Vakantie naar Pattaya met gezin?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Vakantie naar Pattaya met gezin?

#1 Bericht door ron » zondag 04 augustus 2013, 14:47

Om de vele voor-oordelen wat Pattaya betreft een andere kijk te geven,wil ik hier in een apart topic wat dingen plaatsen wat er zoal allemaal in Pattaya en in de directe omgeving te doen is.
Pattaya staat natuurlijk bekend om zijn vele kroegen,h*eren en gogo-bars.
De zogenoemde sex-toeristen kunnen hier hun hart ophalen in deze bruisende stad.

Toch heeft Pattaya nog meer te bieden,en kan men hier met een gerust hart met een gezin op vakantie gaan.
Ik realiseer mijzelf dat er wel wat commentaar gaat komen door een paar fatsoensrakkers,die absoluut niets met deze stad (het Sodom en Gommora van Thailand) te maken willen hebben,maar wil toch wel een paar leuke bezigheden hier plaatsen voor mensen die zich afvragen of zij met hun gezin vakantie kunnen vieren in Pattaya.

Het zou trouwens helemaal niet verkeerd zijn als expats die in andere steden in Thailand wonen,een topic over hun stad en omgeving zouden maken,en de atractie,s/bezienswaardigheden kunnen toelichten.

khao kheow open zoo

Op zo,n ruim half uurtje rijden met de auto vanaf Pattaya,ligt khao kheow open zoo .
Terwijl op hun website een reisduur vanaf Pattaya 90 minuten wordt genoemd,kom ik zelf echt niet verder dan 40-45 minuten aangezien de afstand niet meer dan 50 kilometer bedraagt.

De laatse 10 kilometer is een leuk stukje om te rijden,en is blijkbaar door het bergachtige gebied een graag geziene lokatie voor mensen die op hun racefiets wat hellingen willen nemen.
Veel Thaise renners vandaag,maar ook de felang is aardig vertegenwoordigd.

Afbeelding
Bij aankomst Zoo rijden we langs de kassa,waar voor mijn Thaise vrouw 70thb entree betaald moet worden.
Voor Kevin van 7 jaar 15thb en voor mijn persoontje 100thb.

Vreemd genoeg had ik gisteren op hun website gelezen dat de entree-prijzen 300 thb per persoon zouden zijn,maar bij het tonen van mijn Thais rijbewijs wordt er op geen enkele wijze moeite gedaan om de felangprijs te laten betalen,integendeel zelfs aangezien de dame aan de kassa zelf aan Jeab vroeg of ik een retirement-visa had en/of Thai rijbewijs.
Ben ondertussen wel anders gewend hier in Pattaya waar de felang meestal wel kan rekenen op "special prices"......
Vroeg mij eigenlijk al af wat het welbekende "addertje onder het gras" zou wezen..........
Duur eten in de Zoo,voor diverse atractie,s wederom betalen of er zou helemaal niets aan zijn,waren mijn ideeen........!

Afbeelding
We konden met onze auto de trip door het open park rijden,of we konden een golf-wagentje huren.
We besloten het tweede te doen,en na het parkeren van de auto gingen we eens kijken wat de prijs zou zijn voor een vierpersoons golfwagentje.

Voor twee uurtjes met het golfwagentje werd 300thb gerekend,en elk vervolguur zou 100thb kosten.
Eenmaal in het karretje plaats te hebben genomen begonnen we relaxed de tour,die je zelf in elke gewenste volgorde mag maken.

Afbeelding

Eerst maar even wat gegeten in 1 van de talloze eetgelegenheden die kris-kras door het park verspreid liggen,en waar echt geen dure prijzen worden gerekend voor hun diverse etenswaren.

Afbeelding
Als enig minpuntje wil ik wel aanmerken dat als je met kinderen deze tour gaat doen,je heel goed moet opletten voor de welbekende Thaise onveiligheid van trappen,afstapjes,afrasteringen met grote gaten en meer van dat soort dingen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Denk dat ik vandaag in de grootste vogelkooi van mijn leven heb gelopen,waar ik eigenlijk geen afmetingen van kan inschatten.
Afbeelding

Mooie gekleurde vogels vliegen door de kooi,en ook de grondvogels zijn in talrijke soorten vertegenwoordigd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Buiten de kooi gekomen,mag je met een neushoornvogel op de foto,en de kosten bedragen 20thb.
Zo zijn er meer dieren waar je mee op de foto mag,en evenzo zijn de kosten 20thb.

Verder rijdend door het park zie overal de wilde apen die je graag willen beroven van eventuele etenswaren,zonnebrillen,camera,s enz........
Brutale apen?.....ja,dat zijn het zeker,en kijk maar uit dat je bij een aanval niet gebeten wordt.

Afbeelding

Afbeelding
Op sommige plaatsen is een waarschuwingsbord geplaatst om niet uit de auto te gaan en om de ramen gesloten te houden......
Het vreemde daarvan is dat ik en anderen gewoon met het open golfwagentje die gebieden door rijden.......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grote borden op de route geven weer waar je je bevindt,en kan je de keuze maken welke kant je op wil.

Wij hebben eigenlijk maar 4 uurtjes een bezoek gebracht aan het park,maar ik denk dat je na drie volle dagen nog niet echt alles goed hebt gezien.
Op de website staan alle evenementen die er te doen zijn,zoals Flight of the Gibbon of de Night Safari

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En natuurlijk zijn er ook olifanten......
Afbeelding

Afbeelding
Zo......weer 20 thb voor het baasje verdiend,haha.
Afbeelding

Heel veel dieren heb ik niet beschreven in dit stukje,maar er zijn er heel veel.
Als je een leuke dag met je familie wil hebben is dit zeker aan te bevelen,en voor het geld hoef je het echt niet te laten.
Je kan hier echt meerdere dagen verpozen.
Later gaan we zeker nog eens terug en willen we de night-safari gaan doen.

Zie voor meer info: http://www.treetopasia.com/thailand-hol ... pen-safari

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Vakantie naar Pattaya met gezin?

#2 Bericht door paknampo » zondag 04 augustus 2013, 16:09

Bedankt Ron,

Mooi verhaaltje, leuke foto's :thumbsup:
Ben er lang geleden eens geweest.

Pattaya en omgeving is erg leuk, kom er graag.

Gr.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door ron » woensdag 14 augustus 2013, 01:58

Onderstaand stukje is al eerder geplaats.

Vandaag zijn wij naar Bang Saen gereden,zo,n 50 kilometer van Pattaya.
Wij hebben daar heerlijk gegeten aan de boulevard,waar het lange wachten op een vrije tafel,wel beloont wordt met het lekkere eten.
Zijn wel 100 van die zaakjes op de boulevard,maar alles zit vol.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oma Siam met 3 kleinkinderen,vermaakt zich met ons altijd prima.

Afbeelding

Afbeelding

Boom in de weg??.................gaatje in dak,hopla!

Afbeelding

Dan gaan we nog even op de vismarkt kijken.

Afbeelding

Ook hier is verkeer te vinden blijkbaar.....

Afbeelding

Kevin drinkt lekker uit zijn zakje Cola.(Ook dit is Thailand)

Afbeelding

Garnalen vers van de boot (foto boven) zo op de BBQ (foto onder)

Afbeelding

Afbeelding

Ook even tijd voor een schone luier voor Simon.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Nam-Plaa (vissaus) zit in deze flessen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was weer eens een leuk uitstapje in de buurt,en is zeker voor herhaling vatbaar,alsmede het strand aldaar.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door ron » woensdag 14 augustus 2013, 01:59

toch ben ik wel blij om voor Pattaya gekozen te hebben,al is alleen maar voor de keuze aan restaurants/eethuisjes.
Via een vriend in Pattaya,ben ik bij een Duits eethuisje terecht gekomen,waar je een heerlijk ontbijt met echte duitse koffie,broodjes(uit eigen bakkerij) ham,salami,kaas en eigengemaakte jam voor een slordige 145thb kan bekomen.
Alle produkten zijn vers,en een nette bediening.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook Jeab vindt een Europees ontbijtje op z,n tijd wel lekker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook het week-menu is aan te bevelen.
Veel voor weinig lijkt hier het motto,en de kwaliteit is ongekend goed en zeker heel lekker......

Afbeelding

Ik moet nu van de laptop af,aangezien mijnheer Kevin you-tube wil kijken (zandkasteel) en zijn tablet moet opladen....tsssss

Afbeelding

Groetjes,Ron.
"Zij die dansen
door hen

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door ron » woensdag 14 augustus 2013, 02:01

Wilde dit eigenlijk een andere keer eens plaatsen,maar kreeg een pb van een forumlid die daar binnenkort in de buurt is,en mischien wel eens wou gaan kijken bij de ZOO in Sriracha.
Zoals eigenlijk alles (in MIJN beleving) in Thailand,wat atractie,s speelparken,dolfinaria,etc.aan gaat,zijn al dit soort dingen hier gewoon slechte kopieen van de westerse wereld.

Afbeelding

Maar daarom zal de belevenis van de kinderen er zeker niet onder lijden,aangezien de Thaise dompteur of trainer er heilig van overtuigd is dat hier een ongelooflijke voorstelling wordt weggeven,en zoals altijd met een opzwepende Thaise speakermijnheer die met geluiden en harde kreten de stunts nog meer spannender maakt voor de kids.

In ZOO Sriracha heb je verschillende voorstellingen,zoals tijgershow,varkens-loopwedstrijd,en Olifantenshow.
Ook mogen de kinderen de tijgerwelpjes de fles geven,wat ze dan ook prachtig vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De olifantenshow wordt druk bezocht........

Afbeelding

Afbeelding

Kevin en zijn nichtje MinK uit NK,vinden de olifanten prachtig...........

Afbeelding

Mijn schoonzusje Joy met de meiden Pink en Mink en hun neefje Kevin.

Afbeelding

Een ritje op de olifant mag natuurlijk niet ontbreken.

Afbeelding

Afbeelding

Ook gewoon een leuke lokatie om wat foto,s te schieten,alhoewel HEEL thailand daar een prachtig decor voor is.
tja,DAT is ook Thailand.

Groetjes,Ron.
"Zij die dansen
door hen

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door ron » woensdag 14 augustus 2013, 02:02

Dagje strand bij Jomtien-beach.

Afbeelding

Alhoewel het de laatste tijd soms wat bewolkt is,loopt toch de temperatuur altijd op tot ver boven de dertig graden....meestal 34 in de schaduw gemeten.

Afbeelding

Voor mij altijd een ideale dag om naar het strand in Jomtien toe te gaan,aangezien ik niet echt een zonaanbidder ben,gelijk de meeste ferangs,die de hele dag liggen te bakken...........

Afbeelding

Heerlijk verscholen onder het dak van honderden parasols welke een ideale schaduwrijke plek maken alwaar ik op mijn gemak een boek kan lezen.

Afbeelding

Nou ja,op mijn gemak....................de lastitige verkopers niet meegerekend.

Afbeelding

Aan eten en drinken is geen tekort,en voor weinig kan je een heerlijke dag hebben.
30thb betaal je per stoel aanhuur (75 cent),terwijl dit in Zandvoort of Scheveningen 10 euro per dag is....

Afbeelding

Kevin vermaakt zich altijd opperbest aan het strand,en is de hele dag in het water aan het ravotten.
Vrienden heeft hij zo gemaakt,ook al praat hij nog niet 100% Thai,en vult hij wel eens wat aan in het Nederlands,begrijpen doen ze hem wel.
Een halfbloed Thai/Ferang blijkt toch altijd een aantrekkingskracht te hebben op de Thaise bevolking,en vooral bij Kevin zie ik altijd dat de Thaise meiden hem wel zien zitten.

Afbeelding

Ook vindt een ieder onze kleine Simon een mooi jochie,en zie bij andere Thaise moeders wel vaak die blik van afgunst als het om de blanke huidskleur gaat.

In Thailand wil men gewoon zo blank mogelijk zijn,want hoe donkerder de huid,des te meer werk jij waarschijnlijk op het land en zal je niet uit een rijk nest komen.
Dat is tenminste de filosofie die mij is uitgelegd.
Vaak ziet men dan ook de Thai in de bloedhitte met een jas op de brommer rijden,om de huid te beschermen tegen de zon.
Ook op het strand zal je nauwelijks de Thaise schonen in bikini zien zitten.
Shirt en korte broek is meestal hun outfit.
Ook in het water hebben de meeste kinderen hun shirt aan,om de huid te beschermen tegen de zon.

Groetjes,Ron.
"Zij die dansen
door hen

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door ron » woensdag 14 augustus 2013, 02:04

Nog even een paar foto,s van Bang Saen,zoals eerder beloofd.

Afbeelding

Het parkeerprobleem is ook s,morgens rond 9 uur al een feit.
Auto,s hierboven staan gewoon achter de parkeervakken geparkeerd,soms 3 rijen dik.
Handrem erop,en ze zoeken het maar uit............ :Whistle:

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk een plaatsje gevonden.......als dat maar goed gaat!

Afbeelding

Verplichte afname van 12 stoelen,aangezien het een "set" is.....(direct te voldoen aan de bazige tenthouder)

Afbeelding

Tussen het strand en de parkeerplaats vindt je allerlei tentjes met etenswaren,is wel leuk om te kijken....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het strand.....heb eigenlijk niet de troep langs de vloedlijn gefotografeerd.

Afbeelding

Afbeelding

Drie uurtjes later is de auto geheel vastgezet,en ben ik wel even aan het kl*ten om eruit te komen.....

Groet,Ron. :crazy:
"Zij die dansen
door hen

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”