Makro. Dus wie weet. Maar hoe kom ik aan volkoren ? Dat ga ik Rudi vragen; er is een adres ergens in Udon.
O, er zijn een paar winkels hier die roggebrood verkopen. Goeie kwaliteit.
Khanom betekent volgens mijn boek
sweetmeat, dessert, sweet, confection, candy
dus zie het maar als iets lekkers, iets aparts, een tractatie.
Hier heeft geen enkele winkel fatsoenlijk brood. Dat kleffe witbrood is er wel en ze hebben een soort bruinbrood waar een korenaar overheen heeft gevlogen.....
Je kunt op de markt hier wel verse baguettes kopen. Maar dat is ook wit.
Nee, goed brood kopen wij bij "Der Rudi", een Duitse warme bakker. ik vertelde hem ooit dat wij NL-ers hem een warme bakker noemen maar 'warm' betekent in het Duits in dat kader 'schwul' dus dat viel verkeerd !
Bruin brood, zwart brood, broodjes in alle vormen en maten, appeltaart, puddingbroodjes en andere dikmakers, bij Rudi moet je zijn. Geen chemie er in dus kort houdbaar maar in de vriezer blijft het lang goed.
Binnen een jaar verkast hij naar Kumphawapi ! Daar komt zijn vrouw vandaan en dan, helaas, zijn wij de enige goeie bakker kwijt. 125 Km rijden voor een goed broodje is me iets te gortig......

Maar ik heb een elektrische oven en broodmeel ligt bij de Makro. Dus wie weet. Maar hoe kom ik aan volkoren ? Dat ga ik Rudi vragen; er is een adres ergens in Udon.
O, er zijn een paar winkels hier die roggebrood verkopen. Goeie kwaliteit.
-
- Volwaardig lid
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล
- v@go
- Volwaardig lid
Prajak dan is een broodbakmachine voor jou volgend jaar de uitkomst.
Met het juiste meel en toevoegingen kun je lekker brood maken en zeer makkelijk.
Je gooit alles in een bakje en zet de machine aan.
Drie uur later een piepje en brood is klaar.
Met het juiste meel en toevoegingen kun je lekker brood maken en zeer makkelijk.
Je gooit alles in een bakje en zet de machine aan.
Drie uur later een piepje en brood is klaar.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
Warom niet zelf brood bakken voor elkaar?
Brood bakken is leuk en niet zo moeilijk.
Ik heb lange tijd voor mijn familie op het weekeind brood gebakken.
In elke stad bestaan er verschillende buitenlanders, die graag donker brood hebben.
Goed brood blijft twee of drie (soms ook meer!) dagen vers.
Brood bakken is leuk en niet zo moeilijk.
Ik heb lange tijd voor mijn familie op het weekeind brood gebakken.
In elke stad bestaan er verschillende buitenlanders, die graag donker brood hebben.
Goed brood blijft twee of drie (soms ook meer!) dagen vers.
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล
-
- Volwaardig lid
We hebben toch een koekenbakker in het forum ? Als die nou ook eens brood ging bakken, mooi donker volkoren brood.
Of zou dat Plan B zijn van onze koekenbakker ?
Als het goed is komt vandaag de speculaas binnen die ik bij hem heb gekocht. Jammie jammie....!
Of zou dat Plan B zijn van onze koekenbakker ?
Als het goed is komt vandaag de speculaas binnen die ik bij hem heb gekocht. Jammie jammie....!
- Jos Flachs
- Expat
Een hele tijd geleden was er iemand die geprobeerd heeft vers brood te verkopen in Bangkok. Hij deed dat o.a. in Bumrungrad
, Central Chidlom en op meer plaatsen. Is niet gelukt, helaas. Dat brood was erg lekker.