Oh.....er is wel een plaatselijke sleutelaar,die met oneindig veel fantasie kleine klusjes ( meent) tot een einde brengt,maar.........???????

Pomp voor de watervoorziening in huis,begon kuren te vertonen en was inmiddels bijna 7 jaren oud.
Na 2 weken in hoop en vrees ( pomp motor draaide maar gaf geen druk en werd dus uiteindelijk knalheet,waardoor het apparaat af en toe gloeiend heet werd.Vorige week naar Home pro.Nieuwe pomp gekocht,die de volgende dag werd geleverd en de montage ploeg stond daags daarna voor de stoep en na een half uur zoemde het motor dat het een lust was

Mengkraan,warm en koud water in de keuken begon na 9 jaren gebruik,een half jaar geleden te lekken en de plaatselijke sleutelaar zou een en ander wel regelen.De ( voor mij tijdelijke) oplossing was een koud water kraan,waarvan ik na montage al het vermoeden had,dat het geen lang leven zou zijn beschoren.5 dagen functioneerde het goed en toen begon de kraan te bewegen en helaas kon ik met mijn lichamelijke problemen aan de rechterhand,weinig tot geen soelaas bieden.Na de goede ervaring met de pomp,wederom naar Homepro,alwaar ik een volledige vervanging vond voor het eerste kraan systeem dat zo knullig was vervangen.Afspraak met de montage afdeling die gisteren middag ,volgens afspraak, aan huis kwam.
Na wat problemen met de standaard erbij behorende klem,werd na improvisatie de zaak werkzaam afgeleverd,met de belofte om vandaag terug te komen ten einde de improvisatie te vervangen door degelijk spul.

Automatische waterstop in de water voorraad tanks had het begeven en alhoewel ik de vervangende afsluiter in zowel 1/2 als 3/4 inch nieuw op voorraad had,kreeg
ik met mijn half functionerende rechterhand een en ander niet voor elkaar en vulde ik de watertanks elke avond handmatig,al hopende dat ik het niet zou vergeten om de kraan te sluiten.
Ik was afgelopen maandag dan toch in Homepro en nam wat nieuwe onderdeeltjes zoals pijp,lijm etc om de nieuwe afsluiter te monteren.Zojuist een en ander gemonteerd en ik zit vol trots TV te kijken terwijl de voorraad tanks zich vullen en de watertoevoer straks automatisch stopt.
Ons oude Thaise mannetje ,zal alleen nog gebruikt worden voor tijdelijke nood oplossingen.