Paspoort word "korter" geldig

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Thaimax
Expat
Expat
Contacteer:

Paspoort word "korter" geldig

#1 Bericht door Thaimax » vrijdag 30 augustus 2013, 06:35

Als je nu je (jaar) visa gaat verlengen is het niet meer mogelijk om de 'oude' visa over te zetten in je nieuwe paspoort en moet je de gehele procedure en al het wacht en papierwerk opnieuw indienen met uiteraard de 1.900 baht...............

“Previously, 12-month permits-to-stay could be issued in the current passport, and later transferred into the new passport. That is no longer possible,” Col Napat said.

Consequently, applicants whose passports expire during an extension of stay must reapply for a new extension of stay after receiving their new passports.

“The fee for applying for a 12-month permit-to-stay remains at 1,900 baht,” Col Napat said.
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Paspoort word "korter" geldig

#2 Bericht door nbreeker » vrijdag 30 augustus 2013, 07:31

Thaimax schreef:Als je nu je (jaar) visa gaat verlengen is het niet meer mogelijk om de 'oude' visa over te zetten in je nieuwe paspoort en moet je de gehele procedure en al het wacht en papierwerk opnieuw indienen met uiteraard de 1.900 baht...............

“Previously, 12-month permits-to-stay could be issued in the current passport, and later transferred into the new passport. That is no longer possible,” Col Napat said.

Consequently, applicants whose passports expire during an extension of stay must reapply for a new extension of stay after receiving their new passports.

“The fee for applying for a 12-month permit-to-stay remains at 1,900 baht,” Col Napat said.
Nederlandse paspoorten worden binnenkort 10 jaar geldig dus ach,weinig last.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

RuudThai
Expat
Expat

#3 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 augustus 2013, 08:40

In plaats van dat ze eens wat regels gaan versoepelen lijkt het er wel op dat ze elk jaar weer een verscherping verzinnen. Waarom toch? De meesten die naar Thailand komen zijn pensionado's waar de Thaise maatschappij alleen maar wel bij vaart want die geven hier aardig wat uit. Wij bevorderen de Thaise economie en dan gaan ze zo met ons om? Vreemde gedachtegang maar ja, Thai blijven onnavolgbaar in hun redenaties :crazy:
En wat zullen ze volgend jaar weer verzinnen :?: :(

Thaimax
Expat
Expat
Contacteer:

#4 Bericht door Thaimax » vrijdag 30 augustus 2013, 08:47

RuudThai schreef:In plaats van dat ze eens wat regels gaan versoepelen lijkt het er wel op dat ze elk jaar weer een verscherping verzinnen. Waarom toch? De meesten die naar Thailand komen zijn pensionado's waar de Thaise maatschappij alleen maar wel bij vaart want die geven hier aardig wat uit. Wij bevorderen de Thaise economie en dan gaan ze zo met ons om? Vreemde gedachtegang maar ja, Thai blijven onnavolgbaar in hun redenaties :crazy:
En wat zullen ze volgend jaar weer verzinnen :?: :(
Misschien betalen voor je 90 dagen..... :crazy:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Hua Thale » vrijdag 30 augustus 2013, 09:35

Het valt allemaal wel mee heren.
Zoals een ander lid elders al vermeld had.

According to the New Regulation from August 13, 2013,
when submitting application for Visa Extension if the validity of passport of the applicant is not longer than one year left before expiry,
the extension of stay will be permitted not exceeding the expired date of passport.
After the renewal of your passport of obtaining a new passport,
you have to re-apply for Visa Extension by submitting required document and paying extension fee ( 1,900 Baht ).
In case of overstay, the fine is 500 Baht per day.

http://bangkok.immigration.go.th/intro1.html

Versoepelen ha ha kan je wel op je buik schrijven.
Was vanmorgen voor mijn 90 dagen had nummer 28 nummer 27 bleek die grote tas te zijn met grof geschat 50 paspoorten donkerblauwe heb dat grapje al eens meer gehad.
Uurtje verder was ik aan de beurt de man kijkt NERGENS naar behalve paspoortnummer intypen print , papier uit het paspoort papier in het paspoort klaar.
Ambtenaren aan het werk houden ja op dat punt zijn ze het zelfde als Nederland dat moet jij toch weten RuudThai.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

RuudThai
Expat
Expat

#6 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 augustus 2013, 09:46

Hua Thale schreef: Ambtenaren aan het werk houden ja op dat punt zijn ze het zelfde als Nederland dat moet jij toch weten RuudThai.
Ik voerde gewoon het werk uit dat uit wetten voortvloeide die een op een meerderheid van het door de kiesgerechtigde burger (dus ook jij!) parlement steunende regering had voorgesteld en vervolgens door dat democratisch gekozen parlement heeft geloodst.
Dus is het gewoon JIJ die ons ambtenaren aan het werk houdt! Som nam na! ;) :clap: :giggle:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Hua Thale » vrijdag 30 augustus 2013, 09:56

Dat mooie verhaal van je kan je ook op die Thaise link loslaten nietwaar de heren doen gewoon wat ze van hogere hand wordt opgedragen O sorry ook wat Dames.
Hoop regels blijven natuurlijk appekool die ik of de kiezer hier of in Nederland echt niet verzonnen hebben.
Je geeft je stem aan een bepaalde politieke richting en hoop maar dat ze er wat van maken in je voordeel.

Maar goed ging om het paspoort je kan gewoon het restant van je paspoort met verlenging op maken volgens de regels ,dat een plaatselijk buro dat niet doet is weer een ander verhaal volgens de wet moet het mogelijk zijn.
Makkelijker wordt het natuurlijk er niet op.

Een nieuw paspoort moet je toch kopen of het nu tien of vijf jaar is dus een restant van die 1900 Bath is extra onkosten.

Storm in een glas water dus.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » vrijdag 30 augustus 2013, 10:16

Je ziet hoe slecht het forum wordt gelezen. Dit stuk hebben we laatst toch ook besproken ?

sunbird
Expat
Expat

#9 Bericht door sunbird » vrijdag 30 augustus 2013, 10:35

prajak schreef:Je ziet hoe slecht het forum wordt gelezen. Dit stuk hebben we laatst toch ook besproken ?
En inderdaad een storm in een glas water , ik snap het probleem ook niet.
Ik heb net een nieuw paspoort , reis dus even met 2 paspoorten , geen enkel probleem, in November wordt alles weer netjes in het nieuwe paspoort gezet :clap: geen extra kosten.
Dus veel bla bla ;en mijn 90 dagen? Binnen 5 min. was ik weer weg, dat wel in KK ;)

Ben
Expat
Expat

#10 Bericht door Ben » vrijdag 30 augustus 2013, 20:47

Maar het gaat wel strenger worden in elk geval voor de Afrikaantjes
uit bv Nigeria Congo en dat soort landen velen met een vals paspoort
velen met een overstay .
Die roepen dan meteen dat het discriminatie is :Whistle:

Thaimax
Expat
Expat
Contacteer:

#11 Bericht door Thaimax » zaterdag 31 augustus 2013, 02:59

sunbird schreef:
prajak schreef:Je ziet hoe slecht het forum wordt gelezen. Dit stuk hebben we laatst toch ook besproken ?
Ik heb net een nieuw paspoort , reis dus even met 2 paspoorten , geen enkel probleem, in November wordt alles weer netjes in het nieuwe paspoort gezet :clap: geen extra kosten.
Dus veel bla bla ;en mijn 90 dagen? Binnen 5 min. was ik weer weg, dat wel in KK ;)
reis met 2 (geldige??) paspoorten

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Hua Thale » zaterdag 31 augustus 2013, 03:14

Het is wel mogelijk maar denk niet dat het bij sunbird het geval is als gepensioneerde.
Normaal gesproken krijg je het 'oude' paspoort met twee pinkdikke gaten erin terug om de informatie eventueel over te schrijven of andere redenen.
Grote beschadiging wordt niet meer als geldig gezien is mij verteld.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ragen.html

dutch
Expat
Expat

#13 Bericht door dutch » zaterdag 31 augustus 2013, 04:05

Thaimax schreef:
sunbird schreef:
reis met 2 (geldige??) paspoorten
Je reist met 1 geldig paspoort.In het verlopen paspoort worden alle pagina's geperforeerd,behalve die pagina(s) waarop een nog geldig visum staat.
Zo ging het althans met mij toen ik nog werkte en zeer regelmatig in o.a. zuid oost azie rondvloog.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Ben
Expat
Expat

#14 Bericht door Ben » zaterdag 31 augustus 2013, 06:17

dutch schreef: Je reist met 1 geldig paspoort.In het verlopen paspoort worden alle pagina's geperforeerd,behalve die pagina(s) waarop een nog geldig visum staat.
Zo ging het althans met mij toen ik nog werkte en zeer regelmatig in o.a. zuid oost azie rondvloog.
De eerste 2 en laatste 2 bladzijden zijn geperforeerd ,de rest niet .

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door Hua Thale » zaterdag 31 augustus 2013, 06:57

Zal het eens even nakijken als ik Thuis ben kan mij vaag twee grote gaten dwars door het boek voor de geest halen.
Dit om het verplaatsen van pagina te voorkomen naar andere paspoort.
Maak op zich niet veel uit twee pagina of alles als reis document is het niet geldig meer.

Hier is het antwoord.

http://www.goeievraag.nl/vraag/maatscha ... van.117198
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”