Werk chef kok thailand
Moderator: Loempia
- v@go
- Volwaardig lid
Re: Werk chef kok thailand
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
Hallo papi
Denk beter dat je op dit topic verder kan gaan,dan weet iedereen weer hoe het zit.
Nu maak je een nieuw topic,en moet eerst iedereen weer gaan kijken wie je ook weer was,en wat je vraag en eventuele wensen zijn.
Groet,Ron.
Denk beter dat je op dit topic verder kan gaan,dan weet iedereen weer hoe het zit.
Nu maak je een nieuw topic,en moet eerst iedereen weer gaan kijken wie je ook weer was,en wat je vraag en eventuele wensen zijn.
Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- komt net kijken
Ja gewoon terug even onder de aandacht proberen brengen.
-
- Volwaardig lid
pipa schreef:Hallo zijn er hier mensen die mij aan een job ,liefst als kok kunnen helpen .regio maakt niet echt uit.men vrouw is thaise en woont momenteel bij mij ,maar we zouden eigenlijk liefst in Thailand wonen en werken nu we nog allebij jong zijn en we niet veel hoeven achterlaten.ik weet dat het moeilijk is maar misschien langs deze weg een oplossing .mvg pieter
Hallo Pipa.
Wat zijn precies jou kwaliteiten dan?
Heb je een koksopleiding,zo ja vertel er eens wat over,zo ook over jou zelf een beetje.
Weet een ieder wat voor vlees hij/zij in de kuip heeft.

Ben je nu in NL of ben je al in Thailand.......?
Aangezien jij dit topic niet naar voren haalt doe ik het wel voor je........
Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
- brake034
- Expat
Pipa,
Ik zal het vuurtje wat opstoken voor je, ik geef echter mijn persoonlijke mening weer, niet gestoeld op kennis of ervaring maar alleen op gezond verstand.
In Thailand hebben zich een enorm aantal hotels, resorts, guesthouses etc. gevestigd gedurende de bloeiende toeristen economie.
Naast deze logementen is er een veelvoud van restaurants en eethuisjes gegroeid rondom deze toeristen economie.
Nu kampen vele van deze bedrijven met een groot probleem, hoe vind je de goede mensen en hoe behoud je ze?
Een vriend van me heeft een guesthouse in Chiang Mai en werknemers zijn het grootste probleem, geen klanten!
Dus een goede kok, met ervaring komt altijd aan werk want Thaise koks die de Franse of Italiaanse keuken beheersen zijn dun gezaaid.
Wat van belang is om te onthouden is dat je kostenplaatje naar beneden gaat in Thailand maar je inkomsten ook want je gaat volgens Thaise salaris systemen uitbetaald worden.
Ikzelf zou proberen eerst samen met je partner uit te zoeken waar je je wil vestigen, lettend op het feit waar je partner vandaan komt en waar veel werk mogelijkheden zijn. Vervolgens pakweg een maand of zo naar Thailand komen en je persoonlijk te oriënteren op de mogelijkheden.
Kijk eens op http://www.tonysplacenanthailand.com, Tony werkt vanuit een niet erg toeristisch gebied in Thailand maar maakt gebruik van alle moderne media en heeft een goede business met een trouwe klantenkring. Je kunt overwegen dat zelf ook op te bouwen?!
Hoop dat je er wat aan hebt, laat je horen hoe je vordert??
Marcel
Ik zal het vuurtje wat opstoken voor je, ik geef echter mijn persoonlijke mening weer, niet gestoeld op kennis of ervaring maar alleen op gezond verstand.
In Thailand hebben zich een enorm aantal hotels, resorts, guesthouses etc. gevestigd gedurende de bloeiende toeristen economie.
Naast deze logementen is er een veelvoud van restaurants en eethuisjes gegroeid rondom deze toeristen economie.
Nu kampen vele van deze bedrijven met een groot probleem, hoe vind je de goede mensen en hoe behoud je ze?
Een vriend van me heeft een guesthouse in Chiang Mai en werknemers zijn het grootste probleem, geen klanten!
Dus een goede kok, met ervaring komt altijd aan werk want Thaise koks die de Franse of Italiaanse keuken beheersen zijn dun gezaaid.
Wat van belang is om te onthouden is dat je kostenplaatje naar beneden gaat in Thailand maar je inkomsten ook want je gaat volgens Thaise salaris systemen uitbetaald worden.
Ikzelf zou proberen eerst samen met je partner uit te zoeken waar je je wil vestigen, lettend op het feit waar je partner vandaan komt en waar veel werk mogelijkheden zijn. Vervolgens pakweg een maand of zo naar Thailand komen en je persoonlijk te oriënteren op de mogelijkheden.
Kijk eens op http://www.tonysplacenanthailand.com, Tony werkt vanuit een niet erg toeristisch gebied in Thailand maar maakt gebruik van alle moderne media en heeft een goede business met een trouwe klantenkring. Je kunt overwegen dat zelf ook op te bouwen?!
Hoop dat je er wat aan hebt, laat je horen hoe je vordert??
Marcel
Marcel
- brake034
- Expat
O ja, vergeet ik nog wat:
Het is mogelijk een bestaand restaurant over te nemen, ik hoorde toevallig recent dat het bekende Belgische stekje Cafe Benelux in Chiang Mai te koop staat!!!!
De eigenaren zijn al wat oudere heren, zie je ook wel aan de website: http://www.benelux.co.nr/
En meer op http://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Re ... g_Mai.html
Ik kan je in Chiang Mai ook in contact brengen met wat andere Belgen in de horeca! Laat maar even weten per PM als je daarvoor interesse hebt.
Het is mogelijk een bestaand restaurant over te nemen, ik hoorde toevallig recent dat het bekende Belgische stekje Cafe Benelux in Chiang Mai te koop staat!!!!
De eigenaren zijn al wat oudere heren, zie je ook wel aan de website: http://www.benelux.co.nr/
En meer op http://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Re ... g_Mai.html
Ik kan je in Chiang Mai ook in contact brengen met wat andere Belgen in de horeca! Laat maar even weten per PM als je daarvoor interesse hebt.
Marcel
-
- komt net kijken
Hallo,Benelux in chiang mai ken ik goed ,reeds vele malen geweest,maar wat zijn de verdienste daar....heb er niet zo een goed zicht op.de ligging is zeker perfect maar is het genoeg om men kind er een goede opleiding van te geven ook ?maar goed,eindelijk wat bruikbare respons.verder nog wat informatie over mij:ik heb gestudeerd in een gerespecteerde Belgische kokschool en nadien 15 jaar in goede restaurants ervaring opgedaan en dit van hulpje tot chef ,waaronder ook 2jaar in een Italiaans restaurant dus ervaring en kunde is zeker geen probleem.groetjes pieter
-
- komt net kijken
Ps ik ben momenteel in belgie maar ik kan in principe direct vertrekken hier ,chiang mai ken ik trouwens zeer goed ,in bangkok heb ik gewoond met men vrouw.
- brake034
- Expat
Hallo Pieter,
Een baan krijg je niet aangereikt op een dienblad, je zal zelf op zoek moeten gaan.
Dus een vakantie besteden in het gebied waar je wil wonen en werken geeft je de meeste informatie.
In Chiang Mai worden misschien wel andere salarissen uitbetaald als in Phuket, geen idee.
Laat maar weten of ik nog iets kan toevoegen.
Een baan krijg je niet aangereikt op een dienblad, je zal zelf op zoek moeten gaan.
Dus een vakantie besteden in het gebied waar je wil wonen en werken geeft je de meeste informatie.
In Chiang Mai worden misschien wel andere salarissen uitbetaald als in Phuket, geen idee.
Laat maar weten of ik nog iets kan toevoegen.
Marcel
- jumbo
- Expat
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum