Advies gevraagd voor Mountainbiken in Thailand (meerdaags ?)

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gj-070
komt net kijken
komt net kijken

Advies gevraagd voor Mountainbiken in Thailand (meerdaags ?)

#1 Bericht door gj-070 » maandag 08 juli 2013, 21:14

Hallo,
In de week van 29 July tot ca 4 Augustus 2013 zou ik een paar dagen willen mountainbiken in Thailand. Mijn vrouw is dan waarschijnlijk nog met een cursus bezig in Khon Kean, dus zou ik leuk iets voor mezelf kunnen doen. :clap:
In Nederland mountainbike ik een paar keer per week en zou in Thailand ook wel graag een paar stevige tochtjes willen maken door bos / bergen / single tracks.

Waar in Thailand maakt me niet zoveel uit, mijn voorkeur gaat nu naar de omgeving Chiang Mai.
Het mooiste lijkt mij een meerdaagse tocht, maar iedere dag vanaf dezelfde plaats starten met een uitdagende tocht is voor mij ook goed. Waar ik voor wil waken is dat ik onverhoopt in een mountainbike-tour groep kom met onervaren mountainbikers met het tempo van een slak.

Heeft er iemand tips / ervaringen ? Welke regio / tocht / touroperator / bike verhuur ?
Alleen er op uit in deze omgeving, is dat wat ? Ik heb een Garmin Edge GPS, toch heb ik de voorkeur minimaal met zijn tweeën te Mtb-en, mocht je onverhoopt ongelukkig ten val komen.

Mvg Gj

Jos Flachs
Expat
Expat

Re: Advies gevraagd voor Mountainbiken in Thailand (meerdaag

#2 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 12 juli 2013, 03:12

Je kunt eens kijken wat Spiceroads voor je kan doen.

brake034
Expat
Expat

Re: Advies gevraagd voor Mountainbiken in Thailand (meerdaag

#3 Bericht door brake034 » vrijdag 12 juli 2013, 07:55

Er zijn 2 websites die veel schrijven over weggetjes en paden die ze berijden met off road motors.
Recent is er veel over de buurt van Chiang Mai geschreven, richting de Burmese grens en de Salween rivier.
Deze weggetjes zijn ook te doen met de mountain bike denk ik.

Inderdaad is veel drinkwater, een mobieltje, een fietsmaat en een GPS wel handig denk ik.
Ook de motorboys rijden )uitzondering daargelaten' niet alleen.

Zoek maar eens op http://www.gt-rider.com/thailand-motorc ... /forum.php en http://www.rideasia.net/motorcycle-forum/forum.php
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”