Drinkwaterautomaten.
Moderator: Loempia
- nbreeker
- Standaard Lid
Drinkwaterautomaten.
Is er ook iemand die een drinkwater installatie heeft in huis bijvoorbeeld dmv reverse osmosis,bij ons op de hoek van de straat staat een drinkwater automaat en nu heb ik al mijn eigen flessen zodat ik zeker weet dat ze schoon zijn maar nu werd er op de tv gewaarschuwd over deze automaten,en lieten ze zien dmv een wattenstaafje hoe vuil het mondstuk van binnen was waar het water uit kwam,dus hebben wij ook eens gekeken bij de waterautomaat hier op de hoek met een wattenstaafje nu wat daar uit kwam werd je ook niet blij van.
Zo'n automaat werkt ook volgens het reverse osmosis systeem maar heeft natuurlijk een grotere doorstroming door het veelvuldig gebruik en moet dus sneller een filter verwisselen en die zijn niet zo goedkoop dus stelt men dat uit.
Ik heb zelf voordat het water in mijn ondergrondse tank gaat al een zandfilter geïnstalleerd plus dat die tank dienst doet als settlingtank zodat mocht er wat in komen het naar de bodem zakt,de zuig van de pomp is ongeveer 20 cm van de bodem en ik heb de tank laten betegelen zodat het schoonmaken ervan een fluitje van een cent is.
Dan heb ik na de pomp een houtskool terugwas filter geïnstalleerd die allerlei nare luchtjes en ook de chloor lucht uit het water haalt voordat het m'n huis ingaat maar ik kan het nog steeds niet drinken en probeer daar nu een oplossing voor te vinden,maar teneerste is het niet goedkoop maar ten tweede de meeste oplossingen produceren maar een dun straaltje drinkwater.Maar ik hoor graag van mensen die al iets hebben en er wel of niet tevreden over zijn.
Ik ga zelf vandaag eens rondkijken wat er allemaal op de markt is op dit gebied.
Zo'n automaat werkt ook volgens het reverse osmosis systeem maar heeft natuurlijk een grotere doorstroming door het veelvuldig gebruik en moet dus sneller een filter verwisselen en die zijn niet zo goedkoop dus stelt men dat uit.
Ik heb zelf voordat het water in mijn ondergrondse tank gaat al een zandfilter geïnstalleerd plus dat die tank dienst doet als settlingtank zodat mocht er wat in komen het naar de bodem zakt,de zuig van de pomp is ongeveer 20 cm van de bodem en ik heb de tank laten betegelen zodat het schoonmaken ervan een fluitje van een cent is.
Dan heb ik na de pomp een houtskool terugwas filter geïnstalleerd die allerlei nare luchtjes en ook de chloor lucht uit het water haalt voordat het m'n huis ingaat maar ik kan het nog steeds niet drinken en probeer daar nu een oplossing voor te vinden,maar teneerste is het niet goedkoop maar ten tweede de meeste oplossingen produceren maar een dun straaltje drinkwater.Maar ik hoor graag van mensen die al iets hebben en er wel of niet tevreden over zijn.
Ik ga zelf vandaag eens rondkijken wat er allemaal op de markt is op dit gebied.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Re: Drinkwaterautomaten.
Heb het een tijdje geprobeerd met deze filterinstalatie..............was binnen de kortste keren vervuild en blijf je de filters wisselen.
Af en toe is het water in Pattaya gewoon zwart van kleur,en dus de filters ook in no-time.

We hebben maar gekozen voor de meest veilige oplossing....

Ron.
Af en toe is het water in Pattaya gewoon zwart van kleur,en dus de filters ook in no-time.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
- Pieter
- Volwaardig lid
Ik heb zoiets in Bangkok maar gebruik het voor water dat daarna nog moet koken .. b.v. rijst koffie en aardappels
voor al het andere inclusief ijsblokjes gebruik ik flessen
Voor het sproeien van de tuin gebruik ik het riviertje of leiding water afhankelijk van
In Bangkok is het water redelijk schoon en kan je echt wel je tanden er mee poetsen
Kleurtjes enzo zeggen me niks en zouden andere ook niet zoveel moeten mogen zeggen behalve bij zwangerschaps testen
Mijn vrouw was een 10 dagen in de provincie en heeft nu nogal wat puistjes in haar gezicht dus wat daar in het water zit (voor het douchen)???
Pieter
voor al het andere inclusief ijsblokjes gebruik ik flessen
Voor het sproeien van de tuin gebruik ik het riviertje of leiding water afhankelijk van
In Bangkok is het water redelijk schoon en kan je echt wel je tanden er mee poetsen
Kleurtjes enzo zeggen me niks en zouden andere ook niet zoveel moeten mogen zeggen behalve bij zwangerschaps testen
Mijn vrouw was een 10 dagen in de provincie en heeft nu nogal wat puistjes in haar gezicht dus wat daar in het water zit (voor het douchen)???
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- nbreeker
- Standaard Lid
Je was wel een eind op de goede weg Ron,maar daarom heb ik buiten al een paar filters plus een tank van 3500 liter waarin het water tot rust komt en alles naar de bodem zinkt,wat ik nog mis op jou unit is een UV lamp die de bacterien dood,plus een drukvaatje.ron schreef:Heb het een tijdje geprobeerd met deze filterinstalatie..............was binnen de kortste keren vervuild en blijf je de filters wisselen.
Ron.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Hallo Nick.
Zit hier nog even in een huurhuis,dus wil hier niet te veel aan spenderen,heb hier al genoeg verbouwd voor de eigenaar.
De watertank zal ik deze week ook eens gaan bekijken om schoon te krijgen,zag gisteren toevallig dat er een soort algvorming zich aan de binnenkant vasthecht.
Pas zelf niet door het gat aan de bovenkant,haha...............zal even kijken of ik Jeab zo gek kan krijgen.
Ron.
Zit hier nog even in een huurhuis,dus wil hier niet te veel aan spenderen,heb hier al genoeg verbouwd voor de eigenaar.

De watertank zal ik deze week ook eens gaan bekijken om schoon te krijgen,zag gisteren toevallig dat er een soort algvorming zich aan de binnenkant vasthecht.
Pas zelf niet door het gat aan de bovenkant,haha...............zal even kijken of ik Jeab zo gek kan krijgen.

Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Heb hier 'gemeente' water en niet water uit een zelf geslagen bron die alleen of met het hele resort gebruikt wordt'
Aanslag van het water heb je altijd er zit dus zwevend vuil in door breuken in de leidingen of het niet goed behandelen tijdens werkzaamheden.
Zeer vervelend maar het gaat nooit vast zitten zoals vroeger met het bronwater (Kalk en ijzer residu)
Gebruik het voor alles behalve drinken.
Er zit hier verschillende toevoegingen in zoals chloor.
Douche en kookwater komt boven de 60 graden en dan is het echt gebeurd met mister Bac. uiteraard iets langer als tien seconde.
Gebruik dus flessen water van de firma Meesuk voor de koffie iets van 8 liter zo te zien.
Ga er van uit dat die de flessen schoonmaken en dat is een zwak puntje helaas.
Drinken uit de fles via het glas altijd kleine flesjes water of koude Thee.
Aanslag van het water heb je altijd er zit dus zwevend vuil in door breuken in de leidingen of het niet goed behandelen tijdens werkzaamheden.
Zeer vervelend maar het gaat nooit vast zitten zoals vroeger met het bronwater (Kalk en ijzer residu)
Gebruik het voor alles behalve drinken.
Er zit hier verschillende toevoegingen in zoals chloor.
Douche en kookwater komt boven de 60 graden en dan is het echt gebeurd met mister Bac. uiteraard iets langer als tien seconde.
Gebruik dus flessen water van de firma Meesuk voor de koffie iets van 8 liter zo te zien.
Ga er van uit dat die de flessen schoonmaken en dat is een zwak puntje helaas.

Drinken uit de fles via het glas altijd kleine flesjes water of koude Thee.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- nbreeker
- Standaard Lid
Ja begrijp ik Ron,ik heb dit vroeger ook gehuurd ,maar nadat ik het gekocht heb ik samen met m'n zoon alle leidingen in de tuin opgespoord want ik had een bovengrondse tank en een ondergrondse en op tekening gezet,toen system vereenvoudigd en bovengrondse tank weggegeven,ik krijg net als jij water van de stad,voor de tuin gebruik ik water van de stad en water voor het huis is dus nu gefilterd maar ik wil er nog een drinkwater systeem aanhangen dan ben ik van die flessentroep af en zeker die 20 liter flessen van 10 bath vertrouw ik niet erg.ron schreef:Hallo Nick.
Zit hier nog even in een huurhuis,dus wil hier niet te veel aan spenderen,heb hier al genoeg verbouwd voor de eigenaar.![]()
Pas zelf niet door het gat aan de bovenkant,haha...............zal even kijken of ik Jeab zo gek kan krijgen.![]()
Ron.
Water aan boord was vroeger mijn verantwoording,ook het water maken van zeewater via een een reverse osmosis unit of met een vacuum verdamper.
Anders huur je een mannetje als jeab geen trek heeft maar blijf er wel bij.
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- v@go
- Volwaardig lid
toch een kwestie van een voorfilter erbij hangen om je systeem niet teveel te belasten.ron schreef:Heb het een tijdje geprobeerd met deze filterinstalatie..............was binnen de kortste keren vervuild en blijf je de filters wisselen.
Ron.
zoals deze
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
- brake034
- Expat
Als ik permanent in Chiang Rai ga wonen overweeg ik deze installatie:
http://www.waterth.com/products/uv_ozon ... oducts.pdf
Hierbij voldoende doorstroming, de combinatie van Ozon en UV dood alle bacteriën en dat is voor mijn gezondheid heel belangrijk.
http://www.waterth.com/products/uv_ozon ... oducts.pdf
Hierbij voldoende doorstroming, de combinatie van Ozon en UV dood alle bacteriën en dat is voor mijn gezondheid heel belangrijk.
Marcel
- v@go
- Volwaardig lid
Absoluut waar Brake een UV ozon installatie is dan noodzakelijk voor je.
Maar voor drinkwater zou ik als ik jou was altijd flesjes water nemen. Dat wordt constant gecontroleerd en jou unit om de x aantal weken op bacteriën.
Er kunnen altijd bij terugslag bij een aftappunt verontreinigingen in je systeem komen die je uv unit niet nogmaals passeren.
Maar voor drinkwater zou ik als ik jou was altijd flesjes water nemen. Dat wordt constant gecontroleerd en jou unit om de x aantal weken op bacteriën.
Er kunnen altijd bij terugslag bij een aftappunt verontreinigingen in je systeem komen die je uv unit niet nogmaals passeren.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
- brake034
- Expat
Ja, ik neem zeker drinkwater in flessen.
Alleen met een immuun probleem is het ook beter om bacterievrij douchewater te hebben.
Ik ga zo wie zo het kraanwater systeem op de schop nemen, ik wil 2 van die 1000 liter tanks neerzetten, pomp installeren en de waterput ook weer operationeel maken.
Dan ga ik de ringleidingen van de publieke watervoorziening geheel scheiden van het putwater systeem.
Putwater wordt dan het systeem voor de tuin tezamen met regenwater.
Zit nog te overwegen om een grondboring te laten doen om te zien of ik daarmee een alternatief heb voor de publieke voorziening, soms is die voor een paar uur zonder waterdruk, ook wisselt de waterdruk vaak. We zitten aan het eind van de leiding geloof ik.
Alleen met een immuun probleem is het ook beter om bacterievrij douchewater te hebben.
Ik ga zo wie zo het kraanwater systeem op de schop nemen, ik wil 2 van die 1000 liter tanks neerzetten, pomp installeren en de waterput ook weer operationeel maken.
Dan ga ik de ringleidingen van de publieke watervoorziening geheel scheiden van het putwater systeem.
Putwater wordt dan het systeem voor de tuin tezamen met regenwater.
Zit nog te overwegen om een grondboring te laten doen om te zien of ik daarmee een alternatief heb voor de publieke voorziening, soms is die voor een paar uur zonder waterdruk, ook wisselt de waterdruk vaak. We zitten aan het eind van de leiding geloof ik.
Marcel
-
- Volwaardig lid
Kijk eens op deze website,heb zelf bijna een gekocht maar kon het niet eens worden over de prijs.
Ik weet dat een aantal kantoren in Hua-hin er een hebben en dat schijnt goed te bevallen
http://www.pure-aqua-thailand.com/
Heeft koud en heet water en je hoeft niet met water te sjouwen en geen installatie problemen
Ik weet dat een aantal kantoren in Hua-hin er een hebben en dat schijnt goed te bevallen
http://www.pure-aqua-thailand.com/
Heeft koud en heet water en je hoeft niet met water te sjouwen en geen installatie problemen
- joepattaya
- Expat
In mijn huis in PTT ook een filterinstallatie aanwezig.
Mijn voordeel is, dat mijn water uit een put komt die de eigenaar geslagen heeft; dat scheelt al.
Mijn tip: Als je zo'n installatie aanschaft, koop er dan ook direct de filters en een UV-lamp bij (als dat er inzit).
Het kan even duren voor ze aan vervanging toe zijn, maar de filters zijn altijd verzadigd en de lamp gaat altijd kapot op ongewenste momenten en dan moet je op stel en sprong onderdelen gaan zoeken.
Maar goed, het produkt wat uit de kraan komt gebruik ik vooral als drinkwater, koffiezet-water en kookwater. De rest van de activiteiten doe ik ongefilterd.
Mijn voordeel is, dat mijn water uit een put komt die de eigenaar geslagen heeft; dat scheelt al.
Mijn tip: Als je zo'n installatie aanschaft, koop er dan ook direct de filters en een UV-lamp bij (als dat er inzit).
Het kan even duren voor ze aan vervanging toe zijn, maar de filters zijn altijd verzadigd en de lamp gaat altijd kapot op ongewenste momenten en dan moet je op stel en sprong onderdelen gaan zoeken.
Maar goed, het produkt wat uit de kraan komt gebruik ik vooral als drinkwater, koffiezet-water en kookwater. De rest van de activiteiten doe ik ongefilterd.
-
- Volwaardig lid
.
"Zij die dansen
door hen
door hen
- nbreeker
- Standaard Lid

Dit zijn de twee filters waar het water doorgaat voordat het in huis gaat,die blauwe aan de muur is m'n zandfilter voordat het de tank ingaat en die stainles steel filter voordat het het huis ingaat.
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.