kracht en thais

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!

kracht en thais

#1 Bericht door louis49 » woensdag 28 augustus 2013, 03:43

ik vraag me stteds af hoe komt dat de meerderheid van de thais zo weinig kracht hebben ,het voedsel??ik ben hier nu al in talloze gyms geweest en heb nog nooit een echt sterke thai gezien .soms zie ik er met een redelijk gespierd lichaam en dan zie ik ze trainen met 50 kg en ze hebben er moeite mee,soepel zijn ze ,maar kracht ,niet echt ,ik denk te weinig proteinen

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: kracht en thais

#2 Bericht door chelobechek » woensdag 28 augustus 2013, 06:35

Goede observatie, ik heb me hetzelfde afgevraagd.

Wat me ook is opgevallen is dat de kennis van krachttraining en de begeleiding ervan in zijn algemeenheid ernstig tekort schieten. Wie goede basiskracht heeft raakt snel geblesseerd en geeft vanzelf op.

Ik ken een aantal mannen die in de bouw werken, de hele dag stucadoren en zo. Die zijn immens sterk, maar komen nooit in een gym. Daarnaast zijn er dames die in het gewichtheffen goed meedoen op internationaal niveau, studentjes nog, zodra ze afgestudeerd zijn houdt het vaak pijlsnel op.

Het lijkt mij vooral een maatschappelijke oorzaak, geen aangeboren zwakte of zo.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Ashley » woensdag 28 augustus 2013, 06:51

Genetisch bepaald. Zelfde als dat de Europeaan gemiddeld veel langer is als een Aziaat.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Hua Thale » woensdag 28 augustus 2013, 07:20

:cheesy: wat een kul genetisch bepaalt.
Heel heel vroeger zeg 50 jaar terug was het in Europa niet anders.
Kleine mensen maar 50 jaar voederen met overdaad heeft de mens doen groeien.
Altijd fysieke arbeid doet ook iets met je spieren weet je nog wel.
Iets wat in noord- Europa heel normaal was ' vroeger'
Denk meer dat er hier heren zijn met een verknipt zelfbeeld.
Gaat de kromminucatie al wat beter in de gym vandaag de dag louis ?
Niet meer als een maatschappelijk beeld.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door v@go » woensdag 28 augustus 2013, 08:16

Ik denk ook dat als je een Thai neemt van 50-60 kilo deze naar verhouding minder spiermassa heeft dan iemand van 80-90 kg
Een Thai is genetisch kleiner dan een blanke daar deze tussen de keerkringen woont, waarbij het lichaam relatief klein is om niet
teveel vocht te verliezen door de warmte.

Als je klein bent heb je ook kortere spieren dan iemand die lang is en daar zit ook een stuk spierkracht.
Als de voeding wordt aangepast kan er wel spiermassa bij komen maar pas generaties verder zal de lengte beduidend langer worden.
Ook hebben veel Aziaten een lactose intolerantie wat misschien ook invloed op de spieropbouw heeft maar dat weet ik niet.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » woensdag 28 augustus 2013, 10:50

Nog nooit zo'n stel mietjes bij elkaar gezien :giggle2: Er staan er een paar (boel veel...) tussen die ik niet boos tegen wil komen in een achterafstraatje.

http://www.thaibody.com/athletes/

Kom op mensen ! Scheer ze niet allemaal over een kam.

joepattaya
Expat
Expat

#7 Bericht door joepattaya » woensdag 28 augustus 2013, 11:17

Heb iemand gekend die 2 dagen na een redelijk fysieke inspanning ziek op bed bleef liggen...............had spierpijn.......was ongekend!!

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Duncan » woensdag 28 augustus 2013, 11:29

louis49 schreef:ik vraag me stteds af hoe komt dat de meerderheid van de thais zo weinig kracht hebben ,het voedsel??ik ben hier nu al in talloze gyms geweest en heb nog nooit een echt sterke thai gezien...
Kom maar eens op het platteland. Als ik zie hoe mannen en vrouwen op de bergen met zakken rijst en kunstmestkorrels sjouwen valt het nog wel mee met dat gebrek aan spierkracht.
Maar wellicht dat de meeste Thais het nut van autistisch gewichtjesheffen en bankjesrukken nog niet hebben begrepen... :Whistle:

louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#9 Bericht door louis49 » woensdag 28 augustus 2013, 13:00

duncan ,met een zak rijst sjouwen van mss50 kg ,noem jij dat sterk????in de belgische gym waar ik kwam telde je mee als 2 maal uw eigen gewicht kon benchen ,ik weeg +-87kg ,dus 175 kg voor mij ,ik telde dus niet mee

Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#10 Bericht door Casper » woensdag 28 augustus 2013, 14:20

v@go schreef: Ook hebben veel Aziaten een lactose intolerantie wat misschien ook invloed op de spieropbouw heeft maar dat weet ik niet.
Dat denk ik niet, de mens is het enige zoogdier dat nog melk drinkt na de zuigelingenfase dus dat is eigenlijk heel tegennatuurlijk. Een gorilla vertoont veel gelijkenis met de mens maar drinkt geen melk. Toch heeft die in verhouding veel meer spierkracht.

Ik heb trouwens in Chiang Mai eens mogen aanschouwen, hoe een grote brede farang bullebak totaal de vernieling in werd geslagen door zo' n klein Thais manneke. Uiterlijk zegt niet alles.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Duncan » woensdag 28 augustus 2013, 14:55

Louis, als ik die mensen ( lichaamsmassa vs te dragen gewicht ) zie vind ik dat behoorlijk sterk. En het is niet even een of twee uurtjes zweten in een sportschool, het gaat de hele dag door. En spierversterkende middelen, massagezalfjes en sportmaaltijden hebben ze ook niet.
Dus wat zij aan fysiek met kleefrijst en somtam bereiken vind ik toch niet zo verkeerd, eigenlijk.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door v@go » woensdag 28 augustus 2013, 14:58

Casper schreef:
v@go schreef: Ook hebben veel Aziaten een lactose intolerantie wat misschien ook invloed op de spieropbouw heeft maar dat weet ik niet.
Dat denk ik niet, de mens is het enige zoogdier dat nog melk drinkt na de zuigelingenfase dus dat is eigenlijk heel tegennatuurlijk. Een gorilla vertoont veel gelijkenis met de mens maar drinkt geen melk. Toch heeft die in verhouding veel meer spierkracht.

Ik heb trouwens in Chiang Mai eens mogen aanschouwen, hoe een grote brede farang bullebak totaal de vernieling in werd geslagen door zo' n klein Thais manneke. Uiterlijk zegt niet alles.
Enkele redenen dat wij in het Westen de laatste 50 jaar zo gegroeid zijn is doordat we releatief veel koemelk drinken en we beter verwarmde huizen hebben.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#13 Bericht door Casper » woensdag 28 augustus 2013, 15:04

v@go schreef:
Casper schreef:

Enkele redenen dat wij in het Westen de laatste 50 jaar zo gegroeid zijn is doordat we releatief veel koemelk drinken en we beter verwarmde huizen hebben.
Oh ja ik haalde even wat dingen door elkaar. Een mens heeft geen melk nodig dacht ik, maar het stimuleert inderdaad wel de groei. Misschien is het inderdaad wel zo dat als je een gorilla melk blijft voeren dat hij groter en sterker wordt.

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door jvs » woensdag 28 augustus 2013, 16:11

De jonge Thais zijn al aardig groter dan hun ouders,schoolmelk doet ook hier wonderen.
En dat de kinderen later gaan werken is natuurlijk ook goed voor de groei.
En een lichaam ontwikkeld alleen maar de kracht die het nodig heeft en dus mensen die zwaar trainen gaan meer kracht ontwikkelen.
Maar wat is kracht eigenlijk?Het is zeer waarschinlijk dat als je aan 1 van die sterke Belgen vraagt om 10 km te gaan hardlopen hij na minder dan 1 kilometer al instort.
Ik heb zelf een sportschool gehad in NL.en heb meerdere keren meegemaakt dat mensen na een zware training met hoge koorts in bed kwamen te liggen.(Dat waren dan mensen die niet wilden luisteren)
Nedrland is 1 van die landen waar mensen een half uur in de auto gaan rijden om een beetje beweging te krijgen,mensen die lichamelijk zwaar werk doen hebben niet echt een sportschool nodig.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door prajak » woensdag 28 augustus 2013, 16:35

In mijn dorp loopt een bouwvakker rond met een lijf als een jonge god uit die website. Nooit een sportschool gezien. Tilt een zak cement van 50 kg boven zijn hoofd en loopt er mee weg. Eet rijst, wat bladeren en wat er aan vis uit het rijstveld komt.

Men generaliseert te snel. Ja, er zijn ook Thais die al ziek zijn als ze een pak melk moeten tillen...... Maar die heb je onder de witneuzen ook hoor !

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”