Minimum leeftijd uitgaan / bars?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jos Flachs
Expat
Expat

Re: Minimum leeftijd uitgaan / bars?

#16 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 16 augustus 2013, 07:21

Thaicro schreef:Hey, allemaal, bedankt voor jullie reactie. Ik heb nu dus vernomen dat de minimumleeftijd 20 is voor bars en discotheken en het nuttigen van alcohol en dat het zo wettelijk geregeld is. Ik ben alleen vergeten erbij te vertellen dat mijn neefje en ik geen alcohol drinken. Is dit dan voor de thais meer een reden om ons juist extra te controleren? Geld uitgeven doen we sowieso. En stel dat er een inval wordt gedaan, heeft mijn neefje dan een groot probleem? Ik probeer namelijk alle grote risico's die te voorkomen zijn te voorkomen.
Als jullie geen alcohol drinken wat is het probleem dan? Je mag als 19 jarige (of 26 jarige) net zo veel cola drinken als je wilt.
Als er een inval gedaan wordt (bijzonder kleine kans) en jullie drinken geen alcohol, roken (ook "dat") niet, en zitten de statenbijbel te lezen, dan heb je uitsluitend de overlast van die inval.

Lijkt me dat je dan even goed kunt passagieren in Nunspeet of Uddel, met grotere kans op controles.
Laatst gewijzigd door Jos Flachs op vrijdag 16 augustus 2013, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door prajak » vrijdag 16 augustus 2013, 07:47

Ik zou me niet druk maken. Kopie paspoort op zak is wel handig. Meestal wordt de farang niks gevraagd. Geef een big smile naar oom agent, een smile is altijd goed in dit land.

Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#18 Bericht door Casper » vrijdag 16 augustus 2013, 09:58

Thailand is geen Nederland daar gaan ze niet zo krampachtig met de regeltjes om. Dus al zou je neef zich bezatten dan is er nog geen haan die er naar kraait. Misschien, als je je neefje van 11 dronken voert, dat dan de zaken veranderen.

Daarnaast zeg je geen alcohol te drinken en ga je eilandhoppen. Dan zal je vaak in strandtentjes en/of disco achtige omgevingen rondhangen voor Farang, beregezellig en relaxed, daar zal niemand je leeftijd controleren noch weigeren je alcohol te verkopen als je 19 bent. De enige reden waarom je daar politie zou kunnen aantreffen is voor drugscontrole. Daarvoor gelden geen minimum of maximum leeftijden. Hopelijk zijn jullie wijs genoeg om daar in alle gevallen vanaf te blijven in Thailand!!!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Jeanette » vrijdag 16 augustus 2013, 10:39

Thaicro schreef: Ik heb nog niet heel veel informatie gewonnen over onze reis, maar in grote lijnen heb ik het al een beetje uitgezocht afgelopen 2 dagen.

- Bangkok 2 nachten (bijkomen van de vlucht en wat tempeltjes bekijken)
- Pattaya 4 nachten (dagtrip met boot naar Ko Larn - Feesten - Feesten - Feesten)
- Phuket 2 nachten (Tiger Kingdom, tijgers bekijken - James Bond Island)
- Koh Phi Phi Don 5 nachten (Feesten - slapen - genieten van het strand - Maya Bay - Monkey Beach - boottripjes naar Koh Phi Phi Leh, Krabi, Railay Beach - limestone climbing in Railay)
- Koh Samui 2 nachten (weet nog niet wat te zien/doen hier)
- Ko Pha Ngan 1 nacht (Full moon party op 15 januari *mijn verjaardag*)
- Ko Tao 1 nacht ( genieten van het strand )

En dan heb ik nog 4 nachten te gaan die ik kan invullen.

Ik heb de bezienswaardigheden niet echt op volgorde gezet.

Wie nog wilt sleutelen aan mijn planning, is meer dan welkom en alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
Je transfer zijn;
Bangkok - Pattaya +/- 150 km
Patt - Phuket 950km
phu - phi phi 70km (hemelsbreed per boot)
PP - Koh Samui (hemelsbreed +/- 300, in werkelijkheid ..... veel :mrgreen:
Koh S - Koh Pangang +/- 25 km per boot.
Koh P - Koh Tao +/- 60 km per boot.

En als je dan per locatie tussen de 2 en de 5 stranden bezoekt heb je echt wat gezien van Thailand. :giggle3:

Veel plezier.

[8)

bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door bantakokennerkhorat » vrijdag 16 augustus 2013, 16:43

Thaicro schreef:Hey, allemaal, bedankt voor jullie reactie. Ik heb nu dus vernomen dat de minimumleeftijd 20 is voor bars en discotheken en het nuttigen van alcohol en dat het zo wettelijk geregeld is. Ik ben alleen vergeten erbij te vertellen dat mijn neefje en ik geen alcohol drinken. Is dit dan voor de thais meer een reden om ons juist extra te controleren? Geld uitgeven doen we sowieso. En stel dat er een inval wordt gedaan, heeft mijn neefje dan een groot probleem? Ik probeer namelijk alle grote risico's die te voorkomen zijn te voorkomen.
Thaicro

Jij bent nogal bang om gecontroleerd te worden in Thailand en dat alleen voor je neefje weet jij zeker dat je niets te verbergen hebt en niks stouts gaat doen?Ook geef je aan dat je niet echt van feesten houdt maar in eerste je posting schrijf je,
Pattaya 4 nachten{dagtrip met boot naar Ko Larn-feesten-feesten-feesten}En wat dit met geld uitgeven heeft te maken is voor mij een raadsel.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Borat » vrijdag 16 augustus 2013, 17:16

Pieter schreef:Bij RCA in Bangkok vroegen ze wel degelijk om een id de laatste keer dat ik daar was 10 jaar geleden

Pieter
Dat was om te controleren dat je niet te oud was

Thaicro
komt net kijken
komt net kijken

#22 Bericht door Thaicro » vrijdag 16 augustus 2013, 19:46

Nogmaals allen,

Erg bedankt voor jullie reacties.

Ik heb gemerkt dat sommigen zich afvragen waarom ik zo bang ben om gecontroleerd te worden.

Laat ik al jullie negatieve gedachtes maar wegspoelen, want er schuilt niks achter.

Ik wil gewoon zeker weten dat iemand van 19 jaar, alle of de meeste bars/clubs/discotheken binnen kan komen.

Het zou namelijk zonde zijn als wij daar worden geweigerd, omdat hij nog geen 20/21 jaar is. Dan konden we net zo goed een ander land zoeken waar het wel kan.

In Nederland maak je dat namelijk wel mee dat je gecontroleerd wordt op leeftijd.

Ik had ook vermeld dat ik zelf geen feestbeest ben en dat wij beiden geen alcohol drinken. Dat betekent niet dat ik niet wil feesten als ik met mijn neefje ben.

We gaan onze vakantie gewoon combineren. Hij gaat met mij mee boottoertjes doen, relaxen op het strand en natuur bekijken, en in de avond ga ik met hem mee, om te feesten.

Het is immers zijn vakantie die ik voor hem betaal en ik heb daar wel wat voor over.

Drugs is iets waar ik nooit aan begin, net zoals alcohol, dus maak jullie maar niet druk.

We kunnen het goed naar ons zin hebben in bars/clubs zonder alcohol en drugs.

Nogmaals bedankt voor de info.

@ Jeanette

Ik zie dat jij Google Maps had gebruikt met het berekenen van de afstanden, haha.
Je hebt het chronologisch genomen, maar ik weet niet niet wat de precieze route gaat worden.
Ik vlieg denk ik van Bangkok naar Phuket tenzij er een ander leukere manier is.

En was dat nou sarcasme? Dat als ik de stranden bezoek die ik had opgenoemd dat ik dan veel van Thailand ga zien? Haha.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door Borat » vrijdag 16 augustus 2013, 20:05

In welke volgorde dan ook, het is zeer lastig om al de plaatsen die je noemt met de bijhorende verblijfsduur te bezoeken in zon korte tijd.

Thaicro
komt net kijken
komt net kijken

#24 Bericht door Thaicro » vrijdag 16 augustus 2013, 20:11

Dat maakt ook niet heel veel uit hoor.

Ik ben pas een paar dagen begonnen met het opzoeken van informatie. Ik heb nog 4 maanden om me er perfect in te verdiepen.

Misschien sla ik Koh Samui en al die andere eilanden daar omheen wel over.

Op dit forum staan denk ik zat leuke dingen.

Ik ben al een aantal topics aan het doorspitten op zoek naar iets wat leuk voor ons kan zijn.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door Jeanette » vrijdag 16 augustus 2013, 20:20

Thaicro schreef: @ Jeanette

Ik zie dat jij Google Maps had gebruikt met het berekenen van de afstanden, haha.
Je hebt het chronologisch genomen, maar ik weet niet niet wat de precieze route gaat worden.
Ik vlieg denk ik van Bangkok naar Phuket tenzij er een ander leukere manier is.

En was dat nou sarcasme? Dat als ik de stranden bezoek die ik had opgenoemd dat ik dan veel van Thailand ga zien? Haha.
Nee [|( hoor, ik wilde je laten nadenken over het nut van verplaatsen, :giggle3: en inderdaad met google maps.
Het viel me op dat je honderden km gaat verplaatsen om steeds weer op een strand uit te komen. 8-) (niks mis mee)
Er is al veel vaker gezegd hier dat eiland hoppen beter of in de Andaman zee of in de golf van Thailand geadviseerd wordt voor een vakantie van 3 weken of minder.
Als je naar Phuket vliegt heb je maar 1 stekkie nodig om te beginnen en verder hoef je amper plannen vooruit te maken.
Leef bij de dag.

Bij Koh Mook is een leuke grot om met een gids naar binnen te zwemmen en je komt in een soort krater terecht met op de bodem een mini baaitje.
Maar het ressort daar vonden wij niet ideaal.
En er is daar ergens een eiland waar alleen tenten zijn maar dat leek mij nogal gay-achtig met hippy sfeer. Wel mooie wc en douche gelegenheden.
Geen idee hoe dat strand heette. Het zat achter een van de twee enorme rotsen waar we vaker tussendoor gevaren zijn.

De Andamanzee leek toen wij er waren toch al op een watervlakte waar reuzen stenen in gegooid hadden.

Maar eh .... zoek ze zou ik zeggen.

[|)

Thaicro
komt net kijken
komt net kijken

#26 Bericht door Thaicro » vrijdag 16 augustus 2013, 20:33

@ Jeanette,

Je hebt wel gelijk hoor. Veel kilometers reizen om toch maar weer een strand uit te zoeken. Ik ben zelf nog niet helemaal up to date met de bezienswaardigheden vandaar.
En de verschillende soorten stranden spraken mij gewoon erg aan.
Als ik zo de foto's bekijk, wil ik wel naar elk strand haha. Te mooi om eentje te laten liggen.

En nu heb ik er weer een probleem bij. Koh Mook. Ik heb het op foto's gezien en de grot heet Emerald Cave.

Dit ziet er weer gigantisch mooi uit maar ook dit is weer een stukje verder naar het zuiden.

Hoe ben jij daar uiteindelijk gekomen? Waar kwam je vandaan en hoe ben je gegaan?

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door Jeanette » vrijdag 16 augustus 2013, 21:01

http://thailandforum.nl/viewtopic.php?f ... e#p8133144

Even zoeken. :mrgreen:
Ik typte hier boven emerald en Jeanette in.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”