RuudThai schreef:Ben schreef:RuudThai schreef:
In België is je status dus ongehuwd maar in de rest van de wereld ben je gehuwd.
Alleen in Thailand gehuwd verder nergens.
Ben, dan ga jij uit van "Wat niet weet wat niet deert", toch?
Want er zijn internationale verdragen over het erkennen van huwelijken en die zeggen dat een huwelijk gesloten in een bepaald land wat volgens de daar geldende regels is gesloten, ook geldig is in alle andere landen die dit internationaal recht onderschrijven
behalve als een land beperkende regels heeft ingevoerd.
Zoals België de beperkende regel heeft dat een buitenlands gesloten huwelijk wordt getoetst door de vreemdelingendienst op de mogelijkheid dat het een schijnhuwelijk is.
Of in Nederland als er een aldaar ingeschreven islamitische reeds gehuwde buitenlander aan het loket komt met een huwelijksakte betreffende een 2e huwelijk gesloten in een land dat meerdere huwelijken toestaat. Dat wordt in Nederland niet erkend en dus ook niet in de GBA vermeld (als het goed is tenminste...

)
Maar Marcel wordt dus gewoon als getrouwd beschouwd in landen die geen beperkende regels hebben t.a.v. de erkenning van een buitenlands huwelijk.
Maar wat niet weet wat niet deert zou je kunnen denken. Echter, ik was vroeger verplicht om een huwelijk van een buitenlander in mijn gemeente te melden via een internationaal standaardformulier aan de burgerlijke stand van de geboortegemeente van die buitenlander. Zodat het in het land van herkomst in ieder geval al bekend was.
In sommige landen, bijv. Frankrijk, wordt een huwelijk op de kant van de geboorteakte van betrokkene vermeld zodat dat zichtbaar is op een uittreksel wat je nodig hebt voor het aangaan van een nieuw huwelijk.
Maf he! wettelijk gehuwd in Thailand.
en in Belgie niet goedgekeurd
Op grond daarvan kan hij een uitreksel krijgen van niet gehuwd .
en kan op de fillipijnen zo weer trouwen!
Lijkt me sterk dat die een dat die een slag in de ronde gaan bellen of MR M
nog wel ergens gehuwd is .
Wie geeft dat document af ? Wie is er dus fout?
het huwelijk is geprobeerd aan te melden maar niet goedgekeurd
en ze zouden dus in Belgie een aantekening kunnen maken dat hij in Thailand gehuwd is
en op grond daarvan dus de verklaring van ongehuwd te zijn niet af kunnen geven.
zolang hij niet de officiele scheidings documenten van Thailand heeft afgegeven aldaar.
of er een verdrag is indeze gevallen ??
Ik heb wel een aantal echtscheidingen van Thai met farang uit Europa meegemaakt
maar in alle gevallen in beide landen geregistreerd.
Waarbij Oostenrijk wel een heel appart land is met echtscheidingen tussen Thai en Oostenrijker.