Thais rijbewijs verlengen.
Moderator: Loempia
- nbreeker
- Standaard Lid
Thais rijbewijs verlengen.
Vandaag naar het landtransport office geweest hier in Udon Thani wat gevestigd is onder in Ek-Udon Hospitaal ze hebben daar een nieuw kantoor geopend waar je je wegenbelasting kan betalen en tevens je rijbewijs kan verlengen.
Alles wat ik nodig had was twee kopy's paspoort,twee kopy's visum en twee kopy's gele huisboek.
Moest met een stuk of twintig Thaise mensen een video bekijken van een uur was in het Thais maar wel te volgen,na afloop van de video kreeg ik na betaling van 1040 bath twee rijbwijzen uitgereikt weer voor 5 jaar geldig.
Mijn rijbewijs zowel van moter als van auto liepen eind july af maar kon toch vandaag 3 july gewoon verlengen dus die verhalen van precies op datum anders krijg je een rijbewijs van een jaar verwijs ik hierbij naar het rijk der fabelen.
Werd keurig geholpen en in het Engels te woord gestaan,kon het ook zonder hulp van mijn vrouw af.
Alles wat ik nodig had was twee kopy's paspoort,twee kopy's visum en twee kopy's gele huisboek.
Moest met een stuk of twintig Thaise mensen een video bekijken van een uur was in het Thais maar wel te volgen,na afloop van de video kreeg ik na betaling van 1040 bath twee rijbwijzen uitgereikt weer voor 5 jaar geldig.
Mijn rijbewijs zowel van moter als van auto liepen eind july af maar kon toch vandaag 3 july gewoon verlengen dus die verhalen van precies op datum anders krijg je een rijbewijs van een jaar verwijs ik hierbij naar het rijk der fabelen.
Werd keurig geholpen en in het Engels te woord gestaan,kon het ook zonder hulp van mijn vrouw af.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Re: Thais rijbewijs verlengen.
Hoi Nick
Kijk,daar heb ik wat aan.
Ik vertelde Jeab ook al het verhaal van de exacte datum,maar daar had zij ook nog nooit van gehoord.
Goed dat ik het nu weet,en zal het dan ook bijtijds nieuw halen.
Ron.
Ik vertelde Jeab ook al het verhaal van de exacte datum,maar daar had zij ook nog nooit van gehoord.
Ron.

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
Heb ook net weer m'n rijbewijzen voor 5 jaar verlengd.
Moest een bewijs van wonen hebben. Met kopie blauwe boekje, huurkontrakt en id van mijn huiseigenaar en 2 pasfoto's van mezelf naar immigratie en daar kreeg ik gratis voor niks bewijs van wonen.
Mijn paspoort nummer was verkeerd, dus weer terug. De dames wilde voor het veranderen 320 thb hebben. Niet betaald maar kreeg wel een bonnetje van 320 thb. Mogelijk hebben de dames het zelf betaald wat ik ook weer zielig vind.
Ze hadden een 8voor een B aangezien.
Wil mogelijk met mijn thaise moterrijbewijs in nederland een moter huren om eens te proberen en dan eventueel op m'n ouwe dag een moterrijbewijs gaan halen.
M'n hele leven al willen doen maar nog nooit van gekomen.
Mogelijk heb ik na 50.000 km hier in de provincie gereden te hebben en nog een jaar in BKK voldoende ervaring opgedaan op m'n Hondaatje 125cc.
Wil dan wel een lichte moter; 250 cc of zo.
Moest een bewijs van wonen hebben. Met kopie blauwe boekje, huurkontrakt en id van mijn huiseigenaar en 2 pasfoto's van mezelf naar immigratie en daar kreeg ik gratis voor niks bewijs van wonen.
Mijn paspoort nummer was verkeerd, dus weer terug. De dames wilde voor het veranderen 320 thb hebben. Niet betaald maar kreeg wel een bonnetje van 320 thb. Mogelijk hebben de dames het zelf betaald wat ik ook weer zielig vind.
Ze hadden een 8voor een B aangezien.
Wil mogelijk met mijn thaise moterrijbewijs in nederland een moter huren om eens te proberen en dan eventueel op m'n ouwe dag een moterrijbewijs gaan halen.
M'n hele leven al willen doen maar nog nooit van gekomen.
Mogelijk heb ik na 50.000 km hier in de provincie gereden te hebben en nog een jaar in BKK voldoende ervaring opgedaan op m'n Hondaatje 125cc.
Wil dan wel een lichte moter; 250 cc of zo.
Laatst gewijzigd door carpediem op woensdag 03 juli 2013, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
pluk de dag (carpediem)
-
- Volwaardig lid
Wat het rijbewijs voor een vreemdeling betreft weet ik het niet.Maar een Thai heeft geen problemen als hij zijn rijbewijs vernieuwt voor de vervaldag een jaar verstreken is.Daarna moet hij opnieuw examen doen.ron schreef:Hoi Nick
Ron.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......
-
- Volwaardig lid
had het al in het praathuis neergezet,maar hier beter op z,n plaats.
Pattaya!!
De rijbewijzen zijn weer binnen voor de volgende 5 jaar.
Was dus de eerste verlenging na eerst het 1-jarige rijbewijs te hebben gehad.
De test bestond nu alleen uit 2 onderdelen.
Kleurtjes noemen die aangewezen worden op een bord op een afstand van twee meter,en de befaamde reactietest,welke bestaat uit gasgeven op een rechterpedaal en zo snel mogelijk remmen op het linkerpedaal als het groene lampje uit gaat en de rode gaat branden...........

Voor 1060 bath kunnen ze het niet leuker maken zeker.................maar kan je wel op je vingers natellen hoe het komt dat Thailand koploper zal blijven qua dodelijke verkeersongevallen.
compl.autorijbewijs voor 5 jaar=655 bath
rijbewijs=500 bath
admin.kosten=55 bath
foto = 100 bath
Motorrijbewijs voor 5 jaar=405 bath.
Rijbewijs=250 bath
admin.kosten=55 bath
foto = 100 bath.
NB:
Geneeskundige verklaring 100 bath
Bij immigratie het papier van wonen: 500 bath
Ron.
Pattaya!!
De rijbewijzen zijn weer binnen voor de volgende 5 jaar.
Was dus de eerste verlenging na eerst het 1-jarige rijbewijs te hebben gehad.
De test bestond nu alleen uit 2 onderdelen.
Kleurtjes noemen die aangewezen worden op een bord op een afstand van twee meter,en de befaamde reactietest,welke bestaat uit gasgeven op een rechterpedaal en zo snel mogelijk remmen op het linkerpedaal als het groene lampje uit gaat en de rode gaat branden...........

Voor 1060 bath kunnen ze het niet leuker maken zeker.................maar kan je wel op je vingers natellen hoe het komt dat Thailand koploper zal blijven qua dodelijke verkeersongevallen.
compl.autorijbewijs voor 5 jaar=655 bath
rijbewijs=500 bath
admin.kosten=55 bath
foto = 100 bath
Motorrijbewijs voor 5 jaar=405 bath.
Rijbewijs=250 bath
admin.kosten=55 bath
foto = 100 bath.
NB:
Geneeskundige verklaring 100 bath
Bij immigratie het papier van wonen: 500 bath
Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Zit net nog even te kijken naar mijn rijbewijzen,en zie dat ze niet 5 jaar geldig zijn maar bijna 5-1/2 jaar..........!?
isseu Date=27-12-2013
Expire Date= 14-05-2019 (mijn verjaardag)
Yep...............T.I.T.............

isseu Date=27-12-2013
Expire Date= 14-05-2019 (mijn verjaardag)

Yep...............T.I.T.............

"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Expat
- Contacteer:
Als je na je geboortedatum verlengd krijg je 5 jaar plus de tijdsspanne tussen verlenging en geboortedatum. Zo kun je dus bijna 6 jaar krijgen.nbreeker schreef:Vandaag naar het landtransport office geweest hier in Udon Thani wat gevestigd is onder in Ek-Udon Hospitaal ze hebben daar een nieuw kantoor geopend waar je je wegenbelasting kan betalen en tevens je rijbewijs kan verlengen.
Moet zijn 'verlengt'.
Laatst gewijzigd door stevenl op vrijdag 27 december 2013, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Expat
- Contacteer:
Nee, is niet juist. Hij moet opnieuw examen doen als het langere tijd is verlopen, ik geloof meer dan 3 jaar, maar ben niet zeker van die periode.mooatje schreef:Wat het rijbewijs voor een vreemdeling betreft weet ik het niet.Maar een Thai heeft geen problemen als hij zijn rijbewijs vernieuwt voor de vervaldag een jaar verstreken is.Daarna moet hij opnieuw examen doen.ron schreef:Hoi Nick
Ron.
- paknampo
- Volwaardig lid
stevenl schreef:Als je na je geboortedatum verlengd krijg je 5 jaar plus de tijdsspanne tussen verlenging en geboortedatum. Zo kun je dus bijna 6 jaar krijgen.nbreeker schreef:Vandaag naar het landtransport office geweest hier in Udon Thani wat gevestigd is onder in Ek-Udon Hospitaal ze hebben daar een nieuw kantoor geopend waar je je wegenbelasting kan betalen en tevens je rijbewijs kan verlengen.
Was bij mij een paar jaar geleden inderdaad 5 jaar en 8 maanden.

Gr.
-
- Volwaardig lid

De kleurentest.
Onderaan dit bericht een link voor mensen die in Pattaya hun rijbewijs willen halen/verlengen.
Nog even voor Nick,s bericht waarin hij ook al zegt dat het rijbewijs eerder verlengt kan worden dan de vervaldatum:3 maanden er voor is mogelijk:
You can renew your driving license three months before it expires. To renew it, you will need: a. A health check-up certifcate of not more than one month old.b. Attend at least one hour of the two-hour training course from 10:00 am - 12:00 am.
http://pattaya-times.com/a5020-all-you- ... in-pattaya
Ron.

"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Ben je echter te laat,dan heb je wel een klein probleempje:
2. If the permanent license does not get renewed before it expired you will have to take the written and practical test again.
2. If the permanent license does not get renewed before it expired you will have to take the written and practical test again.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Expat
- Contacteer:
Dat kan de verkeerde indruk wekken Ron, duidelijker is deze tekst uit je eigen link:ron schreef:Ben je echter te laat,dan heb je wel een klein probleempje:
1 jaar license heet non-permanent, 5 jaar permanent. Dezelfde procedure geldt als een permanent license is verlopen, ik ben alleen niet zeker of dezelfde perioden gelden.1. If your non-permanent driving license hasn’t expired for more than one year you can change it for a permanent driving license.
2. If your non-permanent driving license has expired for more than one year but not more than three years, you must retake the written test and get a new health check-up certifcate of not more than one month old.
-
- Volwaardig lid
Hoi Steven
Mischien te verwarrend,maar ik schrijf alleen maar over het permanent drivers license.
Maar uberhaupt de link naar de website erbij gezet zodat een ieder kan vinden wat hij wil weten.
Groet,Ron.
Mischien te verwarrend,maar ik schrijf alleen maar over het permanent drivers license.
Maar uberhaupt de link naar de website erbij gezet zodat een ieder kan vinden wat hij wil weten.
Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Expat
- Contacteer:
Jazeker verwarrend want de informatie is onjuist.ron schreef:Hoi Steven
Groet,Ron.
Als jij denkt dat je een temporary license zonder problemen kunt verlengen tot 1 jaar na afloop en een 5-jaar license uiterlijk op de einddatum moet verlengen omdat je anders de testen opnieuw moet doen raad ik je aan eens goed na te denken.
-
- Volwaardig lid
Je KAN het niet laten he,Steven?
Je MOET je gelijk halen.......
Aard van het beestje?
Je MOET je gelijk halen.......
Aard van het beestje?
"Zij die dansen
door hen