Pattaya staat natuurlijk bekend om zijn vele kroegen,h*eren en gogo-bars.
De zogenoemde sex-toeristen kunnen hier hun hart ophalen in deze bruisende stad.
Toch heeft Pattaya nog meer te bieden,en kan men hier met een gerust hart met een gezin op vakantie gaan.
Ik realiseer mijzelf dat er wel wat commentaar gaat komen door een paar fatsoensrakkers,die absoluut niets met deze stad (het Sodom en Gommora van Thailand) te maken willen hebben,maar wil toch wel een paar leuke bezigheden hier plaatsen voor mensen die zich afvragen of zij met hun gezin vakantie kunnen vieren in Pattaya.
Het zou trouwens helemaal niet verkeerd zijn als expats die in andere steden in Thailand wonen,een topic over hun stad en omgeving zouden maken,en de atractie,s/bezienswaardigheden kunnen toelichten.
khao kheow open zoo
Op zo,n ruim half uurtje rijden met de auto vanaf Pattaya,ligt khao kheow open zoo .
Terwijl op hun website een reisduur vanaf Pattaya 90 minuten wordt genoemd,kom ik zelf echt niet verder dan 40-45 minuten aangezien de afstand niet meer dan 50 kilometer bedraagt.
De laatse 10 kilometer is een leuk stukje om te rijden,en is blijkbaar door het bergachtige gebied een graag geziene lokatie voor mensen die op hun racefiets wat hellingen willen nemen.
Veel Thaise renners vandaag,maar ook de felang is aardig vertegenwoordigd.
Bij aankomst Zoo rijden we langs de kassa,waar voor mijn Thaise vrouw 70thb entree betaald moet worden.
Voor Kevin van 7 jaar 15thb en voor mijn persoontje 100thb.
Vreemd genoeg had ik gisteren op hun website gelezen dat de entree-prijzen 300 thb per persoon zouden zijn,maar bij het tonen van mijn Thais rijbewijs wordt er op geen enkele wijze moeite gedaan om de felangprijs te laten betalen,integendeel zelfs aangezien de dame aan de kassa zelf aan Jeab vroeg of ik een retirement-visa had en/of Thai rijbewijs.
Ben ondertussen wel anders gewend hier in Pattaya waar de felang meestal wel kan rekenen op "special prices"......
Vroeg mij eigenlijk al af wat het welbekende "addertje onder het gras" zou wezen..........
Duur eten in de Zoo,voor diverse atractie,s wederom betalen of er zou helemaal niets aan zijn,waren mijn ideeen........!
We konden met onze auto de trip door het open park rijden,of we konden een golf-wagentje huren.
We besloten het tweede te doen,en na het parkeren van de auto gingen we eens kijken wat de prijs zou zijn voor een vierpersoons golfwagentje.
Voor twee uurtjes met het golfwagentje werd 300thb gerekend,en elk vervolguur zou 100thb kosten.
Eenmaal in het karretje plaats te hebben genomen begonnen we relaxed de tour,die je zelf in elke gewenste volgorde mag maken.
Eerst maar even wat gegeten in 1 van de talloze eetgelegenheden die kris-kras door het park verspreid liggen,en waar echt geen dure prijzen worden gerekend voor hun diverse etenswaren.
Als enig minpuntje wil ik wel aanmerken dat als je met kinderen deze tour gaat doen,je heel goed moet opletten voor de welbekende Thaise onveiligheid van trappen,afstapjes,afrasteringen met grote gaten en meer van dat soort dingen.
Denk dat ik vandaag in de grootste vogelkooi van mijn leven heb gelopen,waar ik eigenlijk geen afmetingen van kan inschatten.
Mooie gekleurde vogels vliegen door de kooi,en ook de grondvogels zijn in talrijke soorten vertegenwoordigd.
Buiten de kooi gekomen,mag je met een neushoornvogel op de foto,en de kosten bedragen 20thb.
Zo zijn er meer dieren waar je mee op de foto mag,en evenzo zijn de kosten 20thb.
Verder rijdend door het park zie overal de wilde apen die je graag willen beroven van eventuele etenswaren,zonnebrillen,camera,s enz........
Brutale apen?.....ja,dat zijn het zeker,en kijk maar uit dat je bij een aanval niet gebeten wordt.
Op sommige plaatsen is een waarschuwingsbord geplaatst om niet uit de auto te gaan en om de ramen gesloten te houden......
Het vreemde daarvan is dat ik en anderen gewoon met het open golfwagentje die gebieden door rijden.......
Grote borden op de route geven weer waar je je bevindt,en kan je de keuze maken welke kant je op wil.
Wij hebben eigenlijk maar 4 uurtjes een bezoek gebracht aan het park,maar ik denk dat je na drie volle dagen nog niet echt alles goed hebt gezien.
Op de website staan alle evenementen die er te doen zijn,zoals Flight of the Gibbon of de Night Safari
En natuurlijk zijn er ook olifanten......
Zo......weer 20 thb voor het baasje verdiend,haha.
Heel veel dieren heb ik niet beschreven in dit stukje,maar er zijn er heel veel.
Als je een leuke dag met je familie wil hebben is dit zeker aan te bevelen,en voor het geld hoef je het echt niet te laten.
Je kan hier echt meerdere dagen verpozen.
Later gaan we zeker nog eens terug en willen we de night-safari gaan doen.
Zie voor meer info: http://www.treetopasia.com/thailand-hol ... pen-safari
Ron.