Minimum leeftijd uitgaan / bars?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Minimum leeftijd uitgaan / bars?
Hallo,
Dit is mijn eerste post. Ik heb mij aangemeld omdat ik twee vliegtickets heb geboekt naar Thailand voor in januari 2014.
Ik wilde altijd al heel graag naar Azië (Thailand). Ik ben een echte reisfanaat en heb heel Afrika en heel Amerika verkend.
Het is nu tijd om Azië te verkennen. Ik ben wel eens op de Malediven geweest, maar daarbij kan ik niet echt zeggen dat ik veel het echte Azië heb geproefd.
Omdat mijn neefje zijn diploma heeft gehaald, trakteer ik hem om met mij op reis te gaan.
Echter is mijn neefje 19 en wordt hij pas in maart 2014, 20 jaar.
Ikzelf ben 26 en hou niet echt van feesten. Mijn neefje echter wel dus deze vakantie gaat veel gefeest worden (hoopt hij).
Ik ben alleen vergeten te informeren of een 19-jarige wel mag uitgaan in Thailand.
Wordt daar strikt gecontroleerd op leeftijd door middel van ID?
Zoja, wat is de minimale leeftijd om uit te mogen gaan in Thailand?
Ik heb nog niet heel veel informatie gewonnen over onze reis, maar in grote lijnen heb ik het al een beetje uitgezocht afgelopen 2 dagen.
- Bangkok 2 nachten (bijkomen van de vlucht en wat tempeltjes bekijken)
- Pattaya 4 nachten (dagtrip met boot naar Ko Larn - Feesten - Feesten - Feesten)
- Phuket 2 nachten (Tiger Kingdom, tijgers bekijken - James Bond Island)
- Koh Phi Phi Don 5 nachten (Feesten - slapen - genieten van het strand - Maya Bay - Monkey Beach - boottripjes naar Koh Phi Phi Leh, Krabi, Railay Beach - limestone climbing in Railay)
- Koh Samui 2 nachten (weet nog niet wat te zien/doen hier)
- Ko Pha Ngan 1 nacht (Full moon party op 15 januari *mijn verjaardag*)
- Ko Tao 1 nacht ( genieten van het strand )
En dan heb ik nog 4 nachten te gaan die ik kan invullen.
Ik heb de bezienswaardigheden niet echt op volgorde gezet.
Wie nog wilt sleutelen aan mijn planning, is meer dan welkom en alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
Dit is mijn eerste post. Ik heb mij aangemeld omdat ik twee vliegtickets heb geboekt naar Thailand voor in januari 2014.
Ik wilde altijd al heel graag naar Azië (Thailand). Ik ben een echte reisfanaat en heb heel Afrika en heel Amerika verkend.
Het is nu tijd om Azië te verkennen. Ik ben wel eens op de Malediven geweest, maar daarbij kan ik niet echt zeggen dat ik veel het echte Azië heb geproefd.
Omdat mijn neefje zijn diploma heeft gehaald, trakteer ik hem om met mij op reis te gaan.
Echter is mijn neefje 19 en wordt hij pas in maart 2014, 20 jaar.
Ikzelf ben 26 en hou niet echt van feesten. Mijn neefje echter wel dus deze vakantie gaat veel gefeest worden (hoopt hij).
Ik ben alleen vergeten te informeren of een 19-jarige wel mag uitgaan in Thailand.
Wordt daar strikt gecontroleerd op leeftijd door middel van ID?
Zoja, wat is de minimale leeftijd om uit te mogen gaan in Thailand?
Ik heb nog niet heel veel informatie gewonnen over onze reis, maar in grote lijnen heb ik het al een beetje uitgezocht afgelopen 2 dagen.
- Bangkok 2 nachten (bijkomen van de vlucht en wat tempeltjes bekijken)
- Pattaya 4 nachten (dagtrip met boot naar Ko Larn - Feesten - Feesten - Feesten)
- Koh Phi Phi Don 5 nachten (Feesten - slapen - genieten van het strand - Maya Bay - Monkey Beach - boottripjes naar Koh Phi Phi Leh, Krabi, Railay Beach - limestone climbing in Railay)
Ik heb de bezienswaardigheden niet echt op volgorde gezet.
Wie nog wilt sleutelen aan mijn planning, is meer dan welkom en alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
-
- Volwaardig lid
Re: Minimum leeftijd uitgaan / bars?
Energie genoeg zo te zien. Ik zou die 4 nachten gebruiken om te slapen, maar misschien wordt ik wel te oud.Thaicro schreef: - Bangkok 2 nachten (bijkomen van de vlucht en wat tempeltjes bekijken)
- -
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Dat joch krijgt de tijd van zijn leven.
Of dat ook voor jou geldt...
Nee hoor, als hij bahtjes heeft die hij (of jij) uitgeeft, vraagt geen Thai zich af hoe oud hij is.
Of dat ook voor jou geldt...
Nee hoor, als hij bahtjes heeft die hij (of jij) uitgeeft, vraagt geen Thai zich af hoe oud hij is.

Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Uit ander forum, posting van Joep Pattaya in het onderwerp meerderjarigheid:
Volwassen bij 18 of 20...........
Een bar bezoeken mag indien je 20 of ouder bent.
In een bar werken mag indien je 18 of ouder bent.
Maar Nederlanders zijn langer dan Thais, het zal niet opvallen. En 'pa' is er bij......
Volwassen bij 18 of 20...........
Een bar bezoeken mag indien je 20 of ouder bent.
In een bar werken mag indien je 18 of ouder bent.
Maar Nederlanders zijn langer dan Thais, het zal niet opvallen. En 'pa' is er bij......

-
- Volwaardig lid
"Legal Drinking Age and Alcohol-Free Zones
Thailand introduced the Alcoholic Beverage Control Act in 2008 , which amended some of Thailand’s previous alcohol laws and increased the drinking age from eighteen to twenty. The Act has specific language making it illegal to sell alcohol to anyone under twenty years old."
Bron: http://www.thailawforum.com/tourst-guid ... iland.html
Ron.
Thailand introduced the Alcoholic Beverage Control Act in 2008 , which amended some of Thailand’s previous alcohol laws and increased the drinking age from eighteen to twenty. The Act has specific language making it illegal to sell alcohol to anyone under twenty years old."
Bron: http://www.thailawforum.com/tourst-guid ... iland.html
Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
En er zijn ook nog 'inneem' tijden dat je daar even rekening mee houdt.
Soms hele dagen niet zelfs.
Alcohol sale is banned between 2pm to 5pm and between midnight to 11am and also on election days and some religious holidays.
Bron
Soms hele dagen niet zelfs.

Alcohol sale is banned between 2pm to 5pm and between midnight to 11am and also on election days and some religious holidays.
Bron
- Jos Flachs
- Expat
Nederlanders zijn gemiddeld de langste, Thais (na pygmeeën) gemiddeld de kortste mensen ter wereld. Ik neem aan dat je neef iets van 1.80 meter of langer is. Jouw neef gaat nergens in de problemen komen. Iedere Thai zal hem net zo veel bier serveren als hij geld in z'n knip heeft. Gebeurt zelden of nooit dat de politie een inval doet en op leeftijd controleert.
Wat ze wel graag doen is op andere zaken controleren. Het gebruik van wiet en coke bijvoorbeeld. Dan mag hij een flesje volmaken om een lakmoespapiertje te laten soppen. Is net zo goed een scam, maar weest gewaarschuwd dat zo stoned als een aap in Nederland nooit een probleem is, maar in Thailand wel.
Uiteraard is zo'n actie bestemd om die bar meer pensioen premie voor de commissaris te laten betalen. Gemekker over volksgezondheid is net zo relevant als het mekkeren van Koos Spee over de verkeersveiligheid.
Wat ze wel graag doen is op andere zaken controleren. Het gebruik van wiet en coke bijvoorbeeld. Dan mag hij een flesje volmaken om een lakmoespapiertje te laten soppen. Is net zo goed een scam, maar weest gewaarschuwd dat zo stoned als een aap in Nederland nooit een probleem is, maar in Thailand wel.
Uiteraard is zo'n actie bestemd om die bar meer pensioen premie voor de commissaris te laten betalen. Gemekker over volksgezondheid is net zo relevant als het mekkeren van Koos Spee over de verkeersveiligheid.
- sunbird
- Expat
Dat in de Grote supermarkten BigC/Lotus/Tops etcHua Thalae schreef:En er zijn ook nog 'inneem' tijden dat je daar even rekening mee houdt.
Soms hele dagen niet zelfs.![]()
Bron
Maar je kunt alles kopen op iedere tijd van de dag zowel in kleine shops maar ook de grote drank supliers ,
Mijn zoon 19 Jaar nog studerend op de Uni heeft nooit een probleem gehad als er een keer een feest was.
Zolang je je maar gedraagt , maar dat is ook in Nederland zo lijkt me, en tja Pa er iedere keer bij ?

-
- Volwaardig lid
niet in pattaya in de shops
sorry,verkeerd gelezen op die k,t telefoon
sorry,verkeerd gelezen op die k,t telefoon
"Zij die dansen
door hen
door hen
- Ben
- Expat
In BKK kan je 24 uur per dag feesten.
Taloze gelegenheden die de hele nacht doorgaan .
Taloze gelegenheden die de hele nacht doorgaan .
-
- komt net kijken
Hey, allemaal, bedankt voor jullie reactie. Ik heb nu dus vernomen dat de minimumleeftijd 20 is voor bars en discotheken en het nuttigen van alcohol en dat het zo wettelijk geregeld is. Ik ben alleen vergeten erbij te vertellen dat mijn neefje en ik geen alcohol drinken. Is dit dan voor de thais meer een reden om ons juist extra te controleren? Geld uitgeven doen we sowieso. En stel dat er een inval wordt gedaan, heeft mijn neefje dan een groot probleem? Ik probeer namelijk alle grote risico's die te voorkomen zijn te voorkomen.
- sunbird
- Expat
[quote="Thaicro"]Hey, allemaal, bedankt voor jullie reactie. Ik heb nu dus vernomen dat de minimumleeftijd 20 is voor bars en discotheken en het nuttigen van alcohol en dat het zo wettelijk geregeld is. Ik ben alleen vergeten erbij te vertellen dat mijn neefje en ik geen alcohol drinken. Is dit dan voor de thais meer een reden om ons juist extra te controleren? Geld uitgeven doen we sowieso. En stel dat er een inval wordt gedaan, heeft mijn neefje dan een groot probleem? Ik probeer namelijk alle grote risico's die te voorkomen zijn te voorkomen.[/quote]
Nee Thaicro geen zorgen maken, en die invallen ? dat valt wel mee, gewoon genieten van jullie vakantie .
Nee Thaicro geen zorgen maken, en die invallen ? dat valt wel mee, gewoon genieten van jullie vakantie .
-
- Volwaardig lid
Maak je maar niet druk Thairco.
Invallen van politie en de papieren van buitenlanders controleren om te kijken welke leeftijd die jongen heeft,zal je niet meemaken.
Not worry,be happy.
Ron.
Invallen van politie en de papieren van buitenlanders controleren om te kijken welke leeftijd die jongen heeft,zal je niet meemaken.
Not worry,be happy.
Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Thuis blijven Thaicro dat is het beste.
Hoewel jullie geen alcohol drinken en dat thuis aan de cola bar wel vol kunnen houden is dat hier erg moeilijk.
Er lopen hier in de bar 'Dames' te animeren zeg maar jou een beetje geluk toe te schuiven en de bar omzet zo snel mogelijk omhoog te krijgen.
Deze dames zijn vaak erg goed in hun werk en nevenactiviteiten doen ze ook graag.
Voor de rest is ongeveer iedere Thai bereidt om een buitenlander (Farang) ietsje meer te laten betalen als een Thai.
Of je nu nuchter of stom lazarus aan de bar zit of iets anders aan het doen ben maakt eigenlijk niet uit.
Hoewel de tweede optie wel het makkelijkste is.
Reden voor het prijsverschil is vaak
maar ja je ben op vakantie en wil ook wel eens wat nietwaar.
Of toch maar Balkonia met een mager zonnetje.
Hoewel jullie geen alcohol drinken en dat thuis aan de cola bar wel vol kunnen houden is dat hier erg moeilijk.
Er lopen hier in de bar 'Dames' te animeren zeg maar jou een beetje geluk toe te schuiven en de bar omzet zo snel mogelijk omhoog te krijgen.
Deze dames zijn vaak erg goed in hun werk en nevenactiviteiten doen ze ook graag.
Voor de rest is ongeveer iedere Thai bereidt om een buitenlander (Farang) ietsje meer te laten betalen als een Thai.
Of je nu nuchter of stom lazarus aan de bar zit of iets anders aan het doen ben maakt eigenlijk niet uit.
Hoewel de tweede optie wel het makkelijkste is.
Reden voor het prijsverschil is vaak

Of toch maar Balkonia met een mager zonnetje.

De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- Pieter
- Volwaardig lid
Bij RCA in Bangkok vroegen ze wel degelijk om een id de laatste keer dat ik daar was 10 jaar geleden
trouwens volgens mij mag iedereen onder begeleiding zijn kinderen uitlaten dacht ik
Pieter
trouwens volgens mij mag iedereen onder begeleiding zijn kinderen uitlaten dacht ik
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.