iPAD en iPAD-iBEET en dan ?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sunbird
Expat
Expat

Re: iPAD en iPAD-iBEET en dan ?

#31 Bericht door sunbird » maandag 05 augustus 2013, 09:34

Ik moet ruudthai toch even tegenspreken, ;) sorry maar het is wel mogelijk om extra geheugen te hebben met iPad.
Ik heb extra 32 GB card, dat kan met de camera connection kit dus zoals gezegd 16 GB is vaak voor de meeste gewone gebruikers genoeg..
Ik zou zeggen Ruud ga het eens proberen wie weet wordt je toch nog eens een fan ;)

RuudThai
Expat
Expat

#32 Bericht door RuudThai » maandag 05 augustus 2013, 10:45

Gardensafari schreef:Ik heb niet de bedoeling gehad de oude discussie Apple of niet wederom aan te zwengelen.
Ik vind het gewoon geen goed advies aan Prajak om te zeggen: probeer eerst een Android.
Prajak heeft diverse malen aangegeven geen meester te zijn op computergebied.
Dan moet je het de man niet aandoen hem eerst te laten kloten met Android en vervolgens met Apple.
De twee besturingssystemen lijken veel op elkaar, maar zitten regelmatig toch net weer iets anders in elkaar.
Om een Samsung aan je PC te koppelen (voor goede back-ups) moet je werken met KIES.
Pure bagger.
Om de iPad aan te koppelen moet je eigenlijk werken met iTunes.
Log en onbenullig. Kan veel dingen, zoals een synchronisatie, automatisch uitvoeren, maar dan ben je aan de goden overgeleverd.
Zeker als je er twee devices inhangt.
Grote kans dat alle muziek op één device terecht komt, en de ander leeg is.
Beide programma's zijn erg omslachtig.

Nu Prajak geen computercowboy is, raad ik hem aan om te kiezen voor òf Android, òf Apple.
Dat geeft al genoeg gepruts, dan wil je niet even later overstappen [|(
Nou, m'n zoontje van 8 stapt moeiteloos over van ons huis Android tablet naar de show I-pads in de winkels in de Robinson om spelletjes te spelen! Desnoods elke dag, ;) :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Dus geheugenuitbreiding is mogelijk voor de I-pad maar niet via zo'n geheugenkaartsleuf?
Ik vind 16 GB maar weinig ruimte, op mijn laptop zit 640 GB en daarop heb ik allang meer dan 16 GB staan.
Maar ik ben net als Prajak een digibeet, ik kan de gewone dingetjes maar als er iets aan de hand is moet ik gelijk naar de Thaise 'expert', die er altijd gelijk een nieuwe Windows op wil zetten want dat lost alles op volgens hem. En dat wil ik met deze laptop niet want die heeft nog de legale Nederlandse fabrieks Windows7 en die wil ik houden. Dus zit ik nu met een soms kreupele laptop van 2 jaar oud die eigenlijk eens goed moet worden opgeschoond vanwege de vele vervuilingen die er in de loop der tijd insluipen.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Hua Thale » maandag 05 augustus 2013, 11:01

Gebruik dit iedere week nooit geen problemen of kosten ding doet het prima.
30/40 minuten en 'alles' is weer :thumbsup:
Inclusief cookies voor de huis tuin en keuken internet freak meer als zat.

http://www.superantispyware.com/
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

sunbird
Expat
Expat

#34 Bericht door sunbird » dinsdag 06 augustus 2013, 02:29

Alhoewel ik een Apple Fan ben, sta ik wel open voor andere tablets Etc.
Mijn zoon kocht bij Macro , van zijn zakgeld , 1/2 jaar geleden een "Onda " Tablet na 2 weken stond hij echte op zwart, we kregen
een ander tablet, maar na 2 maanden gebruik weer allerlei problemen, ik wil maar zeggen goedkoop is duurkoop. :(

Hij had in ieder geval een tablet nodig voor de universiteit, (inderdaad Ipad = wel duur)
dus kwamen we terecht bij Amazon, wij bestelde een " Kindle Fire HD 8.9" voor minder dan 10.000 baht (32 GB 4 G model) (wireless 12.500 Baht)
Gisteren hebben we hem ontvangen, met verbazing heb ik gekeken naar dit tablet, op gegeven moment zaten we films te kijken via de tv ( aansluiting HDMI) whauw :thumbsup:
Kijk eens de video op:
http://www.amazon.com/gp/product/B008GFRB9E/ref=fs_j

Als je besteld dan laten verzenden als gift, wij hebben geen enkel probleem gehad met douane

Jos Flachs
Expat
Expat

#35 Bericht door Jos Flachs » dinsdag 06 augustus 2013, 05:35

Goedkoop is vaak duur koop. Ben ik helemaal met je eens.
Maar Apple kan je rustig vergelijken met Bang en Olufsen: je betaald voor de naam en de vormgeving.
Je kunt uiteraard kiezen voor een super goedkope compleet onbekende kloon uit China. Of voor iets dat vrijwel gelijk is aan een IPad, maar voor een veel lagere prijs. Dan kon je heel snel in de buurt van Samsung.

Okay, dat is geen Apple. Maar die kosten dan ook niet wat een appel kost.

RuudThai
Expat
Expat

#36 Bericht door RuudThai » dinsdag 06 augustus 2013, 06:28

Ik heb zelf een van iemand uit Nederland gekregen Cresta 7 inch tablet. Ik zou liever een 10 inch hebben maar ja, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken dus ik vond het wel aardig om uit te proberen. In Nederland zijn ze net onder de 100 euro geprijsd. Hij doet het naar behoren maar is natuurlijk geen Apple I-pad of een Samsung Galaxy 10.1.

Van een nepper die ik 2 jaar geleden eens heb laten meebrengen uit Laos en een echte miskoop was heb ik nog een overgebleven mapje met toetsenbord aangesloten op deze Cresta en daar kan ik met mijn grote vingers net wat op fröbelen. Het toetsenbord wat je op je scherm kan oproepen is 3 x niks, veel te klein op een 7 inch scherm.

En verder komt hij ongetwijfeld uit dezelfde fabriek als de schooltablet van mijn zoon want hij ziet er precies hetzelfde uit en heeft hetzelfde menu. Alleen de knopjes zitten aan de zijkant van het ding en bij de Cresta aan de bovenkant (de brede kant). En de grote usb-aansluiting ontbreekt, alleen een mini zit erop.

Leuk speelgoed voor de beginner maar ik zie veel liever een behoorlijk scherm voor mijn neus en een prettig groot toetsenbord waarmee m'n vingers niet verkrampen. Ik denk dat een dure I-pad niet aan mij is besteed, voor dat geld heb je een goede laptop die tegenwoordig ook niks meer wegen en waar tenminste een flinke opslag in zit.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door elst99 » dinsdag 06 augustus 2013, 07:16

Je kunt er alleen maar een oordeel overgeven Ruud, als je er mee gewerkt hebt! Een laptop en een IPad is appels en peren vergelijken.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door chelobechek » dinsdag 06 augustus 2013, 07:19

Ik heb onlangs voor mijn zoontje vn 4 een tablet met android gekocht totale schade (met beschermhoesje en extra koptelefoons) 2.400 baht

met de volgende specificaties:

Android 4.0 OS
Long-lasting standby & power (dus niet, batterij geeft het op na 10 minuten)
HDMI TV out HIFI (huh?)
7 inch 16:9 HD xcreen (alles op het scherm is goed leesbaar maaar wel klein natuurlijk)
HIFI sound (eerlijk is eerlijk met koptelefoon super geluid)
High sensitive 5 point capcative touch screen

Het laatste is denk ik het cruciale punt. Er zitten al wat ongevoelige plekjes op het scherm. Volgens de verkoper (Tukcom KK) komt dat omdat ik teveel vingers heb of zo. Of soms mijn duim gebruik waar ik mijn vingertop had moeten gebruiken. En de eerste keer had ik [dit en dat en zus en zo] moeten doen en daarom is de accu naar de kl*.

Dankzij de investering van <2.500 baht weet ik echter beter waar ik op moet letten, kan ik snel en comfortabel iedere avond als iedereen slaapt bijlezen en is mijn zoontje hardstikke blij met zijn angry birds/animals for kids speeltje ;)

RuudThai
Expat
Expat

#39 Bericht door RuudThai » dinsdag 06 augustus 2013, 07:31

Tja, had je die batterij maar goed moeten behandelen.... ;)
Ik hoor dat bij de meeste van die apparaten je de batterij eerst helemaal moet opladen, dan helemaal moet ontladen, en dat een paar keer, dan schijnt hij niet 'lui' te worden.
Ik heb dat gedaan met die Cresta en tot op heden - na ruim een half jaar gebruik - doet hij het nog redelijk hoewel de gebruikstijd iets is teruggelopen.

Maar bijv. de accu van mijn laptop, een Acer Aspire, geeft nu al een maand een melding dat hij vervangen moet worden. En bij gebruik zonder aansluiting op het electriciteitsnet is hij dan ook binnen een kwartier op. Ik vind dat wat vroeg, 2 jaar. Of is dit gewoon bij redelijk intensief gebruik?

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door Pieter » dinsdag 06 augustus 2013, 07:47

Het schijnt mogelijk te zijn om film's /dvd's die ik op mijn mac book heb staan af te spelen op mijn ipad via mn
wifi netwerk

alleen het is me nog niet gelukt :oops: :geek: :?:

De software heeft nog een hele lange weg te gaan voordat het een nivo bereikt die b.v. een auto heeft

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

sunbird
Expat
Expat

#41 Bericht door sunbird » dinsdag 06 augustus 2013, 08:38

Pieter schreef:Het schijnt mogelijk te zijn om film's /dvd's die ik op mijn mac book heb staan af te spelen op mijn ipad via mn
wifi netwerk
alleen het is me nog niet gelukt :oops: :geek: :?:
De software heeft nog een hele lange weg te gaan voordat het een nivo bereikt die b.v. een auto heeft

Pieter
probleem is dat alle iDevices standaard eigenlijk maar één filmformaat herkennen om af te spelen. Dit filmformaat is Mpeg4, en de extensie is .mp4 of .m4v.

Er is veel software te downloaden vanaf internet die deze conversie mogelijk maakt.
De gratis variant die ik zelf vaak gebruik is HandBrake. en die zul je waarschijnlijk in Macbook hebben.
deze dus ;>)

Afbeelding

Jo
Laatst gewijzigd door sunbird op zondag 18 augustus 2013, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#42 Bericht door robin33 » zondag 18 augustus 2013, 06:47

ALS Je de film in Je iTunes slept op Je Mac , Zijn ze ook beschikbaar op de iPad" wel eerst de functie (ff verge ten hoe dat heet maar iets met thuisnetwerk Delen Aanzetten)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”