Gokken
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
- Contacteer:
Gokken
Wat er behalve drinekn nog veel meer gebeurd in de Esaan is gokken, deelnamen aan illegale loterijen. Vaak steeks men zich diep in de schulden en wordt land als onderpand gegeven aan de ondergrondse maffia om nog maar meer geld te lenen om te gokken. Resultaat is veel ellende, en meer armoede.
Veel armoede veroorzaken de Thai zelf, helaas.
Veel armoede veroorzaken de Thai zelf, helaas.
-
- Volwaardig lid
Re: Gokken
Hee,die Nick
Waar zat jij nou de afgelopen 5 jaar
Ron.
Waar zat jij nou de afgelopen 5 jaar

Ron.

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
-
- Volwaardig lid
"...Wat er behalve drinekn nog veel meer gebeurd in de Esaan is gokken, deelnamen aan illegale loterijen. Vaak steeks men zich diep in de schulden en wordt land als onderpand gegeven aan de ondergrondse maffia om nog maar meer geld te lenen om te gokken. Resultaat is veel ellende, en meer armoede.
Veel armoede veroorzaken de Thai zelf, helaas...."
Drinken is geen specifieke Isan eigenschap hoor, dat doet men in heel Thailand en trouwens ook in Nederland. Gokken vind je in de hele wereld, in Thailand en in Nederland heb je staatsloterij. Illegale loterijen tref je in de hele wereld aan.
Je vergeet nog te noemen het gokken op hanengevechten, bokswedstrijden, voetbalwedstrijden, andere sporten, je kunt het zo gek niet bedenken en de mens gokt er op, zelfs op het aantal hondendrollen. In Nederland heb je 'koeschijt' als de lokale voetbalklub Substantia geld nodig heeft voor de klubkas en men daarvoor een grasveld in hokjes verdeelt met krijtstrepen. Je betaalt voor een hokje en als een goed volgevreten koe juist daar zijn flats deponeert dan win je pot (min het bedrag dat Substantia voor zich zelf wil houden) ..... Gokken is overal.
Bekend in dit land is het grote gokken op het WK voetbal. Dan gaan bedragen rond die de betaalcapaciteit van de Thaise mensen (vergeet andere landen niet, China is ook zo'n voorbeeld) te boven gaan en worden leningen gesloten die men afbetaalt in de komende 4 jaar. Waarom 4 jaar ? Nou, vul maar in.
'Ondergrondse maffia' vind ik aardig gevonden
. Het Thaise woord is loanshark en over die lui haalt soms een verhaal de pers dat ik niet op een mooie zondagavond in een forum zal plaatsen. Rentecondities die illegaal zijn. Men kleedt elkaar uit.
Maar is er verschil tussen dit onderwerp en het zakkenvullen dat politici doen ? Men volgt het 'goede' voorbeeld. Goethe zei het al "Der Fisch beginnt am Kopf zu stinken".
Je zou iets meer kunnen lezen over dit land want dan kun je ook meer vertellen dan alleen maar ellende. Want er is meer onder de zon hier dan jij schrijft hoor ! Veel meer zelfs. En ook leuke dingen. Meer leuke dingen dan ellende.
Veel armoede veroorzaken de Thai zelf, helaas...."
Drinken is geen specifieke Isan eigenschap hoor, dat doet men in heel Thailand en trouwens ook in Nederland. Gokken vind je in de hele wereld, in Thailand en in Nederland heb je staatsloterij. Illegale loterijen tref je in de hele wereld aan.
Je vergeet nog te noemen het gokken op hanengevechten, bokswedstrijden, voetbalwedstrijden, andere sporten, je kunt het zo gek niet bedenken en de mens gokt er op, zelfs op het aantal hondendrollen. In Nederland heb je 'koeschijt' als de lokale voetbalklub Substantia geld nodig heeft voor de klubkas en men daarvoor een grasveld in hokjes verdeelt met krijtstrepen. Je betaalt voor een hokje en als een goed volgevreten koe juist daar zijn flats deponeert dan win je pot (min het bedrag dat Substantia voor zich zelf wil houden) ..... Gokken is overal.
Bekend in dit land is het grote gokken op het WK voetbal. Dan gaan bedragen rond die de betaalcapaciteit van de Thaise mensen (vergeet andere landen niet, China is ook zo'n voorbeeld) te boven gaan en worden leningen gesloten die men afbetaalt in de komende 4 jaar. Waarom 4 jaar ? Nou, vul maar in.
'Ondergrondse maffia' vind ik aardig gevonden

Maar is er verschil tussen dit onderwerp en het zakkenvullen dat politici doen ? Men volgt het 'goede' voorbeeld. Goethe zei het al "Der Fisch beginnt am Kopf zu stinken".
Je zou iets meer kunnen lezen over dit land want dan kun je ook meer vertellen dan alleen maar ellende. Want er is meer onder de zon hier dan jij schrijft hoor ! Veel meer zelfs. En ook leuke dingen. Meer leuke dingen dan ellende.
-
- Volwaardig lid
Spelen om veel geld is, tenmiste wat ik hier in Bern gezien heb en wat mijn vrouw verteld, wel meer verbreid dan in Nederland of Zwitserland.
De Zwitserse in het binnenland speelen ook gaag met kaarden en drinken er veel koffie met alkohol, maar ze spelen alleen om "Fränkli".
Ik heb hier in onze massageshop jonge Thaise gezien, die in een nacht Fr. 10'000.- verspeelt hebben,
en van een oudere thaise dame gehoord, die haar huis in Thailand verspeelt heeft.
De Zwitserse in het binnenland speelen ook gaag met kaarden en drinken er veel koffie met alkohol, maar ze spelen alleen om "Fränkli".
Ik heb hier in onze massageshop jonge Thaise gezien, die in een nacht Fr. 10'000.- verspeelt hebben,
en van een oudere thaise dame gehoord, die haar huis in Thailand verspeelt heeft.
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล
-
- Volwaardig lid
Bij mij vriendin in het dorp is het heel normaal, gelukkig heeft mijn vriendin er een hekel aan.
Vaak gezien dat ze 1000den bath tegelijk vergokken op een boordspelletje.
Of kaarten dat is bij haar wel het meest voorkomende gokspelletje.
Daarbij word natuurlijk flink gezopen en geschreeuwd. Laat ze maar lekker wij doen er niet aan mee tot grote ergernis van de omwonende. Ik geef mijn geld liever uit aan nuttige dingen.
Later natuurlijk zeuren dat ze geen geld hebben.....Dan verdien je al niet veel geld en dan vergok je het ook nog.
Slim hoor.....
Vaak gezien dat ze 1000den bath tegelijk vergokken op een boordspelletje.
Of kaarten dat is bij haar wel het meest voorkomende gokspelletje.
Daarbij word natuurlijk flink gezopen en geschreeuwd. Laat ze maar lekker wij doen er niet aan mee tot grote ergernis van de omwonende. Ik geef mijn geld liever uit aan nuttige dingen.
Later natuurlijk zeuren dat ze geen geld hebben.....Dan verdien je al niet veel geld en dan vergok je het ook nog.
Slim hoor.....
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ook in Nederland lopen flink wat gokverslaafden rond, maar gokken zit Nederlanders niet echt in het bloed.
Duitsers trouwens ook niet: te calvinistisch qua achtergrond.
In Engeland wordt al heel wat meer gegokt.
Thai zijn enorme gokkers, vandaar dat kaartspelen en alle gokspelen verboden zijn (op de staatsloterij na, natuurlijk).
Chinezen spannen wellicht de kroon.
Ook in Nederland gokken die heel wat af.
Het meest geliefd is mahjong. Niet de solitaire computerversie, maar het echte werk.
Mahjong is dan een ingewikkelde kruising tussen domino en kaarten.
En omdat bij bijzondere combinaties (en daar zijn er veel van) de punten elke keer verdubbelen, kan het heel hard gaan.
Menig Chinees restaurant in Nederland heeft daardoor al een nieuwe eigenaar gekregen...
Duitsers trouwens ook niet: te calvinistisch qua achtergrond.
In Engeland wordt al heel wat meer gegokt.
Thai zijn enorme gokkers, vandaar dat kaartspelen en alle gokspelen verboden zijn (op de staatsloterij na, natuurlijk).
Chinezen spannen wellicht de kroon.
Ook in Nederland gokken die heel wat af.
Het meest geliefd is mahjong. Niet de solitaire computerversie, maar het echte werk.
Mahjong is dan een ingewikkelde kruising tussen domino en kaarten.
En omdat bij bijzondere combinaties (en daar zijn er veel van) de punten elke keer verdubbelen, kan het heel hard gaan.
Menig Chinees restaurant in Nederland heeft daardoor al een nieuwe eigenaar gekregen...
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
- v@go
- Volwaardig lid
Als ik kaart om geld zal ik nooit drinken. Het liefst heb ik dat de ander veel drinkt
Maar dan gaat het om een paar tientjes maximaal
We hebben ooit een jaar dagelijks met dezelfde groep gekaart en steeds opgeschreven wat er betaald moest worden.
De winst was voor mij 10 cent net als twee andere en de ene moest 30 cent betalen en die hebben we toe maar kwijtgescholden.

Maar dan gaat het om een paar tientjes maximaal
We hebben ooit een jaar dagelijks met dezelfde groep gekaart en steeds opgeschreven wat er betaald moest worden.
De winst was voor mij 10 cent net als twee andere en de ene moest 30 cent betalen en die hebben we toe maar kwijtgescholden.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก