BVN ontvangst

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: BVN ontvangst

#76 Bericht door prajak » donderdag 15 augustus 2013, 15:24

True Visions zit ook op Thaicom5. Waarom krijg ik dat voetbal dan niet via mijn schotel ? Daar kan ik met mijn pet niet bij. Heb niet eens een pet.

Sunbird ? Spreek je het verlossende woord ?

En bedankt voor de uitnodiging. Vogels met wijn, een mooie combinatie. Vooral de wijn.... :clap:

RuudThai
Expat
Expat

#77 Bericht door RuudThai » donderdag 15 augustus 2013, 16:30

True Visions zit volgens mij niet op de C-band van Thaicom5 maar op de KU-band van die satelliet.
En voor de KU-band kun je volstaan met zo'n kleine dichte schotel die je overal ziet (ook van andere merken). Je kunt echter ook een LNB voor de KU-band zetten naast de LNB voor de C-band maar dan nog moet je een speciale True-ontvanger hebben plus een abonnement daarop want het is pay-tv.

In mijn andere huis heb ik een beweegbare schotel van 2.70 m. van Digisat en daarin zitten dus 2 LNB's naast elkaar, eentje voor de C-band en eentje voor de KU-band. Want op meerdere satellieten heb je uitzendingen op beide banden.

Op mijn huidige huis staat een vaste PSI gaatjesschotel van 1.80 m met in het centrum een LNB voor de C-band. Op de zijkant zit een LNB voor de KU-band van de NSS6, want die heeft immers maar een klein oppervlak nodig, dus een deel van de schotel.
Op de vliering ligt een verdeler (rond de 800 baht) met 2 ingangen, voor elke LNB eentje. En 4 uitgangen, voor elke kamer 1.
De satellietontvanger bepaalt welke programma's je kunt ontvangen. Ik heb er 2 van PSI en die ontvangen de gewone vrije kanalen van Thaicom5 en NSS6.
Vorig jaar heb ik een GMM-ontvanger gekocht voor rond de 1500 baht, want dan kon je de EK-voetbalwedstrijden ontvangen met Thais of Engels commentaar, naar keuze.

Die zijn nu goedkoper, iets van 1200 baht, en daar kun je nu ook pay-tv op nemen. Toevallig was er van de week een automatische update, waarbij er plotseling een aantal zenders van Fox bijgekomen waren.
Die laten ze nu even zien, maar daar moet je later een abonnement op nemen. Ik heb het nog niet goed bekeken, maar er zit veel voetbal bij zoals de deze week gespeelde vriendschappelijke wedstrijden.
Ik zag ergens een bedrag staan van 125 baht maar weet niet of dat een tijdelijke aanbieding is en of het per maand is, maar er werd ook een bedrag van 1200 baht getoond (jaarabo?). Ik zal het eens aan mijn vrouw vragen want als er Nederlandse eredivisie wordt uitgezonden heb ik wel interesse.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#78 Bericht door prajak » donderdag 15 augustus 2013, 17:20

Ruudthai maar ook Sunbird, hou me svp op de hoogte want ik wil dat 'foebal' ook wel zeker nu BVN in mijn regio wat bibberend is geworden.

NL zondagfoebal is hier begin van de avond -denk ik- en dus ideaal. NL zaterdagfoebal wordt nachtwerk hier maar dat zie ik zondag om 10.40 uur of zo via BVN.

Hum, wanneer is de WK ? Volgend jaar toch ? Brasil ? Dat wordt hier in de morgen kijken, bij leven en welzijn. Desnoods koop ik zo'n ding als Ruud al heeft, dat wordt geheid weer aangeboden.

Ik ken die kleine True schotels en zover ik weet koop je die schotel en daar is het abonnement mee betaald. Of niet ?

Binnenkort komt een ding om mijn vinyl om te zetten op schijf. Broer neemt het in oktober mee uit NL. Kijk, dat houdt je uit de kroeg waar ik toch al niet kom.....

.

De Beweerder
Expat
Expat

#79 Bericht door De Beweerder » vrijdag 16 augustus 2013, 03:05

A millionaire in free time, can not save time only use ;)

sunbird
Expat
Expat

#80 Bericht door sunbird » vrijdag 16 augustus 2013, 03:06

prajak schreef:True Visions zit ook op Thaicom5. Waarom krijg ik dat voetbal dan niet via mijn schotel ? Daar kan ik met mijn pet niet bij. Heb niet eens een pet.
Sunbird ? Spreek je het verlossende woord ?
En bedankt voor de uitnodiging. Vogels met wijn, een mooie combinatie. Vooral de wijn.... :clap:
Ik zal uitleggen zoals wij het hebben.

In de eerste plaats True Vision met een Gold Packet , de kosten zijn 1718.12 baht per maand, wij betalen een jaar dan krijg je er gratis een maand bij.
De hele installatie wordt gedaan door True.
Bedenk daarbij ook dat dat je 23 HD kanalen hebt , (op dit moment) waaronder ook Fox Sport
Dus heerlijk voetbal kijken in HD en verder de film kanalen en veel natuur kanalen

Dan de 1.80 mtr Schotel voor BVN

Naast of onder de TV de 2 Decoders
De Decoder van BVN heb ik zelf het kanaal ingesteld van BVN, het is ook het enige kanaal waar ik naar kijk op deze schotel.
(Veel anderen barsten van de reclame :cry:
True is aangesloten op HDMI aansluiting van de TV
En BVN op een AV aansluiting .

Geen gedoe met splitters (verdelers) die vaak storingen geven.
Alles is te regelen met 1 remote

Je merkt bij erg slecht weer dat True uitvalt ( alleen de Thaise kanalen blijf je zien)
Dat heb je niet met BVN ( met onweer heb je soms storing)

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

O ja naast de wijn is er ook ( nog ;) ) Oude boeren Kaas en Vieux Gris, jammie jammie

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#81 Bericht door prajak » vrijdag 16 augustus 2013, 04:39

Dank en 't is me duidelijk. True kost 11 x 1.718 baht en da's een hoop geld voor wat foebal.... Misschien dat ik alleen voor de WK volgend jaar een tijdelijke oplossing kies zoals vorige keer werd aangeboden.

Je maakt me wel lekker hoor met de lekkernijen in jouw hut ! Pas maar op, straks ga ik daar ernstig misbruik van maken..... :giggle2:

chaiyaphum
Expat
Expat

#82 Bericht door chaiyaphum » vrijdag 16 augustus 2013, 05:00

ned.eredivisie en engelse premier leaque voetbal kun je ontvangen van CTH(Cable Thai Holdings)
zij bieden dit aan op kabel - als er een kabel ligt of via sateliet (dus schotel)
Als je een schotel nodig hebt moet je een x bedrag betalen dat je terugkrijgt als je je abonnement beeindigd.
De kosten voor het meest uitgebreide pakket(6 kanalen voor engels voetbal) en - ik dacht - 3 FOX zenders met ned.voetbal, honkbal etc en dan natuurlijk de nodige thaise en andersoortige zenders -zijn ongeveer 970 baht. Bij een jaarab - in 1 keer te voldoen betaal je(althans hier in Khorat) een 9700 baht. Neem je een 3 jarig ab.(CTH heeft tenslotte een contract voor engels voetbal voor 3 jaar) dan betaal je een 23000 baht(ineens).

sunbird
Expat
Expat

#83 Bericht door sunbird » vrijdag 16 augustus 2013, 05:04

prajak schreef:Dank en 't is me duidelijk. True kost 11 x 1.718 baht en da's een hoop geld voor wat foebal.... Misschien dat ik alleen voor de WK volgend jaar een tijdelijke oplossing kies zoals vorige keer werd aangeboden.
Je maakt me wel lekker hoor met de lekkernijen in jouw hut ! Pas maar op, straks ga ik daar ernstig misbruik van maken..... :giggle2:
Het is 12 x 1718 baht en dan een maand gratis
Als je ziet alles in High-Definition !!! , magnifiek beter als in het stadion ;)
mar tja als je dit doet haal je de 10.000 niet :angel: ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#84 Bericht door prajak » vrijdag 16 augustus 2013, 07:52

"...mar tja als je dit doet haal je de 10.000 niet ..."

Ik begrijp het, schrijven is beter en goedkoper. Maar dan kom ik niet aan jouw wijn en boerenkaas. Wat een ascetisch leven...... :mrgreen:

In Nongkhai is Old Amsterdam te koop, en Goudse en Edammer en Maasdammer, ik kom niks tekort hoor.

sunbird
Expat
Expat

#85 Bericht door sunbird » vrijdag 16 augustus 2013, 09:17

[quote="prajak"]"...mar tja als je dit doet haal je de 10.000 niet ..."
In Nongkhai is Old Amsterdam te koop, en Goudse en Edammer en Maasdammer, ik kom niks tekort hoor.[/quote]

Goed om te weten daar kom ik nog wel op terug ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#86 Bericht door prajak » vrijdag 16 augustus 2013, 11:31

Sunbird, Goudse en Edammer ook in de Makro bij jou hoor maar dat gaat niet per pond doch per hele kaas .. doch samen met andere NL-ers kun je de kaas verdelen en goed bewaren.

RuudThai
Expat
Expat

#87 Bericht door RuudThai » vrijdag 16 augustus 2013, 16:00

sunbird schreef:
prajak schreef:Dank en 't is me duidelijk. True kost 11 x 1.718 baht en da's een hoop geld voor wat foebal.... Misschien dat ik alleen voor de WK volgend jaar een tijdelijke oplossing kies zoals vorige keer werd aangeboden.
Het is 12 x 1718 baht en dan een maand gratis
Als je ziet alles in High-Definition !!! , magnifiek beter als in het stadion ;)
mar tja als je dit doet haal je de 10.000 niet :angel: ;)
Jawel, High Definition, maar dan moet je behalve de satellietontvanger in HD ook een tv hebben die dat aankan.... En volgens mij heeft Prajak nog een beeldbuistype dus dat werkt niet echt.

Ik zag vanmiddag op de - voor mij - nieuwe Fox sportzender de volledige wedstrijd AZ-Ajax van afgelopen zondag, ik had de samenvatting bij de NOS gemist dus dat was wel even leuk. Ook een moviezender met gewoon Engelstalige films. Toch maar eens informeren wat het betaalprogramma van GMM kost.

Vandaag weer een Gouds wagenwieltje van 4,5 kilo, prijs 1900 baht bij de Makro gehaald en er een kwart afgesneden voor een andere Nederlander die dit telkens bij mij bestelt. Hij is de enige kaaseter thuis maar bij mij lusten mijn vrouw en soms mijn zoon het ook dus gaat het redelijk snel op. Een kleine 3,5 kilo doen we ongeveer 2 à 3 maanden mee.

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#88 Bericht door Herbergier » zaterdag 17 augustus 2013, 06:51

Ik denk dat de Goudse kaas, van de Makro, uit Nieuw Zeeland komt en niet de echte Hollandse Goudse kaas is, op de echte Hollandse Goudse kaas moet, volgens de Europese Commissie, sinds oktober 2010 de geografische aanduiding "Gouda Holland" staan en dat heb ik niet op de Makro kazen kunnen vinden.
Maar misschien smaakt hij wel goed, ik heb het nog niet geprobeerd, daar vind ik hem te duur voor.
Alles van waarde is weerloos.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#89 Bericht door prajak » zaterdag 17 augustus 2013, 07:11

Herbergier, ik heb op de Makro kaas wel een keer een adres in NL gevonden. Ook de Goudse die via Laos naar hier komt heeft een NL adres, een bedrijf in Steenwijk. Nee, de stopverf die van down under komt eet ik echt niet.

Te duur ? 1.900 Baht voor 4,5 kilo is het goedkoopste wat je hier krijgt denk ik. De Goudse die uit Laos naar hier komt kost 600 b/kg. De Old Amsterdam kost iets van 1.500 b/kg en dat is echt duur...... :mrgreen:

dutch
Expat
Expat

#90 Bericht door dutch » zaterdag 17 augustus 2013, 07:18

prajak schreef:De Old Amsterdam kost iets van 1.500 b/kg en dat is echt duur...... :mrgreen:
Maar wel veel lekkerder als die stopverf hoor!
(niet kwaad worden,blijft persoonlijke smaak)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”